Toon posts:

XP <-> XP wil niet in LAN *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey people,

Ff een vraagje over netwerk met Windows XP Pro.

Ja, ik het de Search gebruikt, maar kom daar niet verder, tevens ben ik (net) begonnen met mijn 70-270 WinXP Pro MCSE studie, maar ook dat biedt ff geen uitkomst. Ik zie iets over het hoofd, maar wat?!? Vandaar dus mijn vraag..

Ik heb hier dus 2 PC's met XP Pro draaien, keurig als PC+NIC -> Hub <- PC+NIC/NIC -> INet. Interne NIC's zijn 3Com 3C905C-TX. Dit alles in de 192.168.x.x / 255.255.255.0 range met TCP/IP. Pingen naar beide machines is ook mogelijk.

INet delen gaat via de hoofd PC met softwarematige proxy. Werkt feilloos overigens...

Beide PC's hebben een User-account die ook op de andere voorkomt en zijn voorzien van shares. Beide PC's zijn aangemeld op dezelfde Workgroup. PC1 ziet onder netwerkomgeving alleen zichzelf en PC2 ziet onder netwerkomgeving helemaal NIX! :? :? Ik snap er geen ruk meer van. |:( Had hiervoor XP en 9x netwerk en dat werkte dus WEL!

Dus.. wie o wie kan me ff verder helpen? Ik zit er even helemaal doorheen namelijk...

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

staat je firewall wel uit bij beide pc's

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Yep. Alleen op PC1 staat nog ZoneAlarm, maar met of zonder maakt geen f##k uit. :? De volledige range staat ook bij ZoneAlarm in de "Trusted Zone". Nog meer ideeën?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit |:(

Braaikamer - Smoke&BBQ

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik moest altijd die achterlijke netwerk wizzard doorlopen voordat ik ook maar iets zag op het netwerk. daarna zelf weer even alles goed zetten.

• infirit
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Probeer eens \\computernaam . Dan kan je in iedergeval ff kijken of je windows netwerk correct werkt. En zet je hosts en ip nummers in lmhost filetje.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

Pogostokje

* twiet *

ipv \\computernaam wil \\ipadres ook nog wel eens werken, dan sla je een vertaalslag over (wins) die ook nog wel eens fout wil gaan.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 09:10 schreef Koffie het volgende:
Oké? Waar slaat de titel edit op? Het is namelijk een LAN met XP <-> XP hoor... :) En die bezorgt me dus koppijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 09:13 schreef weareborg het volgende:
ik moest altijd die achterlijke netwerk wizzard doorlopen voordat ik ook maar iets zag op het netwerk. daarna zelf weer even alles goed zetten.
Heb ik doorlopen, zelfs in uiterste wanhoop die diskette gebruikt. Nix.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Koffie? Ff een vraagje over netwerk met Windows XP Pro :?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
Okay, ik doe ff een gooi ouwe hotliner ;)

Weet je zeker dat je:

-Client voor Microsoft-Netwerken
-Bestands- en Printerdeling voor Microsoft-Netwerken

Hebt geinstalleerd?
PC1 ziet onder netwerkomgeving alleen zichzelf en PC2 ziet onder netwerkomgeving helemaal NIX!

[..]

Pingen naar beide machines is ook mogelijk.
Bedoel je dat je kunt pingen van PC1 naar PC2 en vice versa?

Want als dat het geval is... EN je hebt die 2 bovenstaande clients geinstalleerd... dan zou je gewoon kontakt moeten kunnen maken van pc1 naar een share van pc2 (of vice versa) dmv \\pc1\share$

Check ook de rechten van die share... dus ff everyone doen, voor de rest heb ik nog 2 dingen:

Check bij Services of er geen interessante dingen uit staan >:)

En

Check bij Lokaal beveiligings beleid of je pc verbindingen vanaf netwerken accepteerd... er is daar een policy voor... zelfs een paar geloof ik :+

Happy searching en ik hoop dat je er wat aan hebt...

Oja.. nog 1 ding:
KOFFIE!
Heb jij het verhaal wel gelezen? Want ik weet niet waarom je de topic titel hebt aangepast, maar hij klopt iig niet meer |:(
Er staat toch duidelijk dat het 2 XP machines betreft :Z ;)

Niet slapen he :+

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

pruts0r :+

(titel edit) edit :Y)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Working on it.. no go tot zover.... :( Praeth thanx 4 tha help mate! Ga er morgen weer mee verder, heb nu (alweer) koppijn van dat geklooi...

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Probeer eens je locale LAN te verwijderen.... je weet wel. Dat icoontje met de naam "local Area Connection" Je kunt deze zo weer aanmaken. Ik heb dit ook gehad...maar goed. Zo heb ik het opgelost.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Je hele netwerk omgeving wegsmijten onder XP opnieuw aanmaken heb je trouwens al op Technet gezocht?

Verwijderd

Topicstarter
Zal hier nog ff melden.... HET WERKT!!

Na het eindeloos uitvoeren van de Wizard en het wijzigen van MSHOME in een andere naam, werkte het interne netwerk!!! Toen de IP's aangepast van 192.x.x.1 en 192.x.x.2 naar 192.x.x.2 en 192.x.x.3 werkte het internet ook weer !! Kennelijk wou het allemaal niet werken met 192.x.x.1 ofzow :?
Hoe dan ook, alles werkende weer, ik zou zo zeggen allen bedankt voor de inbreng!!!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14
Da's wel raar, want normaalgezien moet de PC die internet deelt echt wel 192.168.0.1 hebben.
Dat doet die wizard zelfs automatisch dacht ik. :?
Pagina: 1