Toon posts:

DNS op 2200e werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Draytek Vigor 2200E, ingesteld als DHCP server.

Nu dacht ik dat de DHCP-clients (op de computer achter de DHCP server), ook een DNS server (toch ook mijn Vigor?) adres krijgen.

Tussen mijn window machines kan ik ze onderling gewoon pingen (op hostname!). Sinds een week heb ik nu een linux (debian) bak en die kan wel pingen naar hostnames buiten het netwerk (e.g. www.tweakers.net), maar niet naar pc's in het interne netwerk (nog steeds op hostname dus, IP wil wel!).

Ook kan ik vanaf de windows machines de linux bak niet pingen (alweer ;) op hostname).

Iemand enig id hoe dit op te lossen? Moet ik op linux soms toch ergens instellen wat de DNS server is. Enne.... Die Vigor is toch ook DNS server?

Verwijderd

ik denk dat je beter op je clients zelf de dns van je isp kan instellen. Had dit probleem ook, na aanpassen van dns werkte het wel :).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 23:20 schreef spudsimon het volgende:
ik denk dat je beter op je clients zelf de dns van je isp kan instellen. Had dit probleem ook, na aanpassen van dns werkte het wel :).
Maar mijn ISP weet toch niet hoe mijn netwerk er hier uitziet??? Het probleem is niet dat ik DNSsen van buiten (DNS server van mijn ISP) niet kan vinden, maar juist de DNSsen op mijn eigen netwerk.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet effe kijken in je handleiding van je Vigor 2200E of dat ding zelf DNS server draait, of dattie alleen maar DNS proxiet naar je ISP.
In het eerste geval kun je een zone voor je eigen domain aanmaken.
In het tweede geval zul je een van je servers moeten gebruiken die de zone van je domain host en de rest forward (naar òf je Vigor, òf je ISP; dat maakt niet zoveel uit)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==