Powered by KPN
Misschien handiger als je dan 2x 80gig neemt en die in raid 1 zet.
Zo hoef je zelf niet je data te kopieren als backup.
Ja maar ik heb hier al een 40GB liggen en 2x 80GB in RAID 1 is met schrijven langzamer dan RAID 0. En ik hoef niet van alles een back-up. Met taakplanning en back-up van Windows XP kom ik al een heel eind.
Powered by KPN
Je bedoelt dat je 1 disk in mirror zet en de ander gewoon in JBOD. Hij moet dus iig 2 arrays makenOp donderdag 11 juli 2002 22:12 schreef Vae Victis het volgende:
Misschien handiger als je dan 2x 80gig neemt en die in raid 1 zet.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Maar opzich is 2x 40GB in RAID 0 en een 80GB (een gedeelte van die schijf) voor frequente back-up toch wel een veilige combi??
Powered by KPN
Verwijderd
als je windows NT familie gebruikt kun je ook een software raid 5 pakken. Dan hoef je er maar een 40GB schijf bij te jensen.
Alleen als je NT4 draait.. Win2K en XP kunnen geen software raid-5 gebruiken als systemdisk..Op vrijdag 12 juli 2002 07:54 schreef www.hadecom.nl het volgende:
als je windows NT familie gebruikt kun je ook een software raid 5 pakken. Dan hoef je er maar een 40GB schijf bij te jensen.
(Maar simpel op te lossen door een apparte partitie voor het os te houden, de rest voor een raid-5)
frequente backup ? Wa's dat? Handmatