[Laptop Mod in Progress] Laptop » 'Flatpanel'

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Jaja, het casemod virus is bij mij ook eindelijk toegeslagen...

Op m'n werk heb ik een aantal zwaar oude laptops liggen, (in de categorie 486 die et alleen nog op stroom doet, 386 die et alleen nog op stroom doet, p75 met monitor kapot, etc.

Eerst was m'n idee om één van die (goede) monitoren te gaan gebruiken als flatpanel monitortje ofzo, maar na wat zoeken kwam ik tot de ontdekking dat dat alleen met een speciale interface kaart á $500 kan :Z

Toen kwam ik op een ander idee: waarom niet een laptop _helemaal_ strippen, zodat je alleen nog mobo, hd, pcmcia slot en floppy overhebt, flans dat in een mooie case, en hang het bijv. aan de muur als een soort van 'flatpanel', maar dan met een complete pc erachter 8-)

Ik heb dus een ouwe compaq meegenomen, waarvan de monitor nog goed was, maar de batterij slecht.

Ik heb deze vanavond _helemaal_ gestript, zodat ik nu nog het bovenstaande lijstje over heb. Ook heb ik alvast de aan/uitschakelaar (die eerst op het toetsenbord geintegreerd zat, maar die ik dus niet meer nodig heb) doorgesoldeerd, zodat wanneer er spanning op komt te staan, de laptop automatisch aan gaat :)

specs:

• 486 DX-2 @ 50 mhz
• 8 mb RAM
• 720 mb HD
• (toekomstig) 1 netwerkkaart (PCMCIA)
• Trackball met 2 knoppen (wordt geintegreerd in behuizing)

Het geheel ligt nu plat op elkaar, en is nu ongeveer 4 cm hoog. Het is niet breder dan de breedte van de lcd monitor (10.4"), en wordt ongeveer net zo hoog inclusief de ingebouwde trackball
De rest van de pc zal bestuurd worden via VNC, of door extra knopjes aan de printerpoort :)

Pics volgen eind volgende week, dan gaan we ook op zoek / knutselen aan een mooie behuizing :)

Stop uploading passwords to Github!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
ik wacht af..maar er waren al veel pogingen gedaan om laptop schermen te verwerken/gebruiken..maar wat jij doet lijkt me wel wat handiger...heel de case aan de muur :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

* Dark Blue dan nu... onze enige, echte, eigen... Dark Blue! *applaus...

Natuurlijk help ik dus mee aan deze casemod 8-)

Papa Eend zat al te denken aan besturing van simpele apparaten in huis, maar daarvoor zullen we wel wat Bluetooth versies, Conrad gidsen en maandsalarissen verder zijn :+

Misschien kunnen we er een boodschappenlijstje op laten staan... :P hij is niet goed genoeg voor Winamp nml.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Hehe ik houd dit topic ff in de gaten, lijkt me wel grappig :P

iStockphoto

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:22
LOL, ben benieuwd.....

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Doet me denken aan een tablet-PC, die aan de muur hangt,

Ik ben er ook een aan het ontwerpen/maken maar dan met een 14"TFT schermpje en een Via Eden MoBo.
Ik gebruik geen TFT van een laptop, maar een 'gewoon' 14"LCD scherm.
Suc6 met dit project, alleen de keus van een 486 proc lijkt me niet zo gelukkig, erg traag tegenwoordig.

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Op vrijdag 12 juli 2002 09:39 schreef Bart_Banaan het volgende:

Ik ben er ook een aan het ontwerpen/maken maar dan met een 14"TFT schermpje en een Via Eden MoBo.
Suc6 met dit project, alleen de keus van een 486 proc lijkt me niet zo gelukkig, erg traag tegenwoordig.
Hey Bart, nieuw icoon?

Ik ben ook bezig met een TFT, wil een touchscreen besturing voor met Hifi-VIA EPIA apparaat maken.... Ben nu ff wat sites aan het checken.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Ja, nieuwe XP-pro op PC, en dus ook een nieuw icoontje :)

Hééé, dat is interessant, touchscreen op een TFT, daar ben ik naar opzoek geweest, maar moeilijk om 'losse' touchfolie te vinden.

Maar keep me posted of je wat kan vinden, ik ben zeer geinsteresseerd!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Losse touchfolie kan je hier vinden... hier ben ik ook op zoek naar een touch-screen:
www.earthlcd.com

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• SchizoDuckie
Op vrijdag 12 juli 2002 02:13 schreef Dark Blue het volgende:
* SchizoDuckie dan nu... onze enige, echte, eigen... Dark Blue! *applaus...
*klap klap* :+
Op vrijdag 12 juli 2002 09:50 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Losse touchfolie kan je hier vinden... hier ben ik ook op zoek naar een touch-screen:
www.earthlcd.com
*gulp* $ 199,- voor zo'n speeltje is me toch net ff te duur :P
Op vrijdag 12 juli 2002 09:39 schreef Bart_Banaan het volgende:

Thx :)

Nouja, de snelheid boeit me niet erg. Ik heb zelf nog een p 233mmx als laptop ook, met een 14" beeldscherm, audio en USB erop, dus wie weetkomt er nog een uitgebreidere versie met de tijd. Altijd leuk om bij de deur te hangen met webcam bewaking :Y

• SchizoDuckie
Ik heb zojuist uit een andere laptop waar ik gister even mee bezig was de PCMCIA slots en 2 speakertjes gesloopt. even kijken of dat er op past.

check deze mini speakertjes 8-)

Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/speaker.jpg

Verwijderd

ik dacht dat kloontjes verboden waren.

• SchizoDuckie
Op vrijdag 12 juli 2002 15:05 schreef Fouche het volgende:
ik dacht dat kloontjes verboden waren.
Wat een _lekker_ Nuttige opmerking.
Als je nou slim bent, informeer je de volgende keer eerst over wat er aan de hand is, en scheelt dat je nutteloos geblaat in een topic.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:03

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Bestaat er dan misschien ook een manier om een dvd af te spelen op een andere pc en dan via een netwerk op die laptop te laten zien? dus het scherm van de laptop aansturen met een andere pc?

@MrBee_RC

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Streaming media over het netwerk :?

• SchizoDuckie
Op zaterdag 13 juli 2002 00:54 schreef Meelobee het volgende:
Bestaat er dan misschien ook een manier om een dvd af te spelen op een andere pc en dan via een netwerk op die laptop te laten zien? dus het scherm van de laptop aansturen met een andere pc?
Jawel :) je kan met VNC, of met een andere remote control tool zo een andere desktop opmenen. Alleen het wordt niet de bedoeling om dat hierop te doen, meer om dit als afstandsbediening te gebruiken :7

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Dit idee roxx, misschien kan je dit nog inbouwen in een paneel dat iets van de muur af hangt, zodat het lijkt alsof je het echt in de muur hebt verzonken :D

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• SchizoDuckie
Woei :)

* PaPa Eend heeft vandaag ff in de stad bij een EnorM winkel 2 plaatjes 0.5 mm dik aluminium gehaald. :) Dat gaan we volgende week maar eens netjes verwerken tot een casing :)

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 15:55
ik ben ook zoiets van plan maar dan geintregeerd in mijn pc case met linux draaiend met stats over de pc en meer zooi, een soort 3d monitor. Staat wel stoer. Alleen moet ik eerst een pcmcia kaartje zien te vinden om linux te installeren via netwerk.

Als ik klaar ben opload ik ook wat pics

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/lapmod/preview.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kenvh/lapmod/finished1.jpg

zoiets bedoel je? dees is BTW door kenvh gemaakt kijk voor meer info ==>
hier

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• aequitas
gaaf

Verwijderd

Stoer als je dat gaat lukken maar ik heb ff een vraagje,

Het is dus niet mogelijk een laptop lcdschermpje dienst te laten doen als server-monitor (met wat info ofzow?) of als het kan hele destktop?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 18:29:
Stoer als je dat gaat lukken maar ik heb ff een vraagje,

Het is dus niet mogelijk een laptop lcdschermpje dienst te laten doen als server-monitor (met wat info ofzow?) of als het kan hele destktop?
check dat andere topic....

• SEFje
  • Laatst online: 25-11-2025
deze mod is dus doodgebloed? jammer... ;(

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Misschien kun je net als kenvh een snelle guide schrijven? Ben zeer benieuwd. Heb net 2 PI kastjes gevonden (computershop is leuk werk!) een scherm perfect, een met streep. Dus 2x harddisk. Dacht zelf aan een alu- frame. Makkelijk te verkrijgen bij een schilderijen boer. Of hoeken van alu, met potnagels gemonteerd. Ben nog op zoek naar een ir afstandsbediening die te programeren is voor de nieuwe WinAmp... (met DivX ;) ).

Kan niet wachten! Doodgebloed. Dacht het niet. Zeer strak plan.

• SEFje
  • Laatst online: 25-11-2025
ebras schreef op 14 september 2002 @ 20:07:
Misschien kun je net als kenvh een snelle guide schrijven? Ben zeer benieuwd. Heb net 2 PI kastjes gevonden (computershop is leuk werk!) een scherm perfect, een met streep. Dus 2x harddisk. Dacht zelf aan een alu- frame. Makkelijk te verkrijgen bij een schilderijen boer. Of hoeken van alu, met potnagels gemonteerd. Ben nog op zoek naar een ir afstandsbediening die te programeren is voor de nieuwe WinAmp... (met DivX ;) ).

Kan niet wachten! Doodgebloed. Dacht het niet. Zeer strak plan.
Dit is het laatste wat we van papa eend gehoord hebben en dat is dus al een flink aantal maanden terug.

Doodgebloed dus? Of denk jij dat hij opeens weer terug komt? Ik betwijfel het in ieder geval.

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Scherp SEfje! Topic loopt alweer een paar dagen mee op de FP, en niks meer van Papa gehoord..!

• aequitas
ik denk dat ik deze mod nog wel ga doen alleen probleem waar ik 5 mm plexiglas vandaag ga halen

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Burning_acid schreef op 14 september 2002 @ 18:06:
[afbeelding]
[afbeelding]

zoiets bedoel je? dees is BTW door kenvh gemaakt kijk voor meer info ==>
hier
Dies wel kewl :9~

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Beetje ouwe koe, en de nieuwe replies voegen niet zoveel toe -> op slot dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.