Maxtor d740x 80gig 7200 ata 133 tikt hard

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik heb exact hetzelfde model al twee keer bij computerland omgeruild (eerst na laten kijken en data overzetten naar een nieuwe)
Vervolgens na de tweede keer dacht ik dat het wel een slechte levering aan computerland zou kunnen zijn en dus maar bij een andere zaak een nieuwe gehaald.

Hij tikt echt hard. Mijn kast is beplakt met geluidsdempend materiaal en hij staat onder mijn buro en ik hoor om de minuut nu een harde tik.
In windows hangt ie dan eventjes en na een volgende tik gaat ie verder.

Mijn kast is zeker goed gekoeld en ik heb een hdd koeler er in hangen.
Ik ben er vanaf de winkel tot nu mee omgegaan alsof ie van glas was dus daar ligt het niet aan.

Ik lees op de site van maxtor dat vervanging van ide kabels en/of voeding misschien helpt, maar dat lijkt me rete sterk (het wordt namelijk niet onderbouwd)

Ik heb in de search op Got alleen maar reacties gezien als:molex kapot en ga maar een nieuwe halen want hij is dood aan het gaan.

Ik heb nu al de derde spliksplinternieuwe maxtor 80 gig versleten.
De eerste deed dat eigenlijk na een week al.De tweede heel af en toe vanaf dag een al en deze jongen de derde dus doet het na anderhalve week en houdt er niet meer mee op.

Dat ik dit ding moet gaan omruilen snapt een hersenloze aap nog wel, maar ik zou graag willen weten waarom dit nu al de derde keer is dat dit mij gebeurd.

a:Geen virus
b:Geen slechte omgang met hdd

===========
Ik wordt gewoon niet goed van dit gekloot. Ik moet elke keer 80 km met de auto op en neer om maar weer een nieuwe te halen.
Reken uit: 3 x 80 km voor EEN harde schijf.

Is er iemand die een echt zinnig antwoord kan geven?
Of nog beter, is er iemand die hier met maxtor over gepraat heeft en de oplossing of oorzaak kent?

Verwijderd

hmm vreemd heb hier aardig wat 80gb 7200rpm ata 133 (d740x) hdtjes gehad maar nog nooit een tikkend geluid gehoord, wel 1 keer een hele hoge toon bij het opspinnen maar dat was na 1 week weg... :? )

stuur een mailtje naar maxtor?

Verwijderd

ik heb precies dezelfde .....
en ik moet zeggen dat die soms met een grote file van cd naar HD wel wat herrie(tikkend achtig geluid maakt) maar volgens mij hoort het gewoon..

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm lekker dan. Ik heb een IBM (40 GB 7200 RPM), en die is voor de tweede keer aan het doodgaan geloof ik (hele tijd een raar sleepend geluid in plaats van het opspinnen van mijn schijf). Ik wil op dit moment een 80 GB kopen, maar als ik dit zo lees geen Maxtor dus.

Die tikken heb ik ook met mijn IBM gehad. Ik denk dat dat iets met de koppen te maken heeft ofzo :? Iig hij is vervangen door IBM, maar zoals ik net schreef, houdt deze schijf het niet veel langer uit ;(

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik ben bang dat het toch een kaduuk molexje kan zijn :) De tik die je hoort is, denk ik, het "parkeren" van de koppen. Dat gebeurt zodra je de stroom van je schijf afhaalt - *klunk*. Als er weer stroom op wordt gezet gaat 'ie vrolijk verder. Een defect in je stroomkabeltje *kan* op deze manier tot regelmatig tikken leiden.

Het "tikken" waar SuperLuuk het over heeft is volgens mij meer een soort van snel gefrrrrrrrrt, dat is het geluid dat een schijf maakt als 'ie z'n koppen positioneert. En dat is idd heel gewoon :)

Kortom: probeer de schijf eens aan een ander stroomkabeltje te hangen, kijken wat er gebeurt. Helpt dit niet, probeer by all means een andere voeding (als je 'm hebt) of hang 'm eens bij iemand anders in zijn/haar systeem.

Een "zwakke" zending schijven naar je leverancier had overigens ook gekund (dan zouden de molexconnectoren bv. niet goed aan de PCB vastzitten, ik heb een IBM die daar volgens mij last van heeft) maar die mogelijkheid heb je zelf al geelimineerd.

