Toon posts:

2 laptops, kan zelf niet kiezen :S

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sony Vaio FX705

en de

Sony Vaio NV-109M

Prijsverschil tussen de FX705 en de NV = 500€

Bij de NV wordt een 32 speed mini disc drive geleverd.. what the hack moet ik me hier bij voorstellen?

Maaruh geef please even je advies :) Is het die 500€ extra waard?

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 22:49
Zet de verschillen op een rijtje en maak een afweging of dat je €500,- waard is :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja slim.. daarom stel ik de vraag hier... :+

Ik weet geen ene reet af van laptops dus daarom stel ik de vraag heh...

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Als je niet weet wat dat ding is, heb je het ook niet nodig toch :?
dus gewoon die goedkope nemen. En zet er even bij waar je hem voor wil gaan gebruiken :)

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Blue shade zwart behuizing
15,0 TFT beeldscherm (1024x768)
AMD Athlon XP Mobile 1500+ processor
256 MB SDRAM DO-DIMM geheugen
256 L2 cache
16 MB ATI Mobility Radeon 7500 videokaart
30 GB harddisk
8-speed DVD-ROM/CD-Rewriter
Verwijderbare 1.44 MB diskdrive
Windows sound system
Ingebouwde luidsprekers
56k V.90 intern modem
Touchpad
Incl. Windows XP Home & uitgebreide software
2x USB, TV-Out, seriële & parallelle aansluitingen
12 Maanden garantie

Blue shade zwart behuizing
15,0 TFT beeldscherm (1024x768)
Intel® Pentium® 4 Mobile 1,60 GHz processor
256 MB DDRAM geheugen
512 kb cache
16 MB ATI Mobility Radeon 7500 videokaart
30 GB harddisk
16-speed CD-Rewriter/8-speed DVD-ROM Combo
Windows© Soundsystem compatibel geluidskaart
Ingebouwde luidsprekers
56k V.90 intern modem
Touchpad 3x USB & TV-out, seriële & parallelle aansluitingen
12 Maanden garantie
Multi-purpose Bay voor meegeleverde verwisselbare diskdrive, 32-speed MiniDisc drive, & compacte subwoofer.

Grote verschil lijkt me de processor Intel of AMD, bij die onderste zit nog nog wat poespas maar lijkt me geen 500 euro waard.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 01:33 schreef mr_fragle het volgende:
Als je niet weet wat dat ding is, heb je het ook niet nodig toch :?
dus gewoon die goedkope nemen. En zet er even bij waar je hem voor wil gaan gebruiken :)
Ja ik wil gaan koffie zetten met mn laptop :D Ik weet wel wat ik ermee wil enzo , maar ik ben niet zo thuis in de notebook markt. weet bijvoorbeeld niet hoe de athlon scoort in een laptop ..

Verwijderd

Wat ik gehoord heb is dat de Intel minder stroom verbruikt, dus langer met de accu doet. De prestatie zullen wel een beetje gelijk liggen.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Volgens mij heb je de AMD-versie nodig. In theorie (en nofi, tegenargumenten welkom) is de XP1500+ een stuk vlotter dan de pentium op 1.6 (al zal die wat koeler blijven).

Voor de rest zit er sowieso & idd niet veel verschil tussen de twee: voor 500 euro krijg je wat extra cachegeheugen, een snellere CD/DVD en dus die minidisk. Wat overigens een audio-only magneto-optical medium is. Als je idd niet weet wat een minidisk is, stay the fuck away from the thing ;) Koop dan voor 200 euro een los minidiskspelertje met USB (
edit:
of een losse draagbare cd-speler, je hebt immers in beide gevallen een brander!
), want dan heb je hetzelfde effect EN voor driehonderd ballen bier. Die ik graag kom helpen opmaken >:)

Om je vraag te beantwoorden: NEE!.

