• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
hey peeps!

toen ik die camera pas had en alle meegeleverde software netjes geinstalleerd had en die camera op mijn pc had aangesloten via usb ging er iets fout... mijn pc liep vast enz enz.

Toen probeerde ik op een andere pc met winXP en daar ging alles perfect. ik installeerde de canoncd en elke keer toen ik de camera aansloot op die pc kreeg ik een mooie venster met daaruit keuzes van software wat ik kon gebruiken.. (ik gebruikde software van windowsxp zelf)

maarja.. ik ga dus over 5 uurtjes op vakantie naar Turkije :9~ , daar heb je genoeg internetcafe's waar ik mijn plaatjes kan uploaden (hopelijk) maar die pc's draaien volgens mij op win98!!!!

en in win98 heb ik probleem om die camera met de pc te laten connecten, ik heb zoomBrowser geprobeerd maar het lukde niet te connecten, ik heb van internet driver geinstalleerd en lukde nog steeds niet. Na een zoektoch op Got ben ik Downloader gaan downloaden van deze site: http://www.breezesys.co.uk/G1/Downloader/index.htm
en als ik dat programma opstart krijg ik een venster met porttype: usb en Detected camera models: canon s30.Maar als ik in dat programma op connect klik krijg ik een error connecting to camera.

Hoe kan ik nou die camera met een pc waarop win98 draaid laten connecten?

ps: graag reacties binnen anderhalf uur, want dan gaan we weg :) :+ (volgende keer dat ik op Got ben duurt wel een dag ofzo... :) )

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

canon geeft bijna altijd problemen in win98

winXp heeft er een soort eigen software voor
dus daar werkt ie altijd beter

download winxp en zet het op je eigen pc dan werkt ie toch ook!!!!!!!!!!!!

• Dextourius
Op vrijdag 12 juli 2002 02:33 schreef MisterFleX het volgende:
canon geeft bijna altijd problemen in win98

winXp heeft er een soort eigen software voor
dus daar werkt ie altijd beter

download winxp en zet het op je eigen pc dan werkt ie toch ook!!!!!!!!!!!!
Dude, ik ga op vakantie!!!!!!!!!!! (ik ga mijn pc niet meenemen :) )

hmm, maar heeft canon geen oplossing gevonden voor dat win98 probleem???

ps: over een half uur/uur gaan we richting Schiphol :7

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-03 16:46

CAP-Team

XBL: CAPTeam

lijkt mij nogal stug eigenlijk dat ze in die internetcafé's toestaan dat jij je eigen hardware / software gaat installeren op hun pc's... als iedereen dat gaat doen dan wordt 't een grote bende op die pc's... :{

Dusseuh... succes ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

dit is de oplossing:

Camera komt wel voor in het apparaatbeheer maar wordt in de scansoftware niet gevonden. (WIN98)

1.Ga naar configuratiescherm>Software> en delete Canon digital usb (twain, wia) driver

2. Ga naar c:/windows/twain_32 en delete de map die met de camera te maken heeft. (let hierbij op de underscore omdat twain32 ook kan bestaan.

3. Verwijder in het apparaatbeheer (hier komt u door met de rechtermuisknop op deze computer te drukken en naar eigenschappen te gaan.) de camera

4. Haal dan de kabel uit de camera. (de kabel moet dus nog wel in de pc zitten)

5. Ga naar deze computer > cdrom station software/tw_usb/english/setup.exe (twain install)

6. Als de instalatie van de twain install klaar is dan doet u de kabel in de camera> dan verschijnt de melding > database bijwerken

7. Dan zoekt u naar canoncam.cat, u gaat naar bladeren en dan naar het cdrom station > software/tw_usb/english/camera2 (camera 2 kan ook anders heten als het gaat om bijvoorbeeld een ixus330, dan heet het mapje waarschijnlijk ps330.

8.Nu zou de camera het moeten doen.

graag gedaan mensen :P

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Als je zo nodig foto's vanaf internetcafe's wilt gaan uploaden moet je niet aannemen dat elke internetcafe je je cam laat aansluiten.

Koop dan een CF-floppydiskadapter, kan je je cf erin proppen en die in de 3,5"floppydrive proppen van de computer.

maar je mag natuurlijk ook niet aannemen dat je zomaar dingen in de floppydrive mag proppen, dus een usb/serieel reader zal nog handiger zijn

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Johnny
  • Laatst online: 05-03 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op vrijdag 12 juli 2002 11:15 schreef athlonkmf het volgende:
Als je zo nodig foto's vanaf internetcafe's wilt gaan uploaden moet je niet aannemen dat elke internetcafe je je cam laat aansluiten.

Koop dan een CF-floppydiskadapter, kan je je cf erin proppen en die in de 3,5"floppydrive proppen van de computer.

maar je mag natuurlijk ook niet aannemen dat je zomaar dingen in de floppydrive mag proppen, dus een usb/serieel reader zal nog handiger zijn
CF-floppydiskadapters bestaan niet. Alleen SM, SD en MS.

Als DeXtOuRiuS de FAQ had gelezen, daar stond een heel stuk over internetcafees... |:(

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Dextourius
Hey mensen, het lukt nog steeds niet man... ik heb van internet driver gedownload enz, instructies van enigma gevolgd maar het lukt niet helemaal, ik kan in het apparaatbeheer die camera niet vinden.

Wat kan er aan de hand zijn??

ohja er is nog iets..als ik WIA_USB driver wil installeren krijg ik een foutmelding dat ie USB driver file voor win95/98/NT niet kan vinden...

Iemand een idee????

• Dextourius
Hmm, het lukt nog steeds niet....... 8)7 B)

Pagina: 1