• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik ga dus 64 MB Smartmedia erbij kopen en heb ff in de pricewatch gekeken enzo en kwam tot de conclusie dat het dane-elec of apacer gaat worden. Zijn allebei even duur.
Ik zit zelf meer te denken aan dat apacer geheugen omdat dat dichterbij is voor mij.
Maar nu kan ik heel veel info vinden over dane-elec smartmedia maar eigenlijk niet over apacer. Is dat een beetje een goed/snel merk qua smartmedia???

Stop chasing the dream, you're already living it

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 10:29
Is het niet zo dat Smartmedia geen eigen controller heeft op het geheugen zelf zoals dat wel bij CompactFlash het geval is?
Wat ik wil zeggen is (als het bovenstaande klopt) dat het niet veel kan uit maken omdat je cam het dan zou regelen en dat de controler daarvan misschien de beperking is.
Het kan dan ook wezen dat hij bepaalde merken niet slikt

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik weet nog wel van 'vroeger' met SDRAM voor je pc.
was APACER beter, iig uit eigen ervaring.
Apacer maakte namelijk gebruik van infineon chips (siemens ofzo) en die konden hoger en stabieler geclockt worden dan de dane-elec.

met smartmedia heb ik eerlijk gezegd geen idee. zelf heb ik een 128MB CF1 van apacer, maar ja die is zowiezo trager dan smartmedia, en ik heb geen CF1 van dane-elec.

(maar goed jij vroeg smartmedia's dus)
misschien ideetje, maar kan je je ......(camera ofzo?) niet meenemen naar de winkel, en gewoon beide testen? (gewoon bij de dichtsbijzijnde winkel gaan die het heeft, je hoeft tenslotte niet daar te kopen :Y) )

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
denk dat het in de praktijk helemaal niks uitmaakt welke je nou neemt.. ik zou gewoon de goedkoopste kopen of bij de winkel die het dichtste bij is..

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 01:29 schreef pokeran het volgende:
ik weet nog wel van 'vroeger' met SDRAM voor je pc.
was APACER beter, iig uit eigen ervaring.
Apacer maakte namelijk gebruik van infineon chips (siemens ofzo) en die konden hoger en stabieler geclockt worden dan de dane-elec.
Infinion zit ook op Dane-Elec :)

Dane-Elec propt van alles op haar geheugen (wel goede merken).

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 11:23 schreef rick_h het volgende:
denk dat het in de praktijk helemaal niks uitmaakt welke je nou neemt.. ik zou gewoon de goedkoopste kopen of bij de winkel die het dichtste bij is..
Dat is niet helemaal waar. Ik had voor mijn HP C715 (=digitale camera) eerst een Apacer CF-kaart van 128Mb, die kaart werkte niet. Vervolgens een Dane-Elec gekocht van 128Mb en die werkte probleemloos.
Maar ... ik heb het dus over een CF-kaart.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 22:48 schreef pven het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Ik had voor mijn HP C715 (=digitale camera) eerst een Apacer CF-kaart van 128Mb, die kaart werkte niet. Vervolgens een Dane-Elec gekocht van 128Mb en die werkte probleemloos.
Maar ... ik heb het dus over een CF-kaart.
ja ok, dat zou het enige eventuele probleem kunnen zijn.. maar even ervan uitgaande dat de camera ze allebei gewoon pakt, dan lijkt het me dat er verder geen verschillen zijn (van snelheidsverschil, stabiliteit etc. merk je volgens mij niks, itt PC geheugen..)

Verwijderd

ik heb een dane elec smartmedia. besteld bij shop.tweakers.net bevalt goed hoor..

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 12:44 schreef ceajay het volgende:
ik heb een dane elec smartmedia. besteld bij shop.tweakers.net bevalt goed hoor..
Alleen jammer dat ze niet in België leveren :(
Pagina: 1