Recente Nikon cams (CoolPix 5000, 5700) -> delay?

Pagina: 1
Acties:

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De twee in de titel genoemde camera's staan op dit moment boven aan mijn verlanglijstje (5700 als die beschikbaar & betaalbaar wordt). Ik zit echter met een vraagje:
Bij de CP 995 heb ik me altijd mateloos geirriteerd aan de halve tot hele seconde vertraging bij het doordrukken van de ontspanknop (zelfs al heb je de camera de tijd gegeven (half indrukken) om scherp te stellen en licht te regelen).

Heeft iemand ervaring met de CoolPix 5000 (of wellicht zelfs de 5700) die mij kan vertellen of die vertraging bij die camera's nog steeds aanwezig is? Ik heb onlangs een dagje met een Canon G2 geschoten en die was wat dit aspect betrof zo veel lekkerder... dat het me stevig aan het twijfelen heeft gezet over de Nikon-camera's.

Zoef

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:20

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Er van uitgaande dat je de reviews al hebt doorgelezen.

Bij de reviews (DPReview.com) is een apart onderdeel genaamd "Timing", lees dat ff door.

Whatever.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dank je, daar had ik inderdaad al een blik op geworpen. Echter, de waarden in die tabel zijn erg laag, dus ik ging er van uit dat het om 'andere' tijden gaat daar (maar wat?).

Voor de 995 wordt 0,1s (ik neem aan dat het om "Shutter release lag" gaat) opgegeven en dat is gewoon niet waar, zoals gebruikers van een 995 zullen kunnen bevestigen. Voor de 5000 wordt deelfde waarde gegeven, misschien hebben ze wel niets verbeterd :'( Maar goed, dan ga ik in de winkel wel even testen.

Zoef

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:20

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Juist, ik heb een Coolpix 885. Deze kan je vergelijken met de 995 kwa kwaliteit etc.

Deze heeft geen last van een LAG, als ik het knopje geheel indruk maakt ie direct een foto.
Misschien ben je in de war met Auto Focus? De kan het knopje in 2 delen in drukken.... Eerste deel is Auto Focus, daarna schieten.

Whatever.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 14:36
Ik las op dpreview.com dat de lag bij de 5700 redelijk hoog lag. Als je de lag gaat vergelijken met die van de DiMAGE 7i dan zit je toch op een ratio van 1/3. Dwz. dat de DiMAGE 7i bijna 3x zo snel is dan de 5700, en dat vind ik wel veel.. :{