XP-Netwerk ellende

Pagina: 1
Acties:

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 12:33
Host AMD thunderbird 900 mhz
Win XP pro
Netwerkkaart : Repotek RP-1624W

Goed, wat is het probleem, .. dat zit zo..
Bij booten van XP, ziet het os nieuwe hardware, en wel een netwerk adapter, helaas schijnt XP te denken dat 't hier om een Realtek 8139 AS PCI gaat.
Ik krijg geen enkele mogelijkheid om 't te corrigeren.

Stuurprogramma gewijzigd in apparaat beheer mbv de diskette en .. tadaaa geinstalleerd.

MAAR..

Ik gebruik Winroute om 1 client internet te verschaffen, via de DHCP server.
Binnen de instellingen voor het netwerk in Winroute is geen Realtek of Repotek te bekennen, wel een NDIS apparaat.. wat doe ik er aan of is dit wel goed ?
Verder in 'Deze computer' staan LAN verbindingen weergegeven.
Mijn chello connectie op een 3com kaart is Lan verbinding 1
Netwerk is echter Lan verbinding 6 (na herhaaldelijk opnieuw proberen te installeren van de netwerkkaart)

Instellen IP adress op netwerkkaart 192.168.0.1/255.255.255.0 geeft melding 'Dit adres is reeds in gebruik door Realtek 8029 PCI netwerk adapter, 'indien toch doorgaan kan dit leiden tot een ongeldige systeem configuratie'.

Ja das lekker .. die Realtek 8029 is m'n oude netwerkkaart, welke er fysiek niet meer in zit. |:(

Waar oh waar vertel ik XP die kaart te VERWIJDEREN ?
Even ter volledigheid, in netwerk-eigenschappen is de 8029 niet meer aanwezig.

---

Client systeem heeft eenzelfde netwerk adapter te weten de Repotek RP-1624W, draaiend op Win98se, static ip 192.168.0.2/255.255.255.0
Winipcfg geeft aan dat de kaart een NDIS is. |:(

Netwerk is gebaseerd op 8 poorts 100mbit hub met utp bekabeling.

Inmiddels zijn de eigen systemen wel zichtbaar in netwerkomgeving, maar er is geen connectie volgens een PING.
Wordt zo langzamerhand nogal mesjokke van XP.

Netwerk aanleggen binnen 98 kost me doorgaans weinig moeite.

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 12:33
btw wij gebruiken Windows aanmelding als primary.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
1. Sommige realtek kaarten worden idd als NDIS-kaart gezien

2. zoek eens op "ghost devices" ivm je probleem dat een ip dat je wil gebruiken nog vasthangt aan een kaart die er vroeger inzat (hint : X-Setup is een programma die een instelling kan veranderen in de registry, zodat je die ghost devices kan gaan verwijderen in je apparaatbeheer)

3. Die kaart is waarschijnlijk, zoals de meeste goedkopere kaartjes, een exemplaar met realtek-chipset. Het is absoluut normaal dat deze door winXP dan ook als realtek wordt herkent.

4. Ivm met het niet kunnen pingen : firewall aan in winXP ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Waar oh waar vertel ik XP die kaart te VERWIJDEREN ?
Onder dezelfde eigenschappen als je ze in alle ander window versies verwijderd. Bij netwerk de protocollen dumpen, of in apparaatbeheer de kaart verwijderen van het systeem. Kan het wel dromen na een week klooien :+ met een netwerk.