Goedemorgen allemaal,
Ik ben bezig met een class die binary files moet wegschrijven. Nu gebruik ik verschillende malen de PHP funktie "pack" om de juiste uitvoer te krijgen. Tot nu toe ging dat allemaal volgens verwachting, maar het volgende speelt nu :
Ik heb maar even een testfile gemaakt (dit is dus het complete script)
Voer ik deze file uit, dan krijg ik netjes in "testfile":
Als ik nu echter $nummer met 1 verhoog naar 10, zou je verwachten (ik althans) dat "testfile" er zo uit zou zien
Maar vanuit het niets komt daar ineens een byte bij
Wie kan mij hier die byte verklaren ??
[edit]
Oh ja, ik heb verschillende parameters als "V", "c" e.d. geprobeerd, maar steeds krijg ik die "0D" ervoor. (Bij "c" krijg ik dan dus "0D 0A" als output.
En het is dus de bedoeling dat het met "v" gaat werken ivm gewenste uitvoerformaat.
Ik ben bezig met een class die binary files moet wegschrijven. Nu gebruik ik verschillende malen de PHP funktie "pack" om de juiste uitvoer te krijgen. Tot nu toe ging dat allemaal volgens verwachting, maar het volgende speelt nu :
Ik heb maar even een testfile gemaakt (dit is dus het complete script)
PHP:
1
| <?$nummer = 9;$output = pack("v", $nummer);$fp = fopen("testfile", "wb");fwrite($fp, $output, strlen($output));fclose($fp);?> |
Voer ik deze file uit, dan krijg ik netjes in "testfile":
code:
1
| 09 00 |
Als ik nu echter $nummer met 1 verhoog naar 10, zou je verwachten (ik althans) dat "testfile" er zo uit zou zien
code:
1
| 0A 00 |
Maar vanuit het niets komt daar ineens een byte bij
code:
1
| 0D 0A 00 |
Wie kan mij hier die byte verklaren ??
[edit]
Oh ja, ik heb verschillende parameters als "V", "c" e.d. geprobeerd, maar steeds krijg ik die "0D" ervoor. (Bij "c" krijg ik dan dus "0D 0A" als output.
En het is dus de bedoeling dat het met "v" gaat werken ivm gewenste uitvoerformaat.
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"