Loze kabel in switch: snelheidsverlies?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Simpele vraag: als ik op mijn switch een UTP-kabel aansluit die aan de andere kant niet aangesloten is, levert dat dan snelheidsverlies voor het netwerk in het algemeen op?

Ik heb hier een paar reserve-kabels door het pand getrokken voor als er eentje breekt (=backbone, weliswaar 100Mb, maar toch). Die reserve-kabels sluit ik het liefst aan op mijn switch, zodat áls er een kabel breekt, ik maar op één plaats de stekkertjes hoef te verwisselen.

Zo liggen er veel meer reserve-kabels, en als dat snelheidsverlies oplevert, sluit ik ze niet alvast aan op mijn switch...

Bloed, zweet & koffie

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Nee.

Specs? Zie ondertitel...

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:48
Volgens mij levert dat met een switch geen snelheidsverlies op maar met een volgens mij wel...

Anders probeer je 't toch gewoon ff ?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 09:41

BaRF

bijna kerst

Op vrijdag 12 juli 2002 11:01 schreef Steel-Frog het volgende:
Volgens mij levert dat met een switch geen snelheidsverlies op maar met een volgens mij wel...
:?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 11:05 schreef BaRF het volgende:

[..]

:?
Idd: :?

Maar goed,
Als je de kabel aan de andere kant niet aansluit, dan lijkt het voor de switch alsof er niets inzit.
Dus het maakt niets uit voor je snelheid. :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Op vrijdag 12 juli 2002 11:01 schreef Steel-Frog het volgende:
Volgens mij levert dat met een switch geen snelheidsverlies op maar met een ????? :? volgens mij wel...

Anders probeer je 't toch gewoon ff ?
hub ??

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

Pogostokje

* twiet *

Bij zowel een switch als een hub maakt het niet uit of er een kabel inzit of niet. Als de kabel niet aan BEIDE kanten ergens op aangesloten is lijkt het net alsof er helemaal geen kabel inzit.

Kan dus geen kwaad. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Boeit niet, als de switch geen link ziet op een poort doet hij er voor de rest niets mee.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Een switch heeft voor elke aansluiting de volledige bandbreedte, een hub verdeelt de bandbreedte over het aantal aansluitingen (die in gebruik zijn)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:32
Op vrijdag 12 juli 2002 11:50 schreef mlevd het volgende:
Een switch heeft voor elke aansluiting de volledige bandbreedte, een hub verdeelt de bandbreedte over het aantal aansluitingen (die in gebruik zijn)
Mot ik toch es van een 10Mbit HUB naar een 100Mbit switch gaan, dan is dit k*tnetwerk enidelijk snel....

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 15:28
Mot ik toch es van een 10Mbit HUB naar een 100Mbit switch gaan, dan is dit k*tnetwerk enidelijk snel....
Heb ik na de vorige HCC-dagen ook gedaan. Op de HCC-dagen een 10/100 Mbit switch gekocht en een aantal 10/100 Mbit netwerkkaarten (wil wel de mogelijkheid hebben om eventueel op een kleine lanparty met 10 Mbit HUB nog mee te kunnen doen). Wow, wat een verschil zeg! Files vliegen nu over m'n thuis netwerkje van de ene PC naar de andere! :)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Tenks. Uitleg is duidelijk.. topic kan dicht. Tenks :)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Heb je dan geen draadloos netwerk ? Allemaal die antennetjes in het gebouw

:P
Pagina: 1