Toon posts:

W2K + mxstream + portfw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op een W2K server waar mxstream op draait(geinstalleerd volgens het KPN boekje, dus met een VPN) ervoor zorgen dat een interne webserver van buiten bereikbaar is. Maar ik moet dus een poortwf aanmaken, alleen kan ik de mxstream verbinding niet kiezen(bij Routing en RAS -> server -> IP-routering -> NAT). Wel de twee netwerkkaarten, maar ik MOET toch de mxstream vpn hebben?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Met RRAS en dialup verbindingen zoals adsl heb ik geen ervaring dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar als het je echt niet zou lukken kan je dit programmaatje misschien even proberen :

http://www.analogx.com/contents/download/network/pmapper.htm

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:32

Rtificial

as fake as can be

Met de standaard VPN verbinding (volgens het boekje) gaat dat niet. Dat betekent ofwel tweaken (www.bruring.com) ofwel bijvoorbeeld een Draytek Vigor router gaan gebruiken...

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet de dial-up verbinding niet in de user context aanmaken maar in de R&RAS management console. Dan zie je'm ook in de dialoogjes voor port mapping.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Die VPN aanmaken in de R&RAS gaat ook niet, omdat de proxy dezelfde VP nodig heeft, en die ziet weer niet wat er in R&RAS staat....

of is het mogelijk dat die proxy (versie 2.0) niet in hoeft te bellen? Dus dat iemand anders de verbinding continue open houdt....

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op vrijdag 12 juli 2002 13:31 schreef Thunderbird het volgende:
Die VPN aanmaken in de R&RAS gaat ook niet, omdat de proxy dezelfde VP nodig heeft, en die ziet weer niet wat er in R&RAS staat....

of is het mogelijk dat die proxy (versie 2.0) niet in hoeft te bellen? Dus dat iemand anders de verbinding continue open houdt....
Hoezo heb je nog een proxy nodig als je al R&RAS draait? Je moet die proxy d'r af gooien en onder R&RAS NAT aanzetten. Dan kun je de FAQ over portmapping gaan lezen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1