:D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 01:45 schreef tomzev28 het volgende:
Wat ik gehoord heb is dat de Intel minder stroom verbruikt, dus langer met de accu doet. De prestatie zullen wel een beetje gelijk liggen.
Hmm.. das idd wel belangrijk :) Maakt het verschil SD DO-Dimm / DDR nog veel uit in performance? En de 16/32mb video verschil?

En wat is die 32 speed minidisc geval?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 01:46 schreef Rataplan het volgende:
Volgens mij heb je de AMD-versie nodig. In theorie (en nofi, tegenargumenten welkom) is de XP1500+ een stuk vlotter dan de pentium op 1.6 (al zal die wat koeler blijven).

Voor de rest zit er sowieso & idd niet veel verschil tussen de twee: voor 500 euro krijg je wat extra cachegeheugen, een snellere CD/DVD en dus die minidisk. Wat overigens een audio-only magneto-optical medium is. Als je idd niet weet wat een minidisk is, stay the fuck away from the thing ;) Koop dan voor 200 euro een los minidiskspelertje met USB, heb je hetzelfde effect EN voor driehonderd ballen bier. Die ik graag kom helpen opmaken >:)
Oke.. maar het verschil ddr dan? en 32mb videokaart? Kwil wel spellen spelen op mn notebook :P

Ennuh, ik weet wel wat minidisk is.. heb er zelfs 1.. maar dit zegt me echt ff geen 1ne fuck.. :D

Verwijderd

Topicstarter
OKe ff beter gekeken.. het enige verschil is de CPU, MD, brander = sneller.. en DDR ipv DO-DIMM... maar ik wil dus echt wel ff weten of dat geheugen uitmaakt..

/edit
Ow ja en cache :+

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op vrijdag 12 juli 2002 01:49 schreef NFA-DK het volgende:

[..]

Oke.. maar het verschil ddr dan? en 32mb videokaart? Kwil wel spellen spelen op mn notebook :P

Ennuh, ik weet wel wat minidisk is.. heb er zelfs 1.. maar dit zegt me echt ff geen 1ne fuck.. :D
Ach, over het DDR-geheugen heen gelezen :) Maakt ook wel wat uit... maar niet veel. De dure is gewoon luxer! Extra gimmicks. Ik denk dat je zelf moet beslissen of je 500 euro overhebt voor spul waarvan je het bestaan in de meeste gevallen niet merkt.

Wat het spelletjes spelen betreft: voor die 500 euro bouw je een complete desktop die beter spelletjes speelt dan beide laptops :P en volgens de geposte spexlijsten hebben beide laptops een 16M Radeon 7500 mobile. Daar zit dus geen verschil tussen, voor zover ik kan zien.

Wat de minidisk betreft: je schuift je floppydrive uit je laptop, doet het ding in de meegeleverde laptoptas, haalt daar de minidisk uit, schuift 'm in je laptop en je kan liedjes op een minidisk zetten. Die toch al op je laptop staan. En waar je geen aparte speler voor hebt. Dus in plaats van die minidisk kan je ook een hele hele hele hele dure koptelefoon kopen, ben je d'r ook :P :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op vrijdag 12 juli 2002 01:55 schreef NFA-DK het volgende:
OKe ff beter gekeken.. het enige verschil is de CPU, MD, brander = sneller.. en DDR ipv DO-DIMM... maar ik wil dus echt wel ff weten of dat geheugen uitmaakt..

/edit
Ow ja en cache :+
Tuurlijk maakt het DDR wat uit (de cache is onderdeel van het totaalpakket, een AMD 1500+ met 256 is volgens mij nog steeds sneller dan een P1.6 met 512), maar geen vijfhonderd euro. Nogmaals, voor vijfhonderd piek bouw je een nieuwe desktop PC... Ik blijf bij "nee". Als je die vijfhonderd in je portemonnee kan voelen, ga voor de goedkope.

