Toon posts:

[gesponsord] wie en hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af wie zijn site heeft laten sponsoren. Dus wie krijgt betaald (en niet per klik) voor zijn site? En HOE pakken jullie dit aan.

Mijn vraag gaat er niet om hoeveel, want dan kijk ik gewoon bijv. naar www.ikwilaandacht.nl en dan zie ik de meest gangbare tarieven.
Ik snap ook dat je de bedrijven moet aanspreken, of dat ze jou moeten aanspreken, maar mijn vraag van 'hoe' was meer richting hoe laat je ze betalen...

* een vast bedrag per maand/kwartaal/jaar (en welke van deze is het beste)
* mensen kopen een hoeveelheid views in en die laat je zien dmv een script
* mensen betalen gewoon achter, nadat het bezoekersaantal is gezien

Mijn grote vraag hierbij is, is dat 1 & 2 natuurlijk de beste zijn.
Alleen bij 1: mijn site is nog steeds in een stijgende lijn. Dus om nu de bezoekersaantallen te bepalen. Ook zijn mijn bezoekers heen anders wanneer het vakantie ed is. Moet ik daar van te voren ook rekening mee houden?
Bij 2: Volgens mij kopen bedrijven dan maar bijv. 10.000 views in, en dat is maar bijv. 10 dagen. Dat is natuurlijk veel te weinig (je kan zeggen: max. 100.000 of zo, maar ja, dat is ook zo moeilijk).

Ik zit hier echt mee, omdat ik nu pas echt naar sponsoring op zoek ben....
Wat is de beste methode.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik neem aan dat je nu over banners praat :? sponsoren is weer wat anders :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ja, ik ben ook even nieuwsgierig waar dit nou overgaat, sponsering of banners?

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Sponsoring. Maar dat kan dus via banners zijn. Als het dus maar niet gaat om 'per klik'. Maar dus gewoon een vast bedrag (per bezoeker, per maand)....

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb een gesponsorde site, nu ja, mijn sponsor is de hoster en die betaald de kosten. Wel een leuk pakket voor niks, er staat een banner (zelfgemaakt) op de site en een link of twee met een bedankje.

Volgens mij moet je een site hebben die goed aansluit op de doelgroep van je sponsor. Dat biedt natuurlijk ideale mogenlijkheden om een flinke portie sluikreclame en subliminiale berichten.

Lijkt me erg lastig sowieso, misschien een idee om een soort zuster site te maken voor een ander bedrijf oid. dat jij een bepaald onderdeel (forum, informatie etc) van hun overneemt en onderhoud op een andere site die dan door de "moeder" onderneming/site wordt betaald.

Gewoon een echte sponsor in de zin van de formule 1 sponsoren lijkt me nog niet doorgebroken of uberhaubt mogenlijk...

Verwijderd

Ik had phonefun je krijgt daar afhankelijk van je bezoekers een vast bedrag voor een afgesproken tegenprestatie (bijv. banner of textlinks), ze betalen wel goed maar nu zijn de 3 maanden afgelopen en ik wacht al 14 dagen op reactie. ( ze beloven binnen 48 uur)
Pagina: 1