Toon posts:

ms-6167 zonder bios-chip, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een ms-6167 moederbord zonder bios-chip. :)

Ik wil er nu een nieuwe chip op zetten, maar ik weet dus niet wat voor chip er op zit.

Ik heb al op google gekeken of daar stond wat voor chip er op hoort, maar daar was niks te vinden. Het enige wat ik kon vinden was dat er een 2mbit chip op moet, maar dat is toch een beetje te algemeen om iets aan te hebben. ;(

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

zorg dat je ergens een zelfde mobo vind maar dan kapot.
zet dan gewoon de chip over en kijk of dat werkt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

stuur je even een mailtje naar msi - support@msi-computer.nl
en dan vraag je of ze een bios eeprom opsturen, zal iets van 15 euro kosten ofzow

http://www.msi-computer.nl/

Verwijderd

Ik had een MS6167 met een Winbond 29C020 bios chip (2MBit)Een Atmel 29C020 is volledig compatible. De kans is groot dat een SST39SF020, een Atmel 49F002NT of T, en een Mosel V29F51002T het ook doet. Als je een van deze bios chips hebt wil ik hem wel programmeren voor je (EEPROM-programmer). De chip bij MSI bestellen is ook een goed alternatief, dan weet je zeker dat je de juiste krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 13:24 schreef Malbje het volgende:
Ik had een MS6167 met een Winbond 29C020 bios chip (2MBit)Een Atmel 29C020 is volledig compatible. De kans is groot dat een SST39SF020, een Atmel 49F002NT of T, en een Mosel V29F51002T het ook doet. Als je een van deze bios chips hebt wil ik hem wel programmeren voor je (EEPROM-programmer). De chip bij MSI bestellen is ook een goed alternatief, dan weet je zeker dat je de juiste krijgt.
Dit is nu net de informatie die ik nodig heb *D
Ik heb zelf ook een eeprom/flash programmer dus dat word geen probleem.

heel erg bedankt. :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Ik vraag me nog steeds wel eens af in hoeverre die chips niet haast hetzelfde zijn. Kun je bijvoorbeeld niet een chip van een dood Super7 mobo ofzo pakken (daar liggen er hier toevallig 2 dood van ;(), dan zet je je gewone pc aan, terwijl hij aanstaan haal je de bios chip eruit en zet je de bios chip van je dode mobo erin. Dan start je een flash programma en flash je met het bios voor het mobo dat geen bios chip heeft, dan zet je de computer uit en plaats je je oude bios chip weer terug, en de net geflashte chip doe je in het mobo dat geen bios chip had.

Of is dat te simpel gedacht :? :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Socket7 bordjes hebben meestal 1MBit bios chipjes, dat gaat dus niet lukken. Voor wat betreft het hotflashen wat jij beschrijft: het kan goed gaan, maar het kan ook resulteren in een defecte bios chip. Ik heb er genoeg hier gehad....Verder kunnen er wat verschillen zitten in de architectuur van de bios chip: een top of bottom bootblock, of 2 kleinere bootblockjes. Daar moet de bios file voor aangepast zijn. Vaak is dat wel zo. Gelockte bootblockjes willen ook wel eens roet in het eten gooien.
Pagina: 1