[edit: een paar zinnen afgemaakt :)]

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 01:55 schreef Rataplan het volgende:

[..]

Ach, over het DDR-geheugen heen gelezen :) Maakt ook wel wat uit... maar niet veel. De dure is gewoon luxer! Extra gimmicks. Ik denk dat je zelf moet beslissen of je 500 euro overhebt voor spul waarvan je het bestaan in de meeste gevallen niet merkt.

Wat het spelletjes spelen betreft: voor die 500 euro bouw je een complete desktop die beter spelletjes speelt dan beide laptops :P en volgens de geposte spexlijsten hebben beide laptops een 16M Radeon 7500 mobile. Daar zit dus geen verschil tussen, voor zover ik kan zien.

Wat de minidisk betreft: je schuift je floppydrive uit je laptop, doet het ding in de meegeleverde laptoptas, haalt daar de minidisk uit, schuift 'm in je laptop en je kan liedjes op een minidisk zetten. Die toch al op je laptop staan. En waar je geen aparte speler voor hebt. Dus in plaats van die minidisk kan je ook een hele hele hele hele dure koptelefoon kopen, ben je d'r ook :P :D
oke dat DDR is dus niet echt zinvol.. ietsie performance, maar niet veel?

Dude, check mijn specs.. mn systeem is snel zat voor games, en anders mn server nog (athlon xp, gef 3, 512mb ddr, bla bla :P ) dus heb al 2 vette game systeems en 2 tft schermen.. maaruh.. hmm die minidisk shit boeit me dus niet zo... :D Damn kvind het wel rete moeilijk.. maar ja, 500€ is wel veel ..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 01:58 schreef Rataplan het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt het DDR wat uit (de cache is onderdeel van het totaalpakket, een AMD 1500+ met 256 is volgens mij nog steeds sneller dan een P1.6 met 512), maar geen vijfhonderd euro. Nogmaals, voor vijfhonderd piek bouw je een nieuwe desktop PC... Ik blijf bij "nee". Als je die vijfhonderd in je portemonnee kan voelen, ga voor de goedkope.

[edit: een paar zinnen afgemaakt :)]
Ik kan dat zeker wel voelen ja :P hmm.. oke duidelijk.. denk dat het de athlon wordt :P

Ander vraagje.. ik ga m zeg maar nu halen (morgen :P ) en dan over jaar betalen.. kan dat? Ze zeggen van wel.. maar is het dan zo van: eerst dingen checken, kom over week maar terug?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op vrijdag 12 juli 2002 01:59 schreef NFA-DK dat 'ie het allemaal eigenlijk al weet...
Dude, check mijn specs..
(...)
Damn kvind het wel rete moeilijk.. maar ja, 500€ is wel veel ..
Het is heel makkelijk. Je hebt die extras nergens voor nodig. Ga voor de goedkope. Ik ben zelf hartstikke spexgeil, maar het moet wel nut hebben - en 500 piek voor een paar procent snelheid en een overbodige MD vind ik reiner wahnsinn. Geef nou maar gewoon een feestje :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 02:02 schreef Rataplan het volgende:

[..]

Het is heel makkelijk. Je hebt die extras nergens voor nodig. Ga voor de goedkope. Ik ben zelf hartstikke spexgeil, maar het moet wel nut hebben - en 500 piek voor een paar procent snelheid en een overbodige MD vind ik reiner wahnsinn. Geef nou maar gewoon een feestje :)
Haha of ik stuur jou een kratje bier ;)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op vrijdag 12 juli 2002 02:01 schreef NFA-DK het volgende:
Ik kan dat zeker wel voelen ja :P hmm.. oke duidelijk.. denk dat het de athlon wordt :P
Ik weet niet of iedereen het met me eens is, maar ik vind het een verstandig besluit. Wel zou ik nog ff proberen wat benchmarks van de twee processoren op te duikelen, maar ik geloof iig niet dat de intel noemenswaardig sneller is.
Ander vraagje.. ik ga m zeg maar nu halen (morgen :P ) en dan over jaar betalen.. kan dat? Ze zeggen van wel.. maar is het dan zo van: eerst dingen checken, kom over week maar terug?
Als ze het zeggen kan het vast wel, en binnen een week ruilen (waarbij ze je wrsch. een tegoedbon in de maag splitsen, ipv je geld terug) kan vast ook wel... Snap het probleem eigenlijk niet zo goed... Ander verhaal: je realiseert je wel dat die laptop over een jaar hooguit nog 25% waard is van wat je er dan voor moet neerleggen?