Als je trouwens 240 km rijdt voor 1 schijf, heb je zaterdag tijd en woon je in de buurt van Leiden? Ik heb nog een stuk of twee, drie schijven nodig, maar geen auto >:)

edit:
ELKE KEER dat ik een nuttige opmerking wil maken, is blackD me voor :( gelukkig maak ik nou eindelijk eens een punt dat hij niet maakt :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• blackd
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 01:06 schreef Rataplan het volgende:
edit:
ELKE KEER dat ik een nuttige opmerking wil maken, is blackD me voor :( gelukkig maak ik nou eindelijk eens een punt dat hij niet maakt :)
LOL :D Ben niet zo'n hardware ventje, meer softe goederen ;), maar dit was juist interessant omdat ik op 't punt sta een dergelijke schijf te kopen.

Iig bedankt voor je tips, misschien heb ik er ook wat aan ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op vrijdag 12 juli 2002 01:59 schreef blackd het volgende:
(...) maar dit was juist interessant omdat ik op 't punt sta een dergelijke schijf te kopen.
K dan :) ik ga van het weekend dus ook voor schijven shoppen, en mijn WD800BB (ook in vlotte JB uitvoering verkrijgbaar, met 8MB cache) is xtreem stil en betrouwbaar. IBM (uh, hitachi :P) doe ik niet meer, heb verder rekken vol (nou...) met Maxtors, maar denk dat ik voor een extra zooitje WD's ga - ze zijn mij erg goed bevallen.

en als ik weer 'ns onwillige software heb weet ik wie ik lastig ga vallen >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

zekers te weten OOK STUK!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-03 12:17
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Na 2 weken ook een harde tik, inderdaad ook zo om de minuut. Net dinsdag een nieuwe (Maxtor, 80GB) opgehaald bij Computerland (!) Hopen dat het nu beter gaat...

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:49
Probeer eens de S.M.A.R.T. check te disablen (klinkt raar, maar probeer het toch maar eens!)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Oh, dit heb ik ook gehad toen ik net m'n RAID set had ingebouwd. Bij het knutselen hoorde ik continue 1 van de schijven tikken, bleek een slechte molex te zijn waardoor de power af en toe van de schijf afging.

Verwijderd

He luitjes,

Dit heb ik ook gehad met een D740X (L) 80Gb.
Dit is vanzelf weer opgehouden... (nou ja vanzelf)

Er is ondertussen wel een kleine verandering geweest in mijn hw-setup.

Voorheen:

4 x 80mm fans @12V
1 x 120mm Fan @12V
1 x FridgeRock @12V

Nu:

H2O setup >-) trekt geen stroom op mijn psu
2x 120mm Fans @7v

Mijn 5V lijn is van 4,73 naar 4,81 gegaan.

Ik had nog niet eerder de link gelegd met het vermogen van mijn no-name 300W PSU.

//offtopic
Toch maar een nieuwe voeding dan want ik wil nog verder kunnen oc-en.
Epox 8K3A+ (bios 2619)
Amd XP1700+ (ARoGA) @1684 42C idle 49C Full Load :'(
512Mb samsung pc2700
Clud3D 8500 64Mb 280/280
SBLIVE plat.
1 x Ibm 13,7Gb (ouwertje) 7200Rpm
1 x Maxtor D740X-L 7200rpm 80Gb
3Com 3c905B-TX
pioneer DVD
3 temp probes
Becooling H2O setup
//offtopic
2x

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

de enigste harde tik welke ik hoor komt volgens mij van me cd-rom speler, maar ik heb wel een maxtor....
zal eens beter luisteren ;(

Maxtor is overigens behoorlijk aan het aftakelen, eerst was iedereen geweldig te spreken over hun niewe hardeschijven, nu komen er allerlei problemen naar boven van presataties tot houdbaarheid ;). Vraag me ook geregeld af waarom ik in godsnaam een maxtor heb

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 11:50 schreef StraracZ het volgende:
de enigste harde tik welke ik hoor komt volgens mij van me cd-rom speler, maar ik heb wel een maxtor....
zal eens beter luisteren ;(

Maxtor is overigens behoorlijk aan het aftakelen, eerst was iedereen geweldig te spreken over hun niewe hardeschijven, nu komen er allerlei problemen naar boven van presataties tot houdbaarheid ;). Vraag me ook geregeld af waarom ik in godsnaam een maxtor heb
ben ik het wel met je eens...

Pak een oude maxtor van een jaar geleden die lopen nog super niks mis mee.. pak je 1 van nu die hebben veel meer problemen :(

/me kent al 2 sterfende schijfjes... 80 gig van me pa en een 80 gig van een maat van me..

of zouden die 80 gigs gewoon een slechte serie zijn ? net als de IBM GXP 60 series ?

owja wat ik heb gedaan tegen de dikken de hdd ff een klap van de zijkant gegeven zo dat de kracht op de koppen naar binnen was.. daarna heb ik hem niet weer gehoord *D

(wel ff afkloppen)

Verwijderd

Btw.

