Probleempje met AMD 2000+

Pagina: 1
Acties:

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Topicstarter
Hij word echt veel te heet hierbij ook mooie screen van MBM5 + vraagje :)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.a.uithol/temp.JPG
1e vraag is de voeding wel goed? (aangezien van de -5 en -12 geen aarz klopt :{)
2e wrom word de CPU nou friggin 94 graden (in BIOS zegtie 78) :)
3e waarom draait die fan maar 2800 rpm?
(owjah hijs niet overgeclockt ofsow)

mailtje is al onderweg naar exile waar ze mobo, cpu en koeler aan elkaar geprutst hebben.

(komt ook een tyfushitte aan de achterkant van de comp BTW :{ )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Hij doet t toch?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 01:01 schreef rival24 het volgende:
Hij doet t toch?
ehm voor zover je de cpu load onder de 10% houd jah, daarboven vind ie het te heet worden en slingerd ie zichzelf in een :r reboot :r

PSN

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Is die koeler wel goed bevestigd? Je BIOS is doorgaans het meest correct qua temperatuur, maar 78°C is nog steeds erg hoog.

En wat voor koeler zit erop?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

wat voor koeler heb je? en wordt de heatsink ook warm? Als dat niet zo is, dan zit je koeler er verkeerd op, anders is je koeler gewoon niet goed genoeg denk k

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 01:03 schreef Ferdo het volgende:
Is die koeler wel goed bevestigd? Je BIOS is doorgaans het meest correct qua temperatuur, maar 78°C is nog steeds erg hoog.
ze hebben koeler er bij exile aangehangen en aangezloten.
is comp van me pa dus mag ik niet zoveel meer prutsen

en die 78°C is dan nog maar bij idle :(

zit een arctic supersilent 2500 koeler op

PSN

Verwijderd

Loopt ie niet contasnt vast dan?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

voel eens aan de heatsink, oftie warm is..

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als ie in de bios al 78 graden idle is, dan moet je er direct mee terug gaan. Of wachten tot ie het loodje legt, maar dat lijkt me de minst aantrekkelijke optie (hoewel dat niet lang op zich zal laten wachten bij deze temperatuur). Stelletje prutsers daar bij Exile... Ik heb er ook eens wat besteld, een defecte CPU gekregen, en 'reeds' na maar liefst 5 mailtjes waren ze bereid om hem terug te nemen. Al met al veel te lang geduurd, ik koop er nooit meer iets.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Mijne loopt constant vast boven de 70, heeft je mobo geen optie dat als ie te heeft word dat ie dan uitslaat of zo? MBM 5 heeft hem standaard op 70 graden of heb je die al opgehoogt?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 01:10 schreef KevinM het volgende:
Mijne loopt constant vast boven de 70, heeft je mobo geen optie dat als ie te heeft word dat ie dan uitslaat of zo? MBM 5 heeft hem standaard op 70 graden of heb je die al opgehoogt?
Allang omhoog gegooid :P kutgepiep :P

ben bezig met case losschroeven :{ dies ook putheet, iemand idee over die -5 en -12 van voeding???

owjah als ut lang duurt issie weer eens vastgelopn :(

PSN

• Ferdo
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Toerental van de koeler klopt overigens: specs koeler. Daar kan het niet aan liggen, iig.

En MBM zit er vaker naast met de voltages. Ga ook maar uit van de waarden die het BIOS aangeeft.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Die min 5 en min 12 is normaal tenminste ik heb het ook en ik heb geen problemen op het moment.
je koeler is gewoon te zwak of werkt niet naar behoren. Heb je de Vcore soms verhoogd?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 01:16 schreef Ferdo het volgende:
Toerental van de koeler klopt overigens: specs koeler.

Daar kan het niet aan liggen, iig.
hmmmz issut erg als de heatsink niet boven de 40 graden(me vinger doet pijn >:)) uitkomt > JAAAH nah deze gaat dus linea recta weer trug naar exile prutzorz :(
Op vrijdag 12 juli 2002 01:17 schreef KevinM het volgende:
Die min 5 en min 12 is normaal tenminste ik heb het ook en ik heb geen problemen op het moment.
je koeler is gewoon te zwak of werkt niet naar behoren. Heb je de Vcore soms verhoogd?
Vcore staat zelfs lager, d8 dat standaard 1.65 was voor XP2000+

/edit
hmmz heatsink doet ut voor geen aarz :{
andere kant van heatsink kan nooit meer dan 20 graden zijn :{

PSN

Verwijderd

Lager zal waarschijnlijk wel wat uitmaken maar ik zou toch echt eerst die koeling eens controleren zit er wel pasta op en zit ie wel goed vast.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 01:27 schreef KevinM het volgende:
Lager zal waarschijnlijk wel wat uitmaken maar ik zou toch echt eerst die koeling eens controleren zit er wel pasta op en zit ie wel goed vast.
voor zover ik kan zien/voelen zittie wel goed vast maja dunno wat die gasten bij exile ertussen geplakt hebben

* YakuzA mag helaas nie uit elkaar halen van me pa.

