IP adres vermommen

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mordax
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10-2020
Misschien klinkt deze vraag wel heel vaag, maar ik stel hem toch.

Wij hebben een bepaalde dienst die connectie maakt met een gateway van een externe partij.
Echter deze partij vindt het niet zo leuk dat wij connectie maken met hun dienst. Juridisch gezien is het volledig legaal wat we doen en daarom proberen ze ons technisch te blokkeren door het ip-adres van onze server te blocken.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze niet ons ip-adres kunnen zien, zodat ze ons ook niet kunnen blocken?

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:21
via (anonieme) proxy ??

Verwijderd

Ik zie eigenlijk maar 1 optie... verbinding via een proxy
Een proxy die niet op jullie verbinding zit dus

• Mordax
Op vrijdag 12 juli 2002 11:02 schreef reller het volgende:
via (anonieme) proxy ??
Dan ben ik weer afhankelijk van een derde en dat wil ik niet.

Verwijderd

Met een dynamische IP.
Heb je iedere keer een andere IP nummer als je inbeld

• reller
  • Laatst online: 00:21
je hebt ook proggies om dit te automatiseren, dus dat je OF ieder dag een andere proxy krijgt OF ieder uur OF als er een proxy uit ligt

lijkt me de enige mogelijkheid

• Mordax
Op vrijdag 12 juli 2002 11:03 schreef WJ19 het volgende:
Met een dynamische IP.
Heb je iedere keer een andere IP nummer als je inbeld
Dan gaan ze gewoon onze hele c-klasse blokkeren.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT
proxy of inbellen is tha keywoard lijkt me

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

IP-spoofing...

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 11:06 schreef Sjankhaas het volgende:
IP-spoofing...
Alleen komen de IP pakketen nu niet meer terug. Daar heb je ook zo weinig aan. :)

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 14:17
Ik ben ooit es een site tegengekomen. Als je daarvia ging browsen had je een ander ip adres. Beswel koel maar ik ben de site kwijt :'(

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 13:03 schreef EnsconcE het volgende:
Ik ben ooit es een site tegengekomen. Als je daarvia ging browsen had je een ander ip adres. Beswel koel maar ik ben de site kwijt :'(
www.anonymizer.com :?
Is nog steeds een beetje gratis :)

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 13:36
http://www.the-cloak.com

Maar je bent alvast gewaarschuwd: wij hadden ooit een hackertje daarvandaan en toen gaven ze wel zn IP-adres... Dus: geen illegale dingetjes doen :P

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Op vrijdag 12 juli 2002 13:05 schreef AlterEgo het volgende:

[..]

www.anonymizer.com :?
Is nog steeds een beetje gratis :)
http://pirate.planetarion.com/forum/showthread.php?s=941faa9661a65bbfbef43a610fd09266&threadid=137445

Daar staam er mog een lading. :)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Kan je geen juridische stappen ondernemen ofzo? Je zegt zelf dat jij volledig het recht hebt.

• Mordax
Op vrijdag 12 juli 2002 13:30 schreef MM- het volgende:
Kan je geen juridische stappen ondernemen ofzo? Je zegt zelf dat jij volledig het recht hebt.
Ik ga liever geen juridisch gevecht aan met het grootste mediaconcern ter wereld :)

Verwijderd

En waarom word je geblokt als je in je juridische recht staat dan? Probeer je content te jattenlezen?

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Buiten de proxy en het inbellen weet ik geen oplossing maar ik ben wel erg benieuwd wat je aan het doen bent bij 'het grootse mediaconcern' wat wel legaal is maar wat hun niet leuk vinden?

edit: is het mischien een optie om via ipv6 (voorlopig dit te doen, je ipv6-adres zullen ze vast nog niet weten weet niet of dit kan/werkt hoor

Mistakes are proof that you are trying...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dan zal een proxy niet echt werken.. Misschien kan je zelf ergens een andere bak neerzetten die de gegevens doorsluist. Je zal misschien even moeten zeggen wat voor technologie je gebruikt voor die 'bepaalde dienst'.

