Toon posts:

DVD branders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met DVD branders en dan met name het branden van (eigen) bewerkte video's ??

Alvast bedankt,
Edwin

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Doe ik af en toe met de Philips DVD+RW drive en de meegeleverde software. Werkt vrij goed. Je PC moet alleen van goede kwaliteit (lees snel) zijn.

Verwijderd

wat voor een configuratie heb je nodig voor een dvd-brander?

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04 14:24
Op vrijdag 12 juli 2002 12:37 schreef samsam het volgende:

Alvast bedankt,
Edwin
Tip: http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#02 m.b.t. het groeten van mede-tweakers.

• Angels2
Om er goed mee te kunnen werken vanaf een Pentium 3 van pakweg 800 MHz met 256 MB geheugen en een goede harde schijf met voldoende plaats vrij.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 14:40 schreef Angels2 het volgende:
Om er goed mee te kunnen werken vanaf een Pentium 3 van pakweg 800 MHz met 256 MB geheugen en een goede harde schijf met voldoende plaats vrij.
en wat is de kwaliteit?

• Angels2
Ik ga hier geen merken noemen, maar gewoon fatsoenlijk materiaal. Geen harde schijven die enkel PIO kunnen of die bijna vol zitten en dergelijke.

Ik heb een stinkgewone Clone PC en dat geeft geen problemen.
Hoe sneller je PC (niet alleen de CPU, het geheel), met voldoende RAM (Bill, 640 KB is niet voldoende...): 256 MB lijkt me OK, maar meer is natuurlijk beter. Dit vertaalt zich in de duur dat je DVD-Video bewerkingsprogramma nodig heeft om je video te bewerken. Als je veel met video gaat spelen, dan kan het niet snel genoeg zijn (P4, 2 giga, 512 MB of meer,...), als het maar af en toe is, is de genoemde P3 meer dan voldoende. Dan duurt het bewerken van video natuurlijk wel een tijdje (lees uren).

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde meer de kwaliteit van de gebrandde DVD als je een film daarop brand.(videocd is gewoon slecht)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat die kwaliteit zo goed is als normale DVD (afhankelijk van de kwaliteit van de bron natuurlijk).

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 20:10 schreef OlafvdSpek het volgende:
Ik neem aan dat die kwaliteit zo goed is als normale DVD (afhankelijk van de kwaliteit van de bron natuurlijk).
Tuurlijk, maar dan moet je wel via een omweg gaan (je kunt DVD's niet on-the-fly kopiëren ;)

ALS ik een DVD-brander zou kopen, zou ik het voor opslag nemen: 1 DVD kan evenveel data bevatten als 7-8 gewone CD-R's (en dat merk je wel! ;))

/me rekent ff: 8 spindels a 25 cd's zou op DVD 25 cd's worden: toch een besparing van 7 spindels :P

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 12:03

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb dus 'n DVD+rw brander voor
*home Video Di8 cam via fire wire backuppen rete gemakkelijk.
*Backupen 15x DVD+RW al vol duurt 46min voor volle DVD+RW

*DVD Backup
*VCD naar MPG1 DVD compliant
*Vob naar DVD
Die laaaste drie is veel werk en vereist speciale flexible DVD authorings software.Vaak zijn Conversie tussen stappen noodzakelijk Hierbij is een snelle PC vereist iig gewenst.

En dus een PC met hardware hiervoor zoals 'n
snelle CPU met SSE nog beter SSE2
Heb ik niet.
Snelle lege schijf met grote clusters Fat32 of NTFS.
Voor streamed proscessing is 256MB tot 512MB voldoende.
'n VidKaart die optimaal DVD afspeeld
'n Platform met goede Southbridge/PCI performance

Heb zelf dus
Thunderbird mist SSE(PIII/Palomino)/SSE2(P4) dit is minpuntje
768MB ruim voldoende
ATI 8500DV Goede DVD weergave en firewire.
GA7DXR zit VIA southbridge op dus PCI performance(/bug) niet goed.
4HD waarvan ook oude types dit is ook niet goed 2snelle grote HD is beter

Voor Video Station zou ik nu gaan voor.

P4 NW 512KB SSE/SSE2 1,8A 2.0A 2.2A Misbruiken als 533 type
RDRAM PC1066 heeft hoge latency maar dat speeld geen rol bij streamed procsessing wat video bewerking inhoud.
Intel chipset heeft iig betere performance dan VIA en dan zonder bugs.

Vooral Video stream converteren en realtime capturen is dit dus de idiale produkt.

en daar zou ik dan mijn 8500DV in willen proppen.

'n alternatief is de
Dual Athlon XP/MP aangezien deze wel SSE hebben.
En dan DUAL 760MPX met 768 Southbridge aangezien veel Video software vaak ook SMP ondersteund en ook verlost bent van VIA en de mogelijk heid tot 64bit Raid IDE controlers of SCSI

/me gaat A7V133 vervangen voor P4T533-C PC1066 later
de GA7DXR voor 'n A7M266-D

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SG

SG

Op zaterdag 13 juli 2002 19:57 schreef samsam het volgende:
Ik bedoelde meer de kwaliteit van de gebrandde DVD als je een film daarop brand.(videocd is gewoon slecht)
Nou VCD is MPeG1 Video stream ofzoen dus VHS beeld kwaliteit
SVCD is MPEG2 en is al veel beter veel grotere resolutie dus ook meer detail
DVD compliant Mpeg2 is nog hogere resolutie dan SVCD dus weer iets beter.

Maar als je 'n VCD naar DVD brand dan krijg je MPG1 naar MPG2 extrapolatie en das gewoon het oprekken van het beeld.Dus 900MB wordt dan 6GByte VCD bagger beeld.
De Source moet ook van hoge kwaliteit zijn AVI zit rond de SVCD kwaliteit dus home VIDeo ziet er goed/ecceptable uit
DVD rip ook maar vaak heb je daar veel tussenstappen voor nodig en meerdere DVD+rw.

Of je moet voor 'n lagere DVD compliant MPeg 2 stream gaan of zelfs Mpeg1 DVD compliant gaan maar veel software kan dit niet aan alleen die zwaardere standaart DVD Mpeg2

Ook is er kans dat de standalone dit niet kan weergeven dat moet je dan testen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 08:57 schreef CowMike het volgende:
Tuurlijk, maar dan moet je wel via een omweg gaan (je kunt DVD's niet on-the-fly kopiëren ;)
Waarom eigenlijk niet?

• cruncher
  • Laatst online: 03-04 14:33

cruncher

wanna crunch someone?

Op zondag 14 juli 2002 13:10 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet?
Lijkt mij logisch, dvd gaat 10gb op dvd rw max 4,8 gb ofzoiets...

can you read my mind?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dus zelfs als het wel zou passen kan het niet?

• SG

SG

Kan wel maar is gewoon erg omslagtig
die grotere kunnen ook
1x DVD9 of DVD18 wordt dan 2'tot 4 DVD+rw.
alles of gedeeltelijk.
Maar je bent dan wel effe aan het klooien met verschillende utilities.
ifo-edit
TMPenc
DVD authoring software.
etc.

Pagina: 1