//offtopic

nu we het toch over slechte schijven hebben van IBM/MAXTOR.

Geldt het nog steeds dat de interface van een maxtor gauw (perfomance/stability) probs krijgt als je de FSB OC-ed ?

zodra mijn PCI FSB in de buurt van de 40Mhz komt, daalt de performance van mijn maxtor (D740X-L) dramatisch.
Mijn oude ibm 13,7Gb heeft hier geen last van.
Bij FSB-PCI van 41,5Mhz wil XP zelf niet meer opstarten.

//offtopic

Verwijderd

Ik heb ook zo'n maxtor D740 80gig ata133 en heb wel meer problemen ermee dan alleen soms een best wel harde tik. data op de schijf lezen en schrijven duurt erg lang, is nog trager dan mijn quantum fireball van 10gig op 5400 rpm.

Windows blijft bij mij echter niet hangen na die tik en ik hoor er maar een geen twee. Is echter wel heel af en toe hoor... ik vind het een klote schijf en zal bij de aanschaf van een volgende zeker op seagate overstappen...

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 00:37 schreef D-Loc het volgende:

..Teksssst.. ;)

Hij tikt echt hard. Mijn kast is beplakt met geluidsdempend materiaal en hij staat onder mijn buro en ik hoor om de minuut nu een harde tik.
In windows hangt ie dan eventjes en na een volgende tik gaat ie verder.

...Vervolg Teksssst..
Ehm, Check voor de zekerheid de 'power management' instellingen eens, zowel in Windows als het BIOS...

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Op vrijdag 12 juli 2002 02:43 schreef Rataplan het volgende:

[..]

K dan :) ik ga van het weekend dus ook voor schijven shoppen, en mijn WD800BB (ook in vlotte JB uitvoering verkrijgbaar, met 8MB cache) is xtreem stil en betrouwbaar. .............
dat hoop ik dus echt voor je, ik zit hier met een kapotgaande WD800JB :( (oeps typo)
bekijk onderstaande link maar eens

[topic=547625/1/25]

• Consiglieri
Ik heb nu een q-tec 400 watt voeding erin gezet en de ata 100 ide kabel die bij me nieuwe moederbord zat.

Hij tikt nu (na 10 minuten) nog steeds niet.
Alleen blijft xp af en toe hangen (3 tot 6 sec) hetzelfde als ie deed (maar dan korter) toen ie wel tikte.

Laten we hopen dat het een voedingsprobleem was.

(hij tikt minder, maar nu wel)

Verwijderd

Ik had , en heb hetzelfde probleem met mn 60 Gb Maxtor d740x , daarna ingeruild , en alweer hetzelfde... Deze keer heb ik ook beschadigde sectoren ,en een tikkend geluid, andere ide kabel heb ik ook al geprobeerd.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

vraagie, staat s.m.a.r.t. uit of aan?
wil ook nog wel es helpen,
ga dan meten even kijken met speedfan hoe het met je hd gaat. (smart tab)

anders pak je toch gewoon een ibm of zo, lekker snel en stil en betrouwbaar als je hem koelt.

offtopic:

is de verhuizing goed gegaan dennis?

ontopic:

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

ik heb SMART aan.. en soms als ik reboot hangt mun bios op de SMART

COMMAND failed ofzo :) vast niet goed >:)

Verwijderd

Dit heb ik dus ook met mijn 60 gb maxtor die nu dus ook tikt
voor de derde keer, maar wel steeds nadat ik hem in een andere tower heb ingebouwd dus het kan aan de molex liggen van mijn hdd koeler

ga het meteen ff proberen.

• Consiglieri
Ik heb inmiddels een WesternDigital gehaald en Maxtor afgezworen.

Met de WD na een aantal uren geen last gehad van tikken of andere problemen.

Verwijderd

Mijn 60GB D740X maakt een heel irritant fluitend geluid, verder werkt hij perfect dus neem aan dat dit normaal is... :?

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik heb precies dezelfde probleem gehad 3 weken geleden toen ik hem kocht. Het begon met af en toe hard tikken en na 2 dagen was dat zowat constant vooral aan het begin van de schijf en na de 3de dag woopaa corrupte files. Na omruilen heb ik daar dus geen last meer van. Maar weg DATA :'( en GEEN tikken meer dus! Naar mijn mening is dat tikken NIET normaal. Dit doet me sterk denken aan de IBM 80GB serie (of was het 40GB? 60GB?) van vorige jaar, allemaal verrot door een produktie fout.

