Toon posts:

Is de nasa nou wel of niet op de maan geweest?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
T'is al weer een oudje maar vele van jullie hebben ongetwijfeld de mail gekregen over de mogelijk fake maanlanding van de NASA. Ik weet dat er veel voors en tegens sites zijn maar ik ben benieuwd naar jullie scherpe meningen rond het pro en contra 'bewijs'. Here we go.

Zijn de Amerikanen naar de maan geweest in 1969 of is het 'made in a hollywood basement'? Persoonlijk denk ik dat ze er wel geweest zijn, maar sommige bewijzen dat het een set up is, zijn wel erg sterk.

Wat achtergrond info:
http://www.redzero.demon.co.uk/moonhoax/
http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html

Discussiepunten:
- wapperende vlag
- kunstmatige belichting (schaduw verschillen, verschillende hoeken)
- foto's die de astronauten maakten (standen, film en temperatuur)
- afdrukken in het stof
- feiten rond verblijf op de maan (temperatuur, gravitatie etc)
- Andere prangende vragen: waarom geven de drie astronauten zo weinig interviews over dit onderwerp, waarom is de NASA nooit meer teruggegaan etc

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik geloof dat dat dossier waar het in staat pas in 2050 wordt vrijgegeven :P

Maar serieus. Ikzelf twijfel zeer sterk aan of het wel echt is gebeurd, omdat als je sommige foto's bekijkt idd de verlichting niet helemaal klopt. Ook de sterrenhemel die je niet zou kunnen zien en weerspiegeling van de cameramannen in de helmen.

Plus dat Amerika koste wat het kost de strijdt tegen Russland wou winnen.

Ik begin er steeds meer in te geloven dat het nep is.

Signature

Verwijderd

Dan is het voor die tijd in elk geval knap gemaakt. Ik kan er wel over gaan discussieren maar het heeft zo weinig zin, je komt er binnen korte tijd toch niet achter. Het zou inderdaad kunnen dat de Amerikanen de boel gefaked hebben om de Russen af te troeven.

Het sterkste argument om het WEL te geloven vind ik nog steeds het feit dat de Russen het ook geloven. Met hun spionage mogelijkheden (zeker in die tijd) plus het verlies in prestige doordat het de Amerikanen eerder was gelukt maak je mij niet wijs dat ALS ze genept waren, de Russen het zouden weten.

[cynisch]
for the non-believers: http://www.alaska.net/~clund/e_djublonskopf/FlatHome.htm
[/cynisch]

:P

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Zou Het grote NASA zich kunnen permiteren om zoiets te faken. Ik weet het niet, als je naar de site's kijkt krijg ik idd mijn bedenkingen, maar aan de andere kant heeft MrRudi ook wel gelijk.
Als het gefaked was, zouden de Russen dat dan niet gemerkt hebben...???

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

Exirion

Gadgetfetisjist

[topic=137047/1/50]
[topic=154821/1/50]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.