Overstap van MxStream naar Concepts-ict/Cistron

Pagina: 1
Acties:

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voordat ik deze topic plaatste heb ik eerst de search gebruikt. De antwoorden die daarin voorkwamen maakten me niet zoveel wijzer, maar er zaten wel leuke tussen :) . Maar nu naar het pobleem...

Volgens de website van Concepts ICT.
Om gebruik te maken van een Concepts ICT ADSL-verbinding hoeft u slechts één abonnement af te sluiten. U krijgt dus ook slechts één rekening. Concepts ICT zorgt voor zowel de breedbandverbinding als de toegang tot het internet.

Voor alle abonnementen geldt dat er éénmalige kosten in rekening worden gebracht van 245 euro.
Voor dit bedrag regelt Concepts ICT dat uw telefoonlijn wordt omgezet naar een ADSL lijn.
Daarnaast zorgen wij vervolgens dat de lijn werkt met de door u gekozen snelheid.
Nu heb ik nog MxStream van KPN bij Planet internet. Ik ben van plan de overstap te maken naar Concepts ICT of Cistron. Ik ga denk ik voor de 7800/512 versie ga :7 Welke van de 2 het gaat worden weet ik nog niet zeker, maar daar kom ik zelf wel uit en er was wel het een en ander te vinden met de search knop.

Omdat ik al ADSL heb hoeft mijn lijn eigenlijk toch niet te worden omgezet. Dat slaat nergens op toch? Ik heb ook nog een modem van MxStream overgehouden. De Alcatel Speed Touch Home ( getweakt :Y) ) dus die hoef ik ook niet te kopen.
Daarnaast zorgen wij dat uw lijn werkt met de door uw gekozen snelheid.
Zijn ze gek geworden? Is dat niet iets wat ze voor hun eigen rekening moeten nemen? Zo'n grote operatie aan mijn lijn zal dat toch niet zijn?

Nu het gekloot van KPN's MxStream bijna is beindigd door mij begint het gekloot denk ik nu bij mijn potentiele nieuwe provider. Alhoewel ik niet kan wachten totdat ik zo snel kan downloaden. :)

Verwijderd

Je lijn moet fysiek worden aangesloten op de dslam van bbned, plus de softwarematige switch van KPN naar bbned kost veel voor bbned, want KPN vraagt veel geld daarvoor

dus de meeste kosten van dat bedrag komt omdat KPN wel nog een paar centjes wil verdienen aan je voordat ze je uit handen geven aan een concurrent

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Schande! Ik vind dat alle bedrijven in de markt even veel kans moeten krijgen, nu moeten ze bakken met geld betalen omdat kpn al die aansluiting heeft toen het nog een bedrijf van de overheid was. Eigenlijk telt ut nie, maar ze hebben het geld hard nodig daar bij KPN. Ikzelf blijf nog maar even bij mijn mxstream totdat er iets komt wat echt al dat geld waar is. Tot nu toe kan je veel zeggen over mxstream maar het is wel betrouwbaar, doet het altijd en dat kan je van bepaalde ADSL/kabel aanbieders niet zeggen. Ook de levering en alles loopt ook veel vertrouwder met de KPN dan met die nieuwe bedrijven. Dus ik laat het nog maar even zo, maar als jij die aansluiting neemt moet je wel ff posten hoe die is he? ;)

• dbzdragon
  • Niet online
Je lijn moet fysiek worden aangesloten op de dslam van bbned
Dus ADSL wordt aangeboden door KPN? Niet perse. In het geval van Cistron ADSL, in het geheel niet. KPN heeft concurrenten die apparatuur in of naast KPN centrales plaatsen en de koperlijn in zijn geheel overnemen om daarover DSL aan te bieden. Cistron werkt samen met het Telecom bedrijf ("telco") BBNed, die op bovenstaande manier zo'n 290 centrales in Nederland aangesloten heeft.
Als BBNed de lijn van KPN al in zijn geheel heeft overgenomen dan ben ik eigenlijk toch al fysiek aangesloten?

• dbzdragon
  • Niet online
Verder schiet me nu ook iets anders te binnen. Het betreft linesharing.
Als je linesharing hebt ( Dus je kunt zowel bellen als adsl-en ) dan moet je zowel abonnementskosten aan KPN betalen en natuurlijk het maandelijkse bedrag aan je adsl provider.
Nu is er de optie om geen linesharing te nemen bij je adsl abonnement. Dit betekent dat de telefoonlijn door jouw toestemming door je provider (Laten we cistron als voorbeeld nemen ) wordt omgezet in alleen een ADSL-lijn. Daarna moet je het KPN abonnement per direct opzeggen. Je moet dan wel aan KPN abonnementskosten betalen voor 1 jaar telefonie , want dat is de minimum contract periode zelfs al zegt je de lijn per direct op!!

Dat is achterlijk maar dat zijn de regels van KPN. Het is mogelijk dat in de nabije toekomst het verplicht afnemen van een jaarabonnement gaat vervallen, maar hierover is nog geen duidelijkheid. De aansluitkosten zullen in ieder geval blijven bestaan.

Aangezien ik mijn telefoonaansluiting al een tijdje heb zal dat niet zoveel problemen voor me opleveren. Ik had de telefoonaansluiting speciaal voor MxStream genomen. Bij BBNed heb ik die niet meer nodig. Eerst even omzetten voordat ik hem afsluit natuurlijk.

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 03:22 schreef dbzdragon het volgende:

[..]

[..]

Als BBNed de lijn van KPN al in zijn geheel heeft overgenomen dan ben ik eigenlijk toch al fysiek aangesloten?
je bent nu nog niet op bbned aangesloten, dat gebeurd pas als bbned die opdracht geeft, waarna zij de kosten naar jou doorberekenen

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Op vrijdag 12 juli 2002 02:39 schreef dbzdragon het volgende:
Omdat ik al ADSL heb hoeft mijn lijn eigenlijk toch niet te worden omgezet. Dat slaat nergens op toch? Ik heb ook nog een modem van MxStream overgehouden. De Alcatel Speed Touch Home ( getweakt :Y) ) dus die hoef ik ook niet te kopen.
[..]
Helaas werkt dit niet zo simpel. Daarnaast is het maar de vraag of jij dat alcatel modem kunt gebruiken bij die bbned DSL verbinding. Ik zou dat dus eerst maar eens navragen.

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Je kan de alcatel gebruiken. Hij dient echter wel compleet opnieuw geconfigureerd te worden.

• dbzdragon
  • Niet online
Gelukkig maar :) Ik heb hetzelfe antwoord ook even ter bevestiging voor anderen die deze stap ( DUH ) ook willen maken.
De Alcatel ethernet- en USB-modems die verkocht worden bij een MxStream (tm) pakket zijn na simpele her-configuratie ook bruikbaar bij ons abonnement mits u over een analoge telefoonlijn beschikt. In het helpdesk book kunt u vinden hoe u uw Alcatel modem kunt configureren voor Cistron Broadband.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 21:10
Op vrijdag 12 juli 2002 03:44 schreef dbzdragon het volgende:
Verder schiet me nu ook iets anders te binnen. Het betreft linesharing.
Als je linesharing hebt............
Kan jij dan geen gebruik maken van Linesharing.. :? tegenwoordig kan het wel bij de meeste aansluitingen.. ;)

• dbzdragon
  • Niet online
Tuurlijk wel. Ik heb nu al ADSL sinds oktober 2000. Alleen wil ik af van die telefoonrekening van KPN. Als ik bel of gebeld wil worden maak ik toch alleen maar gebruik van mijn mobieltje.

Als ik dus geen linesharing neem scheelt me dit maandelijkse kosten. Voorwaarde is dus voor mensen die dit ook willen doen eerst hun contractduur moeten afmaken met KPN telecom voordat ze hun telefoonaansluiting kunnen stopzetten. Dit gaat dan niet ten koste van je xdsl verbinding.

Verwijderd

En als je wel een (fysieke) lijn hebt liggen maar geen telefoon abbo (nummer) kun je dat dan gewoon bij concepts aanvragen, of moet je daarvoor toch eerst naar KPN voor een jaar (42 EUR + 12 * 17) ofzo, voor iets wat ik toch niet gebruik?

Of zie ik dat verkeerd?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 14:52

Crazy D

I think we should take a look.

Je moet een werkende telefoonlijn hebben. Als je die niet hebt, moet je eerst een abbie afsluiten bij de KPN. Die doen dat alleen per jaar dus zit je er meteen voor een jaar aan vast. Het moet mogelijk zijn (_is_ mogelijk...) om de telefoon op te zeggen en adsl te behouden, en tot nu toe is er in cistron.broadband eentje geweest die dat daadwerkelijk heeft gedaan (de rest is te bang om de adsl verbinding kwijt te zijn... ;)).

Exact expert nodig?

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 11:51

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

Bij KPN vertelden ze ons dat je wel een telefoonlijn moest hebben.
Maar op de site van surfnet (bij de FAQ van surfnet thuis) staat dat je alleen bij aansluitiing een telefoonlijn kan hebben, je kan daarna alleen nooit meer terug naar een lijn waar je ook op kan bellen (met dat telefoonnummer)

groeten

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 14:52

Crazy D

I think we should take a look.

KPN zal je sowieso vertellen dat je spraak moet hebben, dat is voor hun weer een extra abbie :) Ik zou nooit de KPN vertrouwen in dat opzicht :) Als je nu een werkende telefoonabbie hebt, en je hebt deze langer dan een jaar, is het spraakgedeelte stop te zetten.

Exact expert nodig?

Verwijderd

heej mensen, dit is mijn 1e keer hier op het forum, maar even ontopic
ik heb een maand geleden Concepts-Ict besteld en tot nu toe alles heel snel en goed afgehandeld
in tegen stelling tot planet internet waar ik wegkwam...,
ik zit nu te wachten tot mijn verbinding klaar is met bbned
want lijn is gisteren vrijgemaakt en dan word het afwachten, mensen bij concept zijn erg aardig en reageren mijn maitjes binnen 1 minuut met een duidelijk antwoord!!
ik ben vol goede hoop _/-\o_ , laat het weten als ik meer kan vertellen! 8)

Moiko Wolfert

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
En daarvoor trek je een topic met een laatste reactie in 2002 omhoog?

Lekkere binnenkomer hiero, maar welkom.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1