schakelaars voor fans

Pagina: 1
Acties:

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
hey, ik ben lekker met fans bezig in mijn kast, alleen is het nu 12 uur(ongeveer dan) en ik ben dan vaak als enige nog op. nuu maken mijn fans dan een enorm lawaai. nu zijn de meeste ervan enkel nodig als ik ga gamen of gewoon bezig ben, dus dacht ik dat ik best zo'n soort baybus kan maken om een aantal fans aan en uit te gooien.

nu is het probleem dat er een blue orb op mijn videokaart zit en dit ding heeft zo'n mooi blauw draadje erbij zodat ik in windows met een proggie fijn kan zien hoeveel toeren dit speeltje maakt(niet dat dat erg boeiend is, maar het is wel geinig en wil ik zo houden.

als ik dit ding met mijn vinger stil zet, gaat het luidsprekertje van mijn compu piepen dat ie stil staat...

nu vraag ik me af of ie dit ook doet als ik de stroom erafhaal(dus het uitschakel met een switch) want anders wordt ik gewoon helemaal gek.

en heeft er iemand tips om de kabels van fannetje enzo netjes weg te stouwen?

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:19
Probeer ff de fanaansluiting eraf te halen en kijken of je comp dan gaat piepen. Je moet trouwens BTW nooit je fan van je videokaart afhalen want die dingen worden heet! Ookal zijn ze niet bestressed.

tvw

• XPointman

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 00:54 schreef ShotGun het volgende:
Probeer ff de fanaansluiting eraf te halen en kijken of je comp dan gaat piepen. Je moet trouwens BTW nooit je fan van je videokaart afhalen want die dingen worden heet! Ookal zijn ze niet bestressed.
ik kreeg de videokaart zonder fan...
is een gforce 2mx 400

zitten dan (als de fan stilstaat) wel twee koelblokken op

zal niet zoveel kwaad kunnen denk

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

Verwijderd

In je bios kan je instellen dat ie niet moet zeuren als een fan stopt. En videokaart zonder fan = heel normaal.

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 01:18 schreef Thorry het volgende:
En videokaart zonder fan = heel normaal.
Bij een geforce 2 nog wel jah.

En inderdaad. Die piep komt uit je bios of van een monitor progje. Dus dat is vast uit te schakelen.

• XPointman

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
tnx

Pagina: 1