mag ik mijn ps2 poort spitten en er 2! toetsenborden tegelijk aan hangen ? of moet ik dan toch een schakelaartje gebruiken ?
mag denk ik wel 
dan kan je ze alleen niet tegelijk bedienen denk ik
dan kan je ze alleen niet tegelijk bedienen denk ik
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Natuurlijk lukt dit wel, er zijn speciale PS/2 splitters voor in de handel. Beide keyboards kun je tegelijkertijd gebruiken.
Hier is een voorbeeld:
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=1&Product_Id=17096
Hier is een voorbeeld:
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=1&Product_Id=17096
Verwijderd
Met een splitter wel, maar hij wil ze direct aansluiten!Op vrijdag 12 juli 2002 00:25 schreef Houz74 het volgende:
Natuurlijk lukt dit wel, er zijn speciale PS/2 splitters voor in de handel. Beide keyboards kun je tegelijkertijd gebruiken.
Hier is een voorbeeld:
uhm ja
ik wil dus een 2de tikbord..
ik hoef niet 1 regel op de ene en dan 1 regel op de andere hoor
maar wel gemakkelijk kunnen wisselen
omdat ik ook 2 monitoren heb.. muis ist niet zo`n probleem dies toch draadloos
ik wil dus een 2de tikbord..
ik hoef niet 1 regel op de ene en dan 1 regel op de andere hoor
maar wel gemakkelijk kunnen wisselen
staat schemaatje in het zomernummer van Elektuur.
D'r staat inderdaad zo'n schema'tje in het juli/augustus nummer van de elektuur. Die bestaat uit een relais en een flipflopschakeling die de ps/2 datalijn 'afluisterd'. zodra je op een van de twee toetsenborden een toets indrukt schakelt 'ie om naar dat toetsenbord (automatisch dus). Het enige nadeel is dat de eerste toetsaanslag verminkt wordt en dus vervalt.
Note: Al het materiaal uit de Elektuur is auteursrechtelijk beschermd en dus niet uitwisselbaar hier. Loop ff langs de boekhandel en neem ff een kijkje...
Note: Al het materiaal uit de Elektuur is auteursrechtelijk beschermd en dus niet uitwisselbaar hier. Loop ff langs de boekhandel en neem ff een kijkje...
/me snuffeld wel ff op internetOp vrijdag 12 juli 2002 08:27 schreef AcouSE het volgende:
D'r staat inderdaad zo'n schema'tje in het juli/augustus nummer van de elektuur. Die bestaat uit een relais en een flipflopschakeling die de ps/2 datalijn 'afluisterd'. zodra je op een van de twee toetsenborden een toets indrukt schakelt 'ie om naar dat toetsenbord (automatisch dus). Het enige nadeel is dat de eerste toetsaanslag verminkt wordt en dus vervalt.
owja dat de eerste aanslag niet telt boeit niet zo veel
meppen we toch ff op SPACE
Hoef je niet eens voor te zoekenOp vrijdag 12 juli 2002 11:46 schreef Dannyke het volgende:
[..]
/me snuffeld wel ff op internetis vast wel iemand die stout is en de rechten schend
owja dat de eerste aanslag niet telt boeit niet zo veel![]()
meppen we toch ff op SPACE
het stelt nl geen ruk voor
S-R flip flopje die aan de aan de data lijnen vd keyboards hangt
uitgang naar een relais die de clock / data lijnen omschakelt
erg lompe oplossing imho
drop dat relais en gebruik er een 4066 voor
Gewoon 2 usb keyboads of 1 ps2 en 1 usb keyboard
of 4 usb keyboards.. whatever..
werkt zonder problemen
of 4 usb keyboards.. whatever..
werkt zonder problemen
"It's better to burn out, than fade away"
Jah srry dat ik toch nog reply , maarre het WERKT

scheelt me weer $ 49.95
scheelt me weer $ 49.95
Verwijderd
Goed zo,
al begrijp ik het nut niet om een oud topic omhoog te schoppen,
maar goed, het is duidelijk nu dat het kan werken onder bepaalde omstandigheden.
Dus dit topic gaat weer naar de graasvelden van Parse voordat menigeen denkt dat het een nieuw topic is.
al begrijp ik het nut niet om een oud topic omhoog te schoppen,
maar goed, het is duidelijk nu dat het kan werken onder bepaalde omstandigheden.
Dus dit topic gaat weer naar de graasvelden van Parse voordat menigeen denkt dat het een nieuw topic is.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()