probleem met onboard sound

Pagina: 1
Acties:

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
hoi, ik heb een probleem met mijn onboard geluidskaart. Softwarematig (ik heb het ook met 'n koptelefoon geprobeerd) heb ik last van een mono geluid bij mijn onboard geluidskaart op mijn 7aja moederbord (via pci audio controller) geluidskaart van chaintech. Kennen meer mensen het probleem? en indien ja: hoe los ik dit op ?? bedankt!!

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was een simpel soundblaster-tje kopen en je onboard uitschakelen in je bios.

Ik heb ook altijd problemen gehad met onboard-geluidskaarten. :(

Verwijderd

misschien was je hier zelf ook wel opgekomen, maar goed, heb je geen bijgeleverde CD met drivers van je mobo? zo ja (en als je deze nog niet hebt geinstalleerd) installeer deze dan even, wil wel eens helpen

Verwijderd

Welk/Waar mono geluid?

Want als je bedoelt vanaf je DVD/CD/CDRW speler, dan zou dat veroorzaakt kunnen worden door een verkeerd CD-audio-kabeltje.

Als je een Audio-bracket hebt die op je mobo zit aangesloten, dan zou het kunnen dat die niet in orde is - of verkeerd gemonteerd zit.

Je weet alleen zeker dat het softwarematig is - als je met een ander OS / andere software het probleem niet hebt...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 17:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Misschien zit er wel ergens een vinkje met de titel: mono.
Of misschien is ie mono... :(

Alles kan stuk.