PSN

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 16:53

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

nou wat voor voeding heb je???
Ik had eerst een 200 watt voeding en had hetzelfde...
maar toen heb ik een 400 watt voeding gekocht en toen ging het wel goed...
met die voltage dus he...
hehe
nou ik hoop dat je dat hiermee kan oplossen...

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 01:36 schreef mydogisgone het volgende:
nou wat voor voeding heb je???
Ik had eerst een 200 watt voeding en had hetzelfde...
maar toen heb ik een 400 watt voeding gekocht en toen ging het wel goed...
met die voltage dus he...
hehe
nou ik hoop dat je dat hiermee kan oplossen...
Zat d8 ik een 350 watt voeding in, zou genoeg moeten zijn denk ik, zal nog ff checken welke voeding ut precies is...

/edit is dus een 300 watt voeding, maja dat zou toch genoeg moeten zijn ??? zit nog een gf4 ti4400 bij als powerslurper...

PSN

Verwijderd

300 watt voeding is meer dan genoeg, als je de fan eraf haalt zie je wat ze ertussen heben gezet
Maar als je er niet mee mag klooien zou ik tegen paps en mams zeggen dat ze hem terug moeten brengen en je zou er dan een breifje bij kunnen doen dat ze wellicht de vcore wat omlaag kunnen doen of er een betere koeler opzetten.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 01:55 schreef KevinM het volgende:
300 watt voeding is meer dan genoeg, als je de fan eraf haalt zie je wat ze ertussen heben gezet
Maar als je er niet mee mag klooien zou ik tegen paps en mams zeggen dat ze hem terug moeten brengen en je zou er dan een breifje bij kunnen doen dat ze wellicht de vcore wat omlaag kunnen doen of er een betere koeler opzetten.
Jah iig thanx iedereen voor reply'en :)

laat me pa morgen ofsow mobo + CPU + Koeler wel naar Exile terug sturen aangezien hun zelf koeler erop geprutst hebben :)

// komt echt amper hitte van de koeler af :{

maaruh * YakuzA gaat nu naar boven zluipen zonder ouders wakker te maken :)

PSN

Verwijderd

Lijkt me stug dat die temps komen door de voeding.
Door een te zwakke of kwalitatief slechte voeding heb je meer last van een instabiliteit.
300W is genoeg voor normaal gebruik. Ik heb de mijn 300W alleen vervangen voor een 350W enermax omdat hij een pokkeherrie maakte.

Ik denk eerder dat je koeler niet lekker zit.
"issut erg als de heatsink niet boven de 40 graden(me vinger doet pijn )"
"andere kant van heatsink kan nooit meer dan 20 graden zijn"
Mijn spire fridgerock (had ook bijna die artic genomen btw) en xp2000+ komen ook van exile. Temp stressed is rond 55 C. Vraag ze anders of je hem daarvoor kan omruilen.

Als de temperatuur dan nog te hoog is als ze hem zelf monteren ( je vader zal wel bang zijn dat je de proc sloopt ) dan mag je ze wat mij betreft kandidaat stellen voor de PMG Award voor Prutsers van het Jaar. ;)

Verwijderd

ARtic cooler 2500:

Stil , goed koelen en niet al te duur! gaat dat samen ? JA , Deze koeler koelt een XP 2000+ ruim voldoende en is met
25db(A) toch redelijk stil te noemen , en ook de prijs is gezien het geleverde zeer goed te noemen.
Enige nadeel kan zijn dat de keoler 9cm hoog is , kijk dus wel even of dit in uw behuizing geen problemen op gaat leveren.!
Geschikt voor alle AMD Duron,Athlon en XP processoren tot 2000+

Afmetingen fan: 80 x 80 x 25
Afmetingen koelblok: 80 x 61 x 40
CFM waarde: 24.3
Geluid niveau : 28.8 db(A)
Gewicht : ca. 294 gram

Afbeeldingslocatie: http://www.exile.nl/media/ss2000.jpg

aan het verhaaltje te lezen moet deze cooler toch wel goed coolen volgens mij :?

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Je kunt nu tenminste eieren gaan bakken op je proc :P

Maar goed lijkt me niet gezond. AMD zegt dat hun processoren maximaal 95 graden kunnen worden maar is toch niet echt aan te raden voor de levensduur.