Heb over kredietverstrekking door retailers eigenlijk nauwelijks een mening :)

Verwijderd

Topicstarter
Ennuh met die videokaart in de laptop kan je nog aardig UT enzo spelen? En dvd kijken moet toch ook wel flex gaan op zo een flaptop toch? :)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op vrijdag 12 juli 2002 02:03 schreef NFA-DK het volgende:

[..]

Haha of ik stuur jou een kratje bier ;)
DEAL! :D :P :) :9 etc :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 02:07 schreef Rataplan het volgende:

[..]

Ik weet niet of iedereen het met me eens is, maar ik vind het een verstandig besluit. Wel zou ik nog ff proberen wat benchmarks van de twee processoren op te duikelen, maar ik geloof iig niet dat de intel noemenswaardig sneller is.
[..]

Als ze het zeggen kan het vast wel, en binnen een week ruilen (waarbij ze je wrsch. een tegoedbon in de maag splitsen, ipv je geld terug) kan vast ook wel... Snap het probleem eigenlijk niet zo goed... Ander verhaal: je realiseert je wel dat die laptop over een jaar hooguit nog 25% waard is van wat je er dan voor moet neerleggen?

Heb over kredietverstrekking door retailers eigenlijk nauwelijks een mening :)
Uitgesteld betalen tegen 0% rente!
Wilt u nu vast de computer van uw dromen inclusief printer en scanner mee naar huis nemen en pas in juni 2003 betalen, zonder dat het u ook maar één cent rente kost? Ook dit kan bij Dynabyte. Het enige wat wij vragen is een eenmalig bedrag van € 45,-. Dit als tegemoetkoming in de administratiekosten. Wij sluiten meteen het PrimeLine Laagste Prijs & Garantieplan voor u af. Handig toch?

Lees dat eens door dan... :P zou ik hem dan morgen meekrijgen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is btw dat ik nu gewoon niet ff zoveel geld eruit kan gooien.. wil een vaio, maar ze zijn zo ENORM duur :D Deze is 2500€ (athlon).. dat heb ik nu niet, maar over jaar zeer zeker wel :) Daarom uitgestelde betaling.. heb nu maar 1800€ maar wil zo snel mogelijk laptop voor mn cursus en voor vele andere dingen ;)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op vrijdag 12 juli 2002 02:07 schreef NFA-DK het volgende:
Ennuh met die videokaart in de laptop kan je nog aardig UT enzo spelen? En dvd kijken moet toch ook wel flex gaan op zo een flaptop toch? :)
Op 800*600 lukt alles, maar dat zal de native resolutie wel weer niet zijn :( Je zal wrsch. wel wat effecten uit moeten zetten, maar UT lukt volgens mij ook prima op een 500 MHz-masjientje, geen enkele reden om aan te nemen dat dit niet goed gaat. Wat zeg ik, het snelste wat ik heb is een XP1600 met een GF2, en die draait UT als een zonnetje. Die laptop van jou is volgens mij goed vergelijkbaar met mijn beessie.

Komen we op een heel ander verhaal: de snelheid van het TFT'tje. Kan ik niks over zeggen, ga in de winkel kijken en neem je UT-CD mee.

