[EL] Klopt dit schema.

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ajampaniki/GoT/schema2.jpg

Het is dus een draaischakelaar.Heel kort de werking van die schakelaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.pheaton.com/images/rotary/rotarylayout.jpg
There are four groups which I arranged by colors. When the switch is in Position 1, all the "1's" are active with their respective letter pole - a1, b1, c1, d1. When the switch is in Position 2, all the "2's" are active with their respective letter - a2, b2, c2, d2. And when the switch is in position 3, all the "3's" are active - a3, b3, c3, d3... Thus, the switch has three positions.
Hij schakelt dus 7/5/12.

Verwijderd

heb je niet een beetje meer info over de schakelaar, want ik begrijp het niet echt ... een serie nummer/datasheet ?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 16:00

BaRF

bijna kerst

mooie schakelaar! wat kost zoiets?

volgens mij klopt ie wel :)

Stand 1: groen = 0v, geel = 12v > 12v
Stand 2: groen = 5v, geel = 12v > 7v
Stand 3: groen = 0v, geel = 5v > 5v

Yep klopt

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• ajampaniki
Op vrijdag 12 juli 2002 11:35 schreef Mr.ChronoM het volgende:
heb je niet een beetje meer info over de schakelaar, want ik begrijp het niet echt ... een serie nummer/datasheet ?
Ik leg het zo uit. Eerst ff eitje eten :)

Verwijderd

in stand 1 krijgt de vent rood en zwart
in stand 2 krijgt de vent rood en geel
in stand 3 krijgt de vent geel en zwart

volgens mij klopt hij dus ja.. maar zorg wel dat als je de schakelaar schakelt hij geen kontakt maakt tussen 2 pinnetjes in (tussen 1 en 2 bijv) dat kan je je voeding kosten als hij niet beveiligd is of je comp laten rebooten (reset zeg maar ong)

Verwijderd

ik denk het wel, ik ben zelf bezig om via zo'n draaischakelaar 12/7/5/0 te maken moet ook wel lukken denk >:)

• ajampaniki
Op vrijdag 12 juli 2002 11:43 schreef BonelessNiels het volgende:
ik denk het wel, ik ben zelf bezig om via zo'n draaischakelaar 12/7/5/0 te maken moet ook wel lukken denk >:)
Na je kan hem niet uitzetten want dat ding heeft maar 3 standen. Of je moet er nog een schakelaar bij gooien.

Maar het werkt dus zo: de schakelaar heeft drie standen. In stand 1 wordt elke 1 met zijn bijbehorende letter verbonden: groene 1 met a, gele 1 met b enz.In stand 2 word elke 2 met zijn bijbehorden letter verbonden. groene 2 met a, gele 2 met b enz. Snappie het nu.

Die schakelaar kost 6 gulden.

Verwijderd

conrad nr: 709727-89
stappenschakelaar 3 contacten 4 schakelposities

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:50
Wat heb je eraan?

Verwijderd

Als je een schakelaar met 4 standen en 3 moedercontacten had genomen had ie ook uit gekund..
Op vrijdag 12 juli 2002 11:38 schreef Me_Myself_and_i het volgende:

maar zorg wel dat als je de schakelaar schakelt hij geen kontakt maakt tussen 2 pinnetjes in comp laten rebooten )
Hoef je bij de normale uitvoering niet over in te zitten, die zijn breek voor maak.

• ajampaniki
Op vrijdag 12 juli 2002 11:53 schreef exter het volgende:
Als je een schakelaar met 4 standen en 3 moedercontacten had genomen had ie ook uit gekund..
[..]

Hoef je bij de normale uitvoering niet over in te zitten, die zijn breek voor maak.
Ja dat kan ook. Maar ik heb genoeg aan deze drie standen.

• ajampaniki
Ok kheb hem vandaag in elkaar geknutseld en het werkt dus niet. Na de 5 en 12v wel, maar bij 7v gaat me voeding pulseren. Niet echt fijn dus. Waarom? geen idee. Daarom vraag ik het aan jullie.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Op maandag 22 juli 2002 19:23 schreef ajampaniki het volgende:
Ok kheb hem vandaag in elkaar geknutseld en het werkt dus niet. Na de 5 en 12v wel, maar bij 7v gaat me voeding pulseren. Niet echt fijn dus. Waarom? geen idee. Daarom vraag ik het aan jullie.
Is dat met of zonder andere apparaten aan je psu ??

Repareren doe je zo.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 16:05

Part

Helemaal niets.....

Op maandag 22 juli 2002 19:23 schreef ajampaniki het volgende:
Zou moeten werken.
Heb je nog iets anders aan de voeding hangen?
Zo niet dan kan het zijn dat de voeding het niet leuk vind als er stroom loopt van de 12 volt naar de 5 volt loopt.
Met een extra belasting op de 5 volt heb je hier dan geen last van als de stroom die de 5 volt belasting trekt maar groter is als de stroom die van de 12 naar de 5 volt gaat.

Probeer het eens met een oude hdd er bij op.
(doe het wel met een oude hdd wand hij kan stuk gaan)

• ajampaniki
Ik heb het ff geprobeerd met gewoone en fan op 7v, en dan doetiet ds ook niet. Ligt dus aan de voeding. Maar toen me comp gewoon aanstond met alles eraan draaide de fan wel gewoon op 7v

• Part

Part

Helemaal niets.....

Op maandag 22 juli 2002 19:50 schreef ajampaniki het volgende:
Ik heb het ff geprobeerd met gewoone en fan op 7v, en dan doetiet ds ook niet. Ligt dus aan de voeding. Maar toen me comp gewoon aanstond met alles eraan draaide de fan wel gewoon op 7v
Er loopt stroom van de 12 volt naar de 5volt waar de voeding niets mee kan. De 5 volt zal daardoor stijgen en de voeding schakelt uit.
Dit is wel op te lossen door de 5 volt te belasten met meer stroom als er van de 12 naar de 5 volt loopt.

NB Leuk idee dit.
Met een 4 standen schakelaar moet het ook mogelijk zijn uit de volgende voltages te kiezen als je ook de 3,3 volt er bij betrekt.
5 v
7 v
8,7 v
12 v

De 8,7 volt is tussen de 12 en de 3,3 volt.

• ajampaniki
Op maandag 22 juli 2002 19:54 schreef Part het volgende:

[..]

Er loopt stroom van de 12 volt naar de 5volt waar de voeding niets mee kan. De 5 volt zal daardoor stijgen en de voeding schakelt uit.
Dit is wel op te lossen door de 5 volt te belasten met meer stroom als er van de 12 naar de 5 volt loopt.

NB Leuk idee dit.
Met een 4 standen schakelaar moet het ook mogelijk zijn uit de volgende voltages te kiezen als je ook de 3,3 volt er bij betrekt.
5 v
7 v
8,7 v
12 v

De 8,7 volt is tussen de 12 en de 3,3 volt.
Dus juist doordat er extra apparaten aangesloten zijn doet hij het. Kan het complicaties opleveren als ik het er zo inzet?

• Part

Part

Helemaal niets.....

Op maandag 22 juli 2002 20:03 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

Dus juist doordat er extra apparaten aangesloten zijn doet hij het. Kan het complicaties opleveren als ik het er zo inzet?
Ik zou het eerst even testen met een oude hdd of zo.
Waarschijnlijk werkt het wel in 1 keer goed maar het risico dat het verkeert gaat kun je beter niet nemen. (althans ik neem het niet door te zegen dat het wel gaat werken :) )

Edit:
Als je het getest hebt dan levert het voor de rest geen complicaties op. Je moet er alleen wel voor zorgen dat de 5 volt altijd zwaarder belast wordt als de 7 volt. Als dat niet zo is dan stijgt de 5 volt waardoor (als je geluk hebt) de voeding uitschakelt.
Zolang je niet tientallen fans op 7 volt laat draaien of een fan sluiting geeft is er niets aan de hand.
Pagina: 1