Toon posts:

Hard disk formatteren, wat zijn de valkuilen.

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/547669 heeft onze mod twynn afgesloten. Dom in mijn ogen omdat de poster wel een slimme vraag stelt waar onvolledige antwoorden op zijn gegeven.
Ik wil mijn hardeschijf gaan formateren ik weet natuurlijk wel hoe dat moet maar ik heb er nog een 2e hardeschijf bij hangen. Ik Wil mijn 20GB FAT32 gaan formateren en mijn 80GB NTFS laten voor wat het is. Maar als ik die 20GB waar Windows op staat formateer is hij dan ook de instellingen van die 80GB kwijt ? of herkent hij deze dan nog gewoon ?
Ik gebruik Windows XP Pro
Was de vraag, en een van de antwoorden:
Lijkt me duidelijk
Formateren kan gewoon per drive zonder dat er iets verloren gaat..

Oh, en als je in dos wilt gaan formateren kun je die 80GB drive niet eens formateren..

En dat is natuurlijk onvolledig. Het kan namelijk gebeuren dat als je windows 9x op je c-schijf (20GB) hebt geinstalleerd en je zet later op je d-schijf (die 80GB) windows XP erbij, dan wordt je c-schijf toch je system disk waar XP bijvoorbeeld ntldr, boot.ini en de andere system files neerzet. Als jij dan vrolijk die 20GB disk gaat formatteren dan heb je een probleem. Alhoewel, je hebt natuurlijk met rdisk een recovery disk aangemaakt. B-)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Met recovery gaat dat inderdaad goed, maar je kunt ook simpel een repair uitvoeren..

Maar de vraag in het topic was gewoon of je die 20GB drive kunt formateren zonder dat er iets met die 80GB drive gebeurt..

En het antwoord daarop is gewoon heel simpel ja.
De data op die 80GB blijft gewoon in tact, en je zult na een nieuwe install van XP gewoon bij die data kunnen..

Maargoed, ik zal bij dat topic nog even een linkje naar deze plaatsen..

Dit topic is gesloten.