Op vrijdag 12 juli 2002 09:39 schreef karpax het volgende:
volgens mij omschrijf je 2 verschillende zaken.
Als je namelijk opstart met ctrl-apple-r-p. Zet je alles weer terug in oorspronkelijke mode. dan hoor je nog een keer je opstart geluid.
Ik weet dat er ook een mogelijkheid moet zijn om je verschillende extensie opties te kiezen (je kan er meerder aanmaken). Als je vaak verschillende extensies wilt inladen bijv voor games of DTP werk of Internet dan is het wel handig.
ctrl-apple-r-p is voor het legen van de PRAM instellingen. Dit is de vergaarbak van allerlij instellingen die bij regelpanelen geset zijn. (Onderdeel van het OpenFirmware principe )
Extenties uitzetten doe je door tijdens het opstarten de shift toets ingedrukt te houden, na de happy mac zal in het scherm staat extenties uit.
je kan in extentiebeheer wel sets aanmaken met verschillende extenties, aan uit en zo. Alleen moet je wel opnieuw opstarten nadat je een andere extentie set hebt gekozen, voor zover ik weet zijn er geen mogelijkheden om deze via een sneltoets combinatie te beheren, in extentiebeheer zelf is wel zoiets, sets aanmaken en saven en dan via apple + nummer kan je de set aanroepen.
It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit.