Toon posts:

Half-life crasht met GF2MX???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vanmiddag een Hercules 3D Prophet 2 MX in huis, en nou heb ik het probleem dat m'n comp steeds crasht in half-life.
Tevens heb ik het probleem in half-life dat alle transparante objecten geen texturen hebben, ook de overlays zijn bij mij gewoon een gekleurt vlak...
Kan iemand mij helpen of heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen???

De rest van m'n sys is:
ASUS P5A-B met AMD K6-2 500@500(ik weet dat het niet erg zinvol is K6-2+GF)
64MB RAM
SB Live!
E-Tech 56K modem

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Het vreemde is namelijk half-life crasht binnen 3 minuten, terwijl ik racespellen gewoon meer dan een uur non=stop kan spelen.

BVD...

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me ff helpen??? Ik wordt er zo ondertussen niet goed van, nog ff en ik breng em terug en ruil em in voor een Voodoo gevalletje!!!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Half-Life is een probleem spel, tis hier ook vaak misse boel. Heb je het spel al opnieuw geinstalleerd? Schone .cfg? Werkt dat niet ga dan bruut te werk met een format.
Het klinkt wel erg, maar vaak was dat hier de oplossing. HL gaat nu prima op een TNT2u en GF2 GTS hier, dus op zich zal een GF2 MX het ook moeten doen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

hey dude,

ik had eigenlijk precies hetzelfde gevoel toen ik mijn hercules 3d prophet II mx retial vorige week binnenkreeg..

Onder Halflife draait tie op zich goed (hij crashte niet, zoals hij bij jou blijkbaar wel doet..), maar vele textures zijn weg (gewoon witte poppetjes bijvoorbeeld). Toen ik het spel in D3D draaide ipv OpenGL zag alles er erg mooi uit: zoals het gewoon hoort dus.

Als dit alles niet helpt kan je ook es proberen de patch te downloaden van http://www.3dfiles.com/. Het is een flinke patch (zo'n 35 mb :(), maar het fixed wel veel bugs. Moet je trouwens niet de geripte versie hebben, anders werkt de patch niet!!

Je moet er ook op letten dat je het spel niet in een hógere resolutie draait als die van de desktop (dus als je desktop op 800x600 staat, dan mag het spel daar niet overheen).

als het dan nog niet werkt laat je ut maar weer ff weten. Bij mij deed tie het in ieder geval wel na deze aanpassingen (ik heb de patch zelfs niet een gedownload, na overschakeling van OpenGL van D3D deed alles het prima)

ff als vergelijking:
Ik heb een PIII450 met 64 MB ram en dus een Hercules mx retail. Stuur em niet terug, het is echt een hele goeie kaart!!

-Heb je trouwens al andere drivers geprobeerd? Probeer anders de nieuwe detonator3 drivers op http://www.nvidia.com

hope it'll help ;)

Good luck!

bas.

Verwijderd

Topicstarter
Op D3D draait ie ook niet helemaal lekker bij mij, en ook dan gaat hij hangen. Ik moet trouwens zeggen dat je van zo'n kaartje als de GF2 toch wel mag verwachten dat hij op OpenGL wil draaien!!! Maar bedankt voor de tip, ik zal eens wat proberen, ik ga maar eerst win is even opnieuw installeren, want m'n detonater 3 drivers draaien ook niet echt lekker :(

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij verder nog nuttige tips geven over dit onderwerp???

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 15:09
Nieuwe install windows,
Nieuwste Detonator drivers (6.xx)
Laatste mobo bios
Laatste mobo progjes voor chipset
AGP 1x/2x
Verder BIOS instellingen, hoe en wat
http://www.3dgpu.com/tweaking

Als dat allemaal niet werkt lijkt het me de combinatie te zijn tussen mobo en GF2 MX
Pagina: 1