=/\= System Status =/\=

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zondag 14 juli 2002 00:19 schreef mbonder2001 het volgende:
Mijn 60GB D740X maakt een heel irritant fluitend geluid, verder werkt hij perfect dus neem aan dat dit normaal is... :?
is dat niet het [bekende] hitte/koeling probleem¿ [De HD krijgt niet genoeg frisse lucht en gaat daardoor fluiten]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

-Sander-

///M Powerrrrrr

Is niet deze hele serie van Maxtor niet goed ofzo ?? of gooit Maxtor er met de pet naar,. misschien dat iemand es kan mailen met Maxtor hoe dat nou zit, want volgens mij als ik dit zo lees op GoT gaat bijna 80% van Maxtor & IBM trug naar de fabriek,. dat is toch niet goed?

Of is het alleen een foute serie die ze geproduceerd hebben ??.

Ik wil zelf deze schijf ook kopen, is dit nu aan te raden of is het zo van NEEEEJ koop een WD of Seagate oid ??

De schijven van vroeger kon je van 10hoog laten vallen en dan nog deden ze het,. nu een klein tikje en al je data is weg.. raar hoor.. maar het gaat nu volgens mij tegenwoordig meer om de hoeveelheid ipv. kwaliteit!?

Verwijderd

ik heb ook dezelfde alleen fitness staat op 54 % en ik ga die hd maar us omruilen want volgens mij gaat dat motortje kapot bij mij die de schijf 7200 rpm rond draait.

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 04:43 schreef dune3002 het volgende:
ik heb ook dezelfde alleen fitness staat op 54 % en ik ga die hd maar us omruilen want volgens mij gaat dat motortje kapot bij mij die de schijf 7200 rpm rond draait.
ik heb de d740x 60 gig en bij mij staat de fitness vanaf dag1 op 56% en de performance op 100% met speedfan

maar hij doet het perfect en de fitness vranderd niet omhoog of omlaag maar of het goed is?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
D740X (L) 80Gb, ik heb het ook. :(

🌞🍃

Verwijderd

Ik heb ook een Maxtor D740x 80GB 7200rpm ata133 en die geeft ook af en toe een harde tik, waarna WinXP finaal crasht. Dat is definitely een PSU probleem, omdat als ik al mijn andere harddisks los haal ik helemaal geen problemen heb... Misschien trek ik wel iets teveel van de PSU (die Maxtor schijf, 2x IBM 40GB 5400r, cdrom, dvdrom, plexwriter op een 300W noname voeding). Ik ga binnenkort waarschijnlijk een nieuwe voeding (400W ofzo) halen.

Verder is het een prima harddisk, lekker snel en stil (behalve die cooldrive waar ie in zit, wat een pokkeherrie :))

edit:
typo

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 20:43
ik heb net een 80 gig voor gerantie terug gestuurd..

ook een tik afentoe! en huh programmatje gaf een fout aan...

heb inmiddels de vervanging al. en me 2de 80 gig is in bestelling

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 13:15 schreef hmtwm het volgende:
ik heb net een 80 gig voor gerantie terug gestuurd..

ook een tik afentoe! en huh programmatje gaf een fout aan...

heb inmiddels de vervanging al. en me 2de 80 gig is in bestelling
Welk programma? :)

Ik heb net trouwens bij mij de voeding van m'n diskette + andere hard disk eraf gedaan, maar de Maxtor bleef door tikken, dus daardoor zal het wel niet komen.

🌞🍃

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 18:34
Op zondag 14 juli 2002 13:22 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Welk programma? :)
Zal hier gaan om Powerdiag.exe wat te downloaden is van Maxtor.com. Het proggie checkt het een en ander van je HD.

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
Je kan bij Maxtor ook een toeltje ophalen waarmee je de Acoustic Management kan instellen. Ik had ook een 40 Gbyte drive die veel 'kloink' deed, als ik AM uit zetten. Echter met AM op Fast was dit verdwenen en qua performance merkte ik er niet veel van. Probeer het eens:

http://www.maxtor.com/products/diamondmax/techsupport/technicalprocedures/21007.html

Verwijderd

Ik heb ook een maxtor dx740 40 gig 7200 rpm, de mijne gaf vanmiddag nog een fout toen ik aan het formatteren was, write failure whatever, en hij maakt soms een irritant hoge piep.Ik Wilde toch nog een keer maxtor proberen, de 80 Gig versie maar als ik dit zo allemaal hoor, en wat ik nu zo gezien heb van mn eigen maxtor schijf dan is mijn twijfel toch heel sterk.