Ik had nog overwogen iets bij Exile te gaan kopen maar ik zie er nu toch maar van af.
Als je nog iets wil kom dan naar HCS-Automatisering in heerenveen zuid :P

www.hcs-automatisering.nl

Signature

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Vanwaar die link ?? Ik zeg niet dat het spam is, maar ontopic of nuttig is het ook niet... NoFI

Ontopic: als er veel warme lucht achter uit je pc komt (niet je voeding neem ik aan) dan ga ik denken aan een processor die hoger geclockt is...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Me pa haat overclocken en zooi, en 1673 Mhz zoals op screenie staat komt toch echt overeen met de 2000+ die me pa gekocht heeft.

Btw heb wel bij mijn eigen comp koeler ed jaartje trug op me amd 1 gig gezet duz geen 1ste keer ofsow :)

PSN

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 10:14 schreef SeVeN het volgende:
ARtic cooler 2500:
knip
aan het verhaaltje te lezen moet deze cooler toch wel goed coolen volgens mij :?
Goed? nee. Aardig? ja:

46 idle/55 tijdens gamen/63 na een half uurtje cpuburn
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik een epox 8k3a+ mobo heb, dus het zijn wel temperaturen van de processor zelf (dus niet van een externe sensor zoals normaal)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 15:48 schreef StB het volgende:

[..]

Goed? nee. Aardig? ja:

46 idle/55 tijdens gamen/63 na een half uurtje cpuburn
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik een epox 8k3a+ mobo heb, dus het zijn wel temperaturen van de processor zelf (dus niet van een externe sensor zoals normaal)
Hier ook epox 8k3a+ als mobo...

maar aangezien ut me pa's pc is die toch niet al te veel cpukracht vragen, op videobewerking na denk niet echt veel games.

PSN

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

he, xie nu wel veel probs met die - voltages dat ik dus zelf ook heb.. maar WAT geeft een slechte -voltage nou aan?
want kheb zelf een 350 watt en een andere heeft een 550 watt van enermax en ook afwijkende voltages

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 15:51 schreef YakuzA het volgende:
Hier ook epox 8k3a+ als mobo...
Weet je dan wel heel zeker dat je mbm goed hebt ingesteld? Ik had een paar dingen verkeerd staan waardoor de temp in het bios/tijdens startup 45 graden was en in mbm (vlak na het opstarten) 90 graden. Na een tijdje rommelen met de settings kreeg ik eindelijk de juiste temperatuur voor mijn cpu (bios=mbm)
Kijk dus even in je bios voor de juiste temp.

edit --> ik kwam erachter toen ik deze pagina had gelezen: http://livewiredev.com/bbs/showthread.php?threadid=2210

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Die koeler is uiterst bagger, wat er ook verteld wordt. Wij hebben ze een tijdje gebruikt bij het assembleren van pc's, zijn eruit gehaald nadat veel pc's veels te hogte temps kregen.
Schijt plastic rot ding is t.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 16:20 schreef StB het volgende:

[..]

Weet je dan wel heel zeker dat je mbm goed hebt ingesteld? Ik had een paar dingen verkeerd staan waardoor de temp in het bios/tijdens startup 45 graden was en in mbm (vlak na het opstarten) 90 graden. Na een tijdje rommelen met de settings kreeg ik eindelijk de juiste temperatuur voor mijn cpu (bios=mbm)
Kijk dus even in je bios voor de juiste temp.

edit --> ik kwam erachter toen ik deze pagina had gelezen: http://livewiredev.com/bbs/showthread.php?threadid=2210
mjah dan jumped ie ineens naar 65 stabiel, wat ook weer nie klopt omdat in de bios na gebruik ie 78 graden aangeeft :?

// staan btw op winbond 1 & 2 en niet op diode of die andere

PSN

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 16:22 schreef Exorcist het volgende:
Die koeler is uiterst bagger, wat er ook verteld wordt. Wij hebben ze een tijdje gebruikt bij het assembleren van pc's, zijn eruit gehaald nadat veel pc's veels te hogte temps kregen.
Schijt plastic rot ding is t.
Mwah... als ik hier lees dat er iig. meer is te werken als koeling lijkt het me eerder dat de heatsink dus niet goed contact maakt i.p.v. dat de koeling brak is.

Niet erg netjes trouwens van die winkel om zo een setje te verkopen, normaal gesproken test je zoiets eerst voordat je het verkoopt.

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 16:32 schreef YakuzA het volgende:
staan btw op winbond 1 & 2 en niet op diode of die andere
Die van mij staan zo:

Case --> winbond 1
CPU --> winbond 2 diode

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 16:54 schreef StB het volgende:

[..]

Die van mij staan zo:

Case --> winbond 1
CPU --> winbond 2 diode
OK staan nu ook zo hier, idle @ 74, stressed vind ie nie leuk :{
mail van exile trug gehad dat ut opgestuurd kan worden en dat hun al vaker probbies hadden met deze combi met koeler |:(

PSN

Pagina: 1