Toon posts:

SmartBurn Liteon uitschakelenbaar ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op aanraden van wat tweakers hier een 32 speed
liteon gekocht.
heel tevreden mee, maar ik heb nogal een stapel goedkope ceedeetjes liggen die hij op 16 speed gaat branden omdat hij
deze ziet als 'slechte' media.

is dit op 1 of andere manier te omzeilen of uit te schakelen ???
een vriend van me kan deze cd's zelfs gewoon op 40 speed
branden en heeft er nooit geen problemen mee.
ik wil dus ook graag fullspeed (32x) branden.

volgens mij is het mogelijk om smartburn uit te schakelen, maar dan schakel ik volgens mij ook gelijk het burnproofsysteem uit of niet soms :?
of is dit gewoon onafhankelijk van elkaar uit te schakelen ??

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
smartburn = geavanceerde burnproof.
waarom denk je zelf dat ie 'm limiteert op 16 speed?

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
dat snap ik, maar das niet mijn vraag........
kijk hier heb ik een stukje uit een review :

De LTR-32123S is uitgerust met Smart-X en met Smart-Burn. Smart X zorgt ervoor dat het eXtracten van data optimaal verloopt. Dit is erg handig bij digitale audio extractie en bij het inlezen van een video CD. Smart-Burn is aanwezig om het brandproces soepel te laten verlopen. Het bestaat uit zowel een buffer-underrun technologie als een technologie om de optimale brandsnelheid te detecteren.

......die laatste techniek ziet mijn goedkope ceedeetjes namelijk als van slechte kwaliteit om dat ze niet in zijn database staan, dus wil hij ze niet sneller branden dan op 16 speed, terwijl dat best kan.
en zelfs met de nieuwe firmware herkent hij dus nog die cd's niet.

Mijn vraag is dus : kun je die "technologie om de optimale brandsnelheid te detecteren" uitschakelen terwijl je nog wel gebruik kunt maken van de "buffer-underrun technologie"
???? of schakel je ze dan beide tegelijk uit ???

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 12:23 schreef Myenix het volgende:
volgens mij is het mogelijk om smartburn uit te schakelen, maar dan schakel ik volgens mij ook gelijk het burnproofsysteem uit of niet soms :?
of is dit gewoon onafhankelijk van elkaar uit te schakelen ??
Het is bij mijn lite-on mogelijk om smartburn uit te schakelen in nero. Burnproof blijft gewoon aan staan (is zelfs niet uit te schakelen).

Je moet het dus aanpassen in het brandprogramma

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Je kan dat uitschakelen, maar dat is het risico op niet leesbare platen wel groter. Ik heb dat ook eens gedaan en mooi 32x geschreven op 16x plaatjes. Werkte prima, totdat ik die plaatjes wou teruglezen. Ze konden allemaal de recycling in....
Het KAN goedgaan als de standaard schrijfstrategie die je drive gaat doen de juiste is voor die plaatjes, maar meestal dus niet. Je kan het proberen...
Je vriend heeft dus een andere brander en die kent die plaatjes misschien wel en heeft ervoor een juiste strategie.

Bij Nero Choose Recorder en dan onderaan Options.

Verwijderd

Topicstarter
kijk......dat wilde ik even weten,

hartelijk dank voor je reactie/uitleg :) !!

Verwijderd

bij nero kan je gewoon bij choose recorder de smart-burn uitzetten en GAAN op 48x zorg wel ff voor de nieuwe nero.

bij mij werkt het prima en nog geen 1 cd verkloot !! :Y)
Pagina: 1