Overigens vindt ik geld verdienen door content en bandbreedte te jatten van een ander niet echt fris.

Edit: klein foutje :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
er zijn ZO veel van die anonymous proxies dat je niet echt afhankelijk hoeft te zijn.

Verwijderd

Als je legaal bezig bent en jij kunt aan tonen dat ze jouw ip blocken, dan klaag je toch aan wegens IP-Discriminatie *D

• Predator
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Je mag mij wel eens uitleggen wat jij doet want dit ruikt net zo fris als m'n sokken van gisteren.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Mordax
Op vrijdag 12 juli 2002 19:55 schreef Predator het volgende:
Je mag mij wel eens uitleggen wat jij doet want dit ruikt net zo fris als m'n sokken van gisteren.
Wireless Universal Instant Messaging. We bouwen IM clients (MiMessenger) gebaseerd op Jabber technologie. Om deze dienst voor een groot publiek aan te kunnen bieden (volgende week launchen we onze dienst voor i-mode), wil ik graag ook support naar de bekende gateways bieden.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op vrijdag 12 juli 2002 13:30 schreef MM- het volgende:
Het gebruik van een dienst is een privilege, geen recht.

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 12:10 schreef Mordax het volgende:
wil ik graag ook support naar de bekende gateways bieden.
Kan je het dan niet beter vragen aan die "bekende gateways" ;)

Blijkbaar willen ze niets met jou te maken hebben, dus is support naar ze verlenen een beetje *vreemd*

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op vrijdag 12 juli 2002 11:01 schreef Mordax het volgende:
Misschien klinkt deze vraag wel heel vaag, maar ik stel hem toch.

Wij hebben een bepaalde dienst die connectie maakt met een gateway van een externe partij.
Echter deze partij vindt het niet zo leuk dat wij connectie maken met hun dienst. Juridisch gezien is het volledig legaal wat we doen en daarom proberen ze ons technisch te blokkeren door het ip-adres van onze server te blocken.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze niet ons ip-adres kunnen zien, zodat ze ons ook niet kunnen blocken?
Niet. Je kan gebruik maken van een proxy, maar ook die kunnen ze blokkeren.

• Mordax
Op zaterdag 13 juli 2002 12:32 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Kan je het dan niet beter vragen aan die "bekende gateways" ;)

Blijkbaar willen ze niets met jou te maken hebben, dus is support naar ze verlenen een beetje *vreemd*
Nee, zo simpel is dit niet. Interoperability is al jarenlang een kopzorg van heel veel mensen en bedrijven (zelfs Microsoft is voor interoperability). Er is maar 1 bedrijf die dit probeert te blokkeren, omdat ze het internet als property ziet.

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 12:34 schreef igmar het volgende:

[..]

Niet. Je kan gebruik maken van een proxy, maar ook die kunnen ze blokkeren.
Proxy van een provider blokken zal niet zo handig zijn :P

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 12:43 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Proxy van een provider blokken zal niet zo handig zijn :P
Offtopic vraagje aan VipTweak. Begint de voornaam van het meisje in jouw icoon met een F en de achternaam met een H :? De persoon komt mij zo bekend voor.

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 13:01 schreef wwillem het volgende:

[..]

Offtopic vraagje aan VipTweak. Begint de voornaam van het meisje in jouw icoon met een F en de achternaam met een H :? De persoon komt mij zo bekend voor.
Nee, Dana begint niet met een F of een H :+

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 12:10 schreef Mordax het volgende:

[..]

Wireless Universal Instant Messaging. We bouwen IM clients (MiMessenger) gebaseerd op Jabber technologie. Om deze dienst voor een groot publiek aan te kunnen bieden (volgende week launchen we onze dienst voor i-mode), wil ik graag ook support naar de bekende gateways bieden.
En jullie gebruiken een dienst/hardware/enz. van een ander bedrijf om zelf geld mee te verdienen? Logisch dat de derde partij je IP blocked.
En dat heb je ook juridisch laten toetsen? Denk het niet.
Pagina: 1