Voor de rest draait hij wel lekker... maar lang zal tie het volgens mij niet meer volhoude.Dat ding is me toch warm maargoed, iemand nog een goeie aandrader voor een betrouwbare 80 gig 7200 rpm'er?

• Lennieboy83
  • Laatst online: 31-05-2024
Zijn er hier mensen met ervaringen met de 80 gb, 8 MB cache versie van Western Digital?

Verwijderd

ben ik dan de enige die "geluk" heeft??? ik heb namelijk en de D740XL 60GB en de 80GB, de 60GB sinds vorig jaar december en de 80 GB sinds februari dit jaar en nog nooit probs mee gehad. dacht dat het wel flexe schijven waren maar aan jullie reacties te horen op de topic starter is dit blijkbaar dus nie zo??

[edit] typo :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:31
Ook lekker: heb bijna 3 weken terug een Maxtor 40GB D740X'je gekocht bij Gistron en dat ding ingebouwd in een systeem voor een kennis. Komt ie er nu mee terug: mn computer doet niet veel meer en hij klaagt over missende bestanden...
Ikke hier kijken: ja hoor, hdd kapot, geeft nu deze fout:
code:
1
2
3
I/O fout
Ongeldige Systeemdiskette
Vervang diskette en druk op toets

En dan heel erg sloom initialiseren, bootsector lezen, etc... Tik Tik doet ie dan en ik kan er dus niets mee :(

Als mn eigen D740X'je ook dood gaat binnenkort, gaat Maxtor gewoon de prullenbak in, ik hoef het niet meer. Dan maar weer Seagate.

Vaag: heb net PowerMax gedraaid, die kwam niet door de 90 sec test heen. Vervolgens de Factory test gedaan en gaf ie een fout. Repair gedaan, vervolgens werkte alles weer. Moest alleen ff scandisken en DIR00001 t/m DIR00005 en FILE0001 t/m FILE0018.CHK weer ff renamen en ik was klaar :)

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 00:54 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

is dat niet het [bekende] hitte/koeling probleem¿ [De HD krijgt niet genoeg frisse lucht en gaat daardoor fluiten]
Jep, dat was inderdaad het probleem :) Heb hem in een HD-koeler gebouwd en fluitende geluid is helemaal weg!!

Thanx voor de tip O+

• Consiglieri
Op maandag 15 juli 2002 00:46 schreef DarkEye het volgende:
Zijn er hier mensen met ervaringen met de 80 gb, 8 MB cache versie van Western Digital?
Deze heb ik dus nu en ik ben zeer tevreden.

In iedergeval geen getik en hij doet het goed.

• Lennieboy83
  • Laatst online: 31-05-2024
Mooi zo, dan ga ik binnenkort ook over op WD 8 mb cache want mn 80 gb van Maxy doet vanaf het begin al harde tikken & fluit zo af en toe, het is dat ik goede koeling heb (voor SCSI schijven hoofdzakelijk) maar anders had ie er al lang uit gelegen.

• XthinkZ
  • Laatst online: 17:31

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Heb hier ook last van, met mn 100GB WD Schijf.
Ik ga maar eens een andere voeding erin gooien, wie weet...

• XthinkZ

XthinkZ

Nou ik heb net een 300 Watt Voeding erin gezet, (vorige was een 230 Watt).
En bij het opstarten hoorde ik gelijk weer die tik. Ik draai nu bijna een half uur, en heb nog geen tik gehoord.

De harde schijf was daarvoor netjes gekoeld met een 8 CM fan. Maar dat mocht niet helpen.
Nu maar hopen dat mn schijf stil blijft :).

• XthinkZ

XthinkZ

Zwaar klote dus, Na een paar urtjes gaat hij vanzelf weer tikken.
Als ik mn pc dan weer even uitzet, dan is hij weer een tijdje stil.

Maar ik baal er wel ontzettend van, ben het niet gewend, met WD Lifeguard util getest, en schijf is in orde.
Denk dat ik toch maar ff naar WD ga bellen, want ik vind dit gewoon eng. Straks al mn data pleite..

• Antiloop
  • Laatst online: 01-04 10:01
nou ik stuur wekelijks maxtor harddisken terug naar maxtor ireland maar daar zit nu niet echt veel 80gb (740 serie) tussen, heb er hier thuis inmiddels ook stuk of 5-6 ofzo in gebruik met geen van allen een probleem:
tikken mag dus niet voorkomen, hoog piep geluid mag uiteraard ook niet

dus voor de mensen die 3maal rotte harddisk hebben is denk toevallige pech...

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Pagina: 1