Toon posts:

Negatief scanner voor max 500 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Minder dan 500 euro mag ook ;-)

Ik ben op zoek naar een negatief scanner om 10 dozen met dia's in te scannen. Resolutie moet genoeg zijn om via de AH een foto te laten afdrukken, dus zeg zo'n 1200x1800 max.

Makkelijk voeden is ook belangrijk: 5 dia's te gelijk of liever zelfs een hele stapel. Ik weet dat ik binnen de gekozen prijsklasse niet alles kan verwachten.

Ik zit nu te denken aan de HP Smart S20 PhotoScanner, maar wellicht heeft iemand een beter optie.

Verwijderd

Mischien is de Canon fs4000u iets voor jouw

www.canon.nl

Professionele filmscanner als BEST GETEST in de consumentengids.

Beste koop (Consumentengids maart 2002)

Met een indrukwekkende resolutie van 4000 dpi en 42-bit kleurdiepte, is de CanoScan FS4000US de ideale kleurenscanner voor eigenaren van Spiegel Reflex cameraŽs en professionele fotografen. Met de FS4000US kunt u beeldmateriaal op 35 mm films, diaŽs en op APS eenvoudig digitaliseren en catalogiseren. De nieuwe FARE technologie detecteert en brengt onregelmatigheden op het filmoppervlak in kaart met infrarood licht. De FS4000US is uitgevoerd met twee USB-en SCSI-interfaces. Voor de hoogst mogelijke overdrachtssnelheid kunt u de snelle SCSI-2 interface gebruiken. De USB-interface maakt het mogelijk deze scanner direct aan te sluiten op alle moderne Windows en Macintosh computers.

De CanoScan FS4000US scant batches 35 mm film in groepen van vier. De speciale adapters bieden ruimte aan 40 frames van een APS film, 6 frames van een 35 mm filmstrook of 4 gemonteerde 35 mm diaŽs. De Canoscan FS4000US wordt geleverd met AdobeŽs PhotoShop 5.0 LE en Canons nieuwe FilmGet FS stuurprogrammaŽs voor zowel PC als Macintosh computers.

alleen hij is wat duur :P
Canon CanoScan FS 4000US 899,-

Verwijderd

Ik heb een Nikon Coolscan III (LS30) te koop voor 500 Euro.
Dit is een 2700 dpi dia/negatief scanner met digital ICE.
deze laatste optie verwijderd tijdens de scan eventuele vuiltjes en beschadigingen.

de scanner is dan inclusief SCSI II controller (adaptec PCI)
en kabel, ook met silverfast scan software

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

De HP 4470C is een gewone flatbed, maar er zit een dia/negatief-invoer apparaat bij. En stukken goedkoper dan €500,-.