DivX/DVD gaat hoe dan ook lukken. Beetje extra blur heeft nog nooit een film kwaad gedaan :P

Verwijderd

Topicstarter
TFT van SOny Vaio is prima :) Heb zat demo's al gezien.. vandaar dat ik Vaio wil :P

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op vrijdag 12 juli 2002 02:10 schreef NFA-DK het volgende:
Het probleem is btw dat ik nu gewoon niet ff zoveel geld eruit kan gooien.. wil een vaio, maar ze zijn zo ENORM duur :D Deze is 2500€ (athlon).. dat heb ik nu niet, maar over jaar zeer zeker wel :) Daarom uitgestelde betaling.. heb nu maar 1800€ maar wil zo snel mogelijk laptop voor mn cursus en voor vele andere dingen ;)
Xristus wat een prijzen. Ik wou dat ik zoiets kon overwegen :) Goed advies en toch gratis :): kijk goed uit voordat je op krediet koopt. Zorg dat je 100% zeker weet dat je het kan betalen - ik ben boekhouder en van de instelling "de kost gaat voor de baat uit". Maar goed, ik geloof dat je daar over na hebt gedacht.

De garantieregeling ga ik niet voor je doorlezen, moet zo gaan pitten anders ben ik morgenochtend vroeg niet op tijd voor de tandarts :( Kijk je nog wel ff in de pricewatch of er niet een andere winkel voordeliger is? Dynabyte is niet *heel* erg goedkoop, en dan druk ik me zacht uit. Tenslotte is voor een uitgaaf van 2500 euro een weekje extra bedenktijd toch niet zo'n ramp? Kijk anders ook ff of je wat korting kunt krijgen als je een gedeelte contant betaalt. Tenslotte is de uitgestelde betaling *niet* gratis, je betaalt gewoon rente (alleen zit die al in de prijs inbegrepen).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm zit wat in.. maar heb m eigenlijk dit weekend best hard nodig.. mn oude is overleden ;( Daarom dus :P Maaruh, tja, ze zijn niet de goedkoopste, maar wel 1 van de weinige waar je zo een betaling kan doen... :)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op vrijdag 12 juli 2002 02:21 schreef NFA-DK het volgende:
Hmm zit wat in.. maar heb m eigenlijk dit weekend best hard nodig.. mn oude is overleden ;( Daarom dus :P Maaruh, tja, ze zijn niet de goedkoopste, maar wel 1 van de weinige waar je zo een betaling kan doen... :)
...en op je twintigste krijg je ook niet bij elke bank zomaar een lening van 2500 euro :) Ik begrijp ;)

Wat zal ik zeggen: mooi PC'tje, lekker schermpje, gemakkelijk betalen...

...elke maand 60 euro opzij leggen om het ding te kunnen betalen, en niet meer aan je spaargeld komen...

...verzendkosten kratje bier arnhem-leiden...

...volgend jaar eventueel betere laptop voor minder geld kunnen kopen...

Volgens mij hebben we het meeste doorgenomen. Ik waarschuw nog 1 keertje voor impulsaankopen (bij deze) en denk dat ik je dan voor van het weekend veel plezier moet gaan wensen...:)

Maar ga nu echt pitten. Iig succes met de keuzes die er nog liggen, ik hoor wel hoe het allemaal afloopt :)

(En aangezien PS'jes leuk zijn: begroot je d'r ook nog ff een 100Mbit NIC in? Volgens mij ga je die nodig hebben :))

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen gewoon ff info verzamelen.. ennuh binnenkort ben ik in leiden duz :D Maaruh, ik ga gewoon info halen en beslis dan :P

Mail me over kratje bier btw :P

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

LopeZ

Too much is never enough

Sorry maar ik krijg echt niet de indruk dat je zelf als geprobeerd hebt te zoek.
weet bijvoorbeeld niet hoe de athlon scoort in een laptop ..
Mooi voorbeeld want dit had je dus makkelijk zelf kunnen uitvinden, reviews lezen bijv.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.