Toon posts:

Help..Computer doet vreemd, kapotte processor??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week had ik een probleem met mijn computer,
in de bios kreeg ik een immenent (ofzo) error over m'n harddisk,
ikke zet m uit schoef de kast open, doe de kabels er ff goed in.
ik zet de computer aan en hij werkt weer normaal, geen problemen.
eergister zet ik de computer aan en de bios ziet geen primary master meer, ik schroef de kast open doe de kabels er goed in en... nix!!
ik probeer hem in een andere computer en dan wordt het me duidelijk date deze fujutsi 10 Gig hd ermee uitgeschee is... bale
ik zet een maxtor 17 gig (5400 Rpm) als primary master en wil windows ME installeren, windows ME geeft een beschermingsfout, ik probeer het opnieuw, alles gaat goed maar dan mist ME het bestand KRNL386.EXE (de kernel van windows neem ik aan), ik formatteer de hd opnieuw en probeer 98, zelfde probleem.
ik denk dat het aan de hardware ligt dus ik haal alle kaarten BH video eruit en haal ook 2 van de 3 bankjes geheugen eruit, zelfde problemen cdrom lag er ook uit, alleen moederbord, processor en maxtor hd.
Het is een intel pentium 2 350 Mhz met 2 x 64 meg en 1 x 128 meg geheugen. een asus moederbordje met een award bios, een aopen 36 speed cdrom diamond a50 videokaart en een monster 3d II 3d versneller

mijn vraag is dus: - komt dit door de hardware ? (moederbord/processor)
- Wat kan ik eraan doen of is het een verloren zaak?
- Heeft de spontane chrash van mijn ouwe hd hier iets mee te maken?

Alvast heel erg bedankt als je m'n verhaal hebt gelezen en nog veel meer bedankt als je een oplossing hebt.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Hoe de hel haal jij het in je hoofd om te denken dat je proc is overleden :P Je pc doet het toch nog gewoon :? Behalve dat dat bestand niet werkt. Met een kapotte proc start je pc niet meer :)

Al eens geboot met maar 1 reepje ram en de video en de proc en de hd. Als het dan nog voorkomt ander reepje ram en anders is het waarschijlijk je moederbord :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zon probeleem heb ik ook met een bordje dat ik hier heb liggen (ook een Asus). al 17x windows geinstalleerd (4x 98, 3x ME, 10x 2000) en allemaal geven ze fouten mbt javascripten, waardoor windows totaal niets doet.

cpu is goed, ram is goed, alle onderdelen ewrken goed in andere machines, maar het bordje is gewoon gaar.
ik kreeg ook van die krnl386 errors trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al geprobeerd allen met video hd poc en 1 ram ook een ander, nix...........
dus m'n moederbord is waarshijnlijk dood dan.....
Bahluh,
naja tnx voor de replies anyway

p.s. heb met een andere comp ook een kapotte poc gehad maar die boote nog gewoon alleen verrekte sloom en veel rekenfouten :?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Waarschijnlijk is dus gewoon je voeding dood aan het gaan, dat is meestal de oorzaak van vage klachten.

Ennuh heb je ooit weleens een kapotte p2 350 gezien? Die dingen gaan gewoon niet stuk.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 11 juli 2002 23:29 schreef bobo1on1 het volgende:
Waarschijnlijk is dus gewoon je voeding dood aan het gaan, dat is meestal de oorzaak van vage klachten.

Ennuh heb je ooit weleens een kapotte p2 350 gezien? Die dingen gaan gewoon niet stuk.
jep, vaak zat gezien. tuurlijk kunnen die stuk.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58

LopeZ

Too much is never enough

Ze kunnen wel stuk maar mijn ervaring is dat als je cpu kapot is je systeem het gewoon niet meer doet, je krijgt geen vage errors ofzo. Het is werken of niet werken, en niet half werken :)

Verwijderd

Al eens een bios update geprobeerd ?
Ik heb ook een slot1 Asus mobo met problemen gehad die plots verdwenen waren na een bios update dus maybe ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de replies,
de voeding kan wel stervend zijn :),
laatst kapte de ven van de voeding er ook mee, maar alle voltages zijn gewoon ok :? :? :?, kan het dan nog??
enne weet iemand hoe ik m'n bios moet updaten, ik heb al heel vaak gezocht, maar nooit iets goeds gevonden.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 15:47
Op donderdag 11 juli 2002 22:27 schreef zmn het volgende:
Hoe de hel haal jij het in je hoofd om te denken dat je proc is overleden :P Je pc doet het toch nog gewoon :? Behalve dat dat bestand niet werkt. Met een kapotte proc start je pc niet meer :)

Al eens geboot met maar 1 reepje ram en de video en de proc en de hd. Als het dan nog voorkomt ander reepje ram en anders is het waarschijlijk je moederbord :(
Uch... Ik had dat juist wel.. Het werd met de tijd erger en erger.. Eerst blue screens en daarna steeds vaker post errors... Jha broken core... :'(

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
ik ga strax ff een nieuwe voeding hale, ik laat weten of ie t doet.

p.s. weet iemand of die crash van m'n fujutsi hd hier mee te maken heeft??

TIA
Pagina: 1