nog verstandig om abo van chello te nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
vrienden van mij willen een snellere verbinding en overwegen om een abo bij chello te nemen, maar gezien de financiele situatie van UPC, nemen ze dan een verstandige keuze? of kunnen ze toch beter zoeken naar andere oplossingen?

Verwijderd

Zij zullen het wel verstandig vinden daar bij chello, immers help je ze zo de schuld af te lossen :+
Maar anyway ik denk als UPC er mee kapt dan neemt een ander bedrijf de internet diensten van ze over .

Verwijderd

Als UPC failliet zou gaan, dan is Chello snel verkocht. Want het moederbedrijf van UPC Liberty Media heeft Casema ook sinds kort onder haar vlag. Wat krijg je dan? Casema neemt Chello over en voila, je krijgt een downloadlimiet en keuze uit meerdere abonnementen.

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 10:51 schreef Kanivan het volgende:
vrienden van mij willen een snellere verbinding en overwegen om een abo bij chello te nemen, maar gezien de financiele situatie van UPC, nemen ze dan een verstandige keuze? of kunnen ze toch beter zoeken naar andere oplossingen?
Ik ben zelf ex-chello klant en ik spreek uit ervaring (en ervaringen van mijn vrienden) dat chello een goede/snelle verbinding geeft maar een hele slechte dienstverlening: kastje naar de muur / aan het lijntje etc etc. Het rekeningen systeem klopt niet, niet bereikbare helpdesk noem maar op.
Neem liever iets anders: xs4all staat toch bekent als 1 vd betere providers van NL. Zelf heb ik geen xs4all want dat is niet bij mij verkrijgbaar maar cistron wel. Maar hoewel cistron goed is zou ik toch liever xs4all hebben als provider. Zoek maar eens op het forum over klachten naar Xs4all toe.... Bijna niet te vinden en zijn ze er dan komt het door KPN.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

heel moeilijk te zeggen de 1 bij chello heeft nooit problemen de ander altijd enzz :)

ik heb zelf al 1.5 jaar wekelijks met de HD gebeld en tot 3 maanden terug eig niet meer nu werkt ut gewoon goed en al 3 maanden nonstop verbinding zonder storingen of wat dan ook, het is nog wel is traag van 8 tot 10 zavonds ofzo maar niet zo veel meer als vroeger toen kon je de klok der opgelijk zetten dus ik vind het igg laaste tijd stukken beter geworden. maar zoals ik al zei dat verschild hier nog al :+

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

pcies. als je in de randstad woont kan je beter ADSL nemen denk ik, woon je in een rustig gebied dan zal je beter afzijn met Kwello

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NEEM GEEN CHELLO!!!!!! Je hebt standaard packetloss, gare verbinding etc etc alles is slecht daar. Dit allemaal in Rotterdam zuid.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:15
Dat je in de Randstad geen Chello moet nemen is onzin, daar hebben ze ook meer capaciteit en meerdere hub's per stad. Het beste kan je gewoon in de wijk informeren, er zijn plekken waat het heel goed en en plekken waar het minder is.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Tuurlijk, doen. Altijd 1.5mbit hierzo terwijl er genoeg mensen op zitten, geen packetloss, nette ping en rete-stabiel.

(Zoals je zult lezen, het verschilt nogal, maar ik ben serieus)

Verwijderd

Chello heeft in het verleden nogal wat andere kabelbedrijven overgenomen. Er is een wezenlijk verschil in de ervaring van Chello gebruikers in b.v. Nijmegen (ex tebenet gebruikers) A-dam, (ex a-2000) etc.

Wanneer het puur gaat over continuiteit van de dienst op basis van hun financiele positie loop je denk ik niet al te groot risico, bij een evt faillissement zal de dienstverlening wel overgaan naar een evt concurent.

Ik zou bij keuze de beleving van omgevingsgebruikers afwegen tegen de aanwezige alternatieven (niet overal is naast Chello al ADSL te verkrijgen) inbellen lijkt me geen aanvaardbaar alternatief >:)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Alleen als je abbonee wordt zit je er sinds kort er wel voor één heel jaar aan vast, dat is toch wel minder. Dus dat betekend: Wordt chello ineens veel trager bij jouw, dan MOET je gewoon nog betalen.
Zelf zal ik dus om die reden alleen chello nemen, als er geen ADSL beschikbaar is.

🌞🍃

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 12:44 schreef jep het volgende:
Tuurlijk, doen. Altijd 1.5mbit hierzo terwijl er genoeg mensen op zitten, geen packetloss, nette ping en rete-stabiel.

(Zoals je zult lezen, het verschilt nogal, maar ik ben serieus)
geldt hier ook.. Angerlo GLD

het voordeel van een klein dorpje.. :9

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 14:01 schreef G-PHREAK het volgende:

[..]

geldt hier ook.. Angerlo GLD

het voordeel van een klein dorpje.. :9
dat bedoel ik dus met de randstad :) daar ist gewoon drukker bij kwello dan zal je beter af zijn met ADSL woon je wat buiten af of ergens tussen de bejaarden, dan ben je met Kwello weer beter af :D

Verwijderd

Pingen naar 24.132.96.1 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 24.132.96.1: bytes=32 tijd=3 ms TTL=255
Antwoord van 24.132.96.1: bytes=32 tijd=2 ms TTL=255

Ping-statistieken voor 24.132.96.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 2ms, Maximum = 3ms, Gemiddelde = 2ms

Pingtijden van overdag.. `s avonds liggen deze vaak letterlijk 20 keer hoger.
Als je veel online zit te gamen dan zuigt dit nogal als je naar je gateway al ping 60 heb, ik heb daar ook altijd 10 % loss bij dan..
Overdag met ping 2 en 0 % loss, niks te klagen..

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:56

MaDLiVe

.-Observer-.

Nooit problemen en heb een rete snelle verbinding, daar komen de basic adsl accounts zeker niet aan. Daarbij is cabel internet niet echt duur.

Het probleem zit hem gewoon in de helpdesk dies gewoon moeilijk bereikbaar en verleend niet altijd goeie service.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

ik heb vanmorgen de 'chello' monteur nog geholpen bij de overburen

werkt prima! viel me wel op dat je nu een motorola kabelmodem krijgt en niet geen lancity meer

die gast vertelde dat wanneer je storing hebt en ze langskomen dat ze dan meteen het kabelmodem omruilen zodat je dan ook motorola hebt

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik heb net Chello aangevraagd, ik heb xs4all fast ADSL gehad (studentenhuis) en al eerder Chello (ex-vriendin).

Chello is een stuk sneller. Dienstverlening is slecht maar met geduld en vaak bellen en machtigingen intrekken kom je er wel.

Als ze failliet gaan vette pech...

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Ik heb zelf redelijk goede ervaringen met Chello. Zoals al eerder genoemd je moet niet met de Helpdesk hoeven bellen want ik ben al bijna een jaar aan het wachten op een werkend mail adres. Gewoon niet naar kijken.... Verbinding is wel oke, ik kan goed gamen en ook wel redelijk rap downloaden. Alleen is het nadeel van een kabel verbinding dat wanneer je iets gaat uploaden er van de rest van je verbinding vrij weinig over blijft. Dan kan je het zeg maar echt vergeten en praat je over pingtijden die ver boven de 5000 liggen.
Ik zou er goed over nadenken wat je wilt nemen en nog belangrijker waarvoor.;)
Er zijn namelijk ook heel antrekkelijk adsl verbindingen mogelijk. Ik zou me niet druk maken om de schulden last van upc. kan hooguit ten kosten gaan van data limieten etc...

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het ligt eraan in welk gebied je zit heh .. de ene persoon die heeft nooit problemen .. en de andere weer wel.
Dan nog wat: Hou er rekening mee dat je het borg van het modem niet terug krijgt (50euro) als UPC failliet gaat (want zoals je weet, van een kale kip valt niet te plukken). Pech gehad dan maar..
Mocht een ander bedrijf het dan willen overnemen (als dat uberhaupt gebeurt) dan is het aan hun om te besluiten wat ze doen (alles weer activeren zonder overstapkosten, of evt. nieuwe installatiekosten in rekening brengen, etc..etc..)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 14:20
Hier in Purmerend heb ik zo goed als nooit problemen. Altijd verbinding en 9 van de 10 keer op een hoge snelheid.

Geen klagen dus en zolang ze geen rare beperkingen instellen geen reden om te veranderen naar ADSL...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Tja hangt er dus een beetje vanaf waar je woont.. Hier in Leeuwarden *altijd* verbinding, upload- en downloadsnelheid altijd perfect, altijd goeie ping, geen packetloss. Kortom: just fine! Ik zou gewoon Chello nemen.

Het percentage klanten wat aaaltijd problemen heeft is zooo klein, 't valt allemaal best mee. Vergeet niet: je hoort alleen de klanten die problemen hebben. Klanten bij wie 't prima werkt hoor je nooit.

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

wat denk je van @Home ? ;)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op zaterdag 13 juli 2002 08:06 schreef CyberDoX het volgende:
wat denk je van @Home ? ;)
Wat denk jij van als chello bij hem beschikbaar is dat @home wel eens niet beschikbaar zou zijn. :)

Upc laat namelijk nog geen andere internet providers op hun netwerk toe.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op vrijdag 12 juli 2002 10:51 schreef Kanivan het volgende:
Chello is nog steeds het snelst. :) Ik zou voor Chello gaan.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 11:06 schreef michielk het volgende:

[..]

Ik ben zelf ex-chello klant en ik spreek uit ervaring (en ervaringen van mijn vrienden) dat chello een goede/snelle verbinding geeft maar een hele slechte dienstverlening: kastje naar de muur / aan het lijntje etc etc. Het rekeningen systeem klopt niet, niet bereikbare helpdesk noem maar op.
Ik, ook ex-chello klant, wil daar even wat aan toevoegen: Of je geen goede/snelle verbinding hebt bij Chello hangt af van waar je woont. Er zijn ook gebieden waar de verbinding bagger is. Bij een maat van mij, die momenteel nog steeds Chello heeft, is de snelheid niet hoger als 15 kb/sec en 's nachts niet hoger als 25 kb/sec. Toen ik nog Chello had kwam ik de laatste maanden niet meer boven de 80 kb/sec uit. Maar het ergste was: Elke week er een aantal keren voor een paar uren af liggen. Steeds weer. En compentatie..natuurlijk niet. Omdat die service zo bagger is, is er niemand die wat aan de problemen doet.
Dus voordat je kan beslissen of het verstandig is om Chello te nemen moet je bij iemand in je wijk informeren.

Ik heb nu MxStream..altijd dezelfde snelheid (max. 64 kb/sec) en sinds 1 maart toen ik het kreeg, er geen minuut afgelegen.
Neem liever iets anders: xs4all staat toch bekent als 1 vd betere providers van NL. Zelf heb ik geen xs4all want dat is niet bij mij verkrijgbaar maar cistron wel. Maar hoewel cistron goed is zou ik toch liever xs4all hebben als provider. Zoek maar eens op het forum over klachten naar Xs4all toe.... Bijna niet te vinden en zijn ze er dan komt het door KPN.
Klopt..hier ook niks aan te merken op xs4all.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12
Het ligt er ook een beetje aan wat je wil

server draaien? zou ik adsl nemen want dat is legaal, bij chello mag dat weer niet.

Wil je meer downloaden, mee, xs4all adsl want daar hebben ze een goeie FP. (chello heeft als het goed is een een limiet)

Wil je meer zekerheid neem ADSL

Wil je goedkoop neem dan chello.

Zou zou ik denken gewoon afwegen,

Ik heb liever voor 54 Pleuro ADSL van xs4all dan chello.

(hier in leiden hebben nieteens kabel, ken je dus nagaan)

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
Bedankt voor zoveel reacties, mijn vrienden wonen in Rotterdam, en als jullie een idee willen van waar ze wonen, ze wonen heel dicht in de buurt van het huis van wijlen Pim Fortuijn.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Op zaterdag 13 juli 2002 09:14 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Wat denk jij van als chello bij hem beschikbaar is dat @home wel eens niet beschikbaar zou zijn. :)

Upc laat namelijk nog geen andere internet providers op hun netwerk toe.
Dat klinkt wel weer erg negatief tov UPC. @Home laat toch ook geen andere providers toe op 't netwerk? Da's overal 't zelfde, da's niets speciaals voor UPC ofzo!
Pagina: 1