Custom url zoals irc://server/channel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 10:47
Ik heb een vraag, als je mIRC 6 installeerd kan je dus met irc://server/channel url's mIRC launchen. Nu wou ik zelf zoiets maken voor een ander programma, maar ik heb geen flauw id hoe dit moet. Is dit iets wat je in het register kan doen? Of moet je ervoor programmeren? Ik heb niet veel succes met zoeken op google gehad omdat ik niet echt wist waarop ik moest zoeken (hij vond alleen maar ECHTE url's :P )

Enige hulp word gewaardeerd :z (net wakker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

irc:// is gewoon een standaard url kan je in alle programma's toepassen doe gewoon: irc://server.org/#blaat:9000 ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphax
Ah, dat wist ik niet. Ik dacht dat mIRC dat voor mij gedaan had :) Maar is het dus mogelijk deze zelf te maken? Volgens mij moet het mogelijk zijn want ik heb het weleens gezien bij bijvoorbeeld het spel Urban terror (eigenlijk een uitbreiding op Quake 3) na het installeren daarvan kan je q3ut2://host:port url's gebruiken om het spel te starten en meteen een gameserver te laten joinen.

Update: na een beetje navraag heb ik dit gevonden:

http://www.keysolutions.com/NotesFAQ/canmsie.html

Ik ga er even mee spelen en als ik het heb heb meld ik dat hier even en kan ie op slot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Staat gewoon in het registry welke exe opgestart moet worden. Kijk voor een voorbeeld bij

HKEY_CLASSES_ROOT\telnet
HKEY_CLASSES_ROOT\ftp
HKEY_CLASSES_ROOT\http

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphax
Het is tot op zekere hoogte inderdaad al gelukt. Probleem is echter het programma wat ik wil draaien in de juiste werk directory uitgevoerd moet worden. En de url moet nog even geformat worden voordat het aan het programma via de commandline opgegeven kan worden. Hij geeft nu dit namelijk iig:
----- FS_Startup -----
Current search path:
C:\Documents and Settings\Hans\Desktop/base/MP
C:\Documents and Settings\Hans\Desktop/base
----------------------
0 files in pk3 files
Werk directory klopt dus niet. Nu moet ik een wrapper oid schrijven. En ik kan dus geen C/C++ :) Noujah, volgende keer beter. Thanks iig voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nieuwschierig:Aphax, wat wil je eignelijk maken?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maak in je classes root een key aan met de naam die je in ie wil hebben. VB: "test".

Geef deze key de volgende eigenschappen:
(default) Reg_SZ URL:<omschrijving>
EditFlags: RED_DWORD 2
URL Protocol Reg_SZ

Maak onder deze key de key

shell\open\command aan.

Geef de default waarde van command het pad naar je proggie.

Dit werkt, ik heb het net getest!!!

[edit]
Ik kan het eventueel in een .reg file zetten zodat je geen fouten maakt... Moet je maar even aangeven, mail ik je het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphax
Nu ga je het krijgen ook ;)

Ik zit in een clan dat het spel soldier of fortune 2 speelt. Het leek me grappig als ik mijn clan leden die op mijn clanpage de match info bekijken, de server meteen kunnen joinen zodra ze op een link klikken (sof2://server:host/password).

Maargoed dan moeten ze dus wel 't 1 en ander installeren, en ik denk eigenlijk niet dat iemand het ooit echt zal gebruiken. Niet echt zinvol dus, maar ik vind het een ontzettend leuk tijdverdrijf om dit eens uit te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphax
Op vrijdag 12 juli 2002 10:29 schreef NTGiant het volgende:
[edit]
Ik kan het eventueel in een .reg file zetten zodat je geen fouten maakt... Moet je maar even aangeven, mail ik je het wel
Ja het was me idd al gelukt met zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\sof2]
@="URL:Sof2-protocol"
"EditFlags"=dword:00000002
"URL Protocol"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\sof2\DefaultIcon]
@="C:\\Games\\Soldier of Fortune II\\SoF2MP.exe, 0"

[HKEY_CLASSES_ROOT\sof2\shell]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\sof2\shell\open]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\sof2\shell\open\command]
@="\"C:\\Games\\Soldier of Fortune II\\SoF2MP.exe\" +connect %1"

Het werkt opzich wel, alleen moet ie perse in de juiste werk directory draaien en word de hele url in %1 meegegeven wat die sof2mp.exe dus niet pakt (moet alleen de host mee krijgen) :(

Iig hardstikke bedankt. Ik denk dat ik nu maar eens C/C++ moet gaan leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
UnrealTournament heeft dat automatisch; unreal://bla?password=grr aanklikken en ut wordt gestart. Misschien dat SoF 't ook al standaard heeft? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphax
Op vrijdag 12 juli 2002 10:42 schreef Gert het volgende:
UnrealTournament heeft dat automatisch; unreal://bla?password=grr aanklikken en ut wordt gestart. Misschien dat SoF 't ook al standaard heeft? :o
Dat heeft ie dus niet, dat is het hele punt eigenlijk :)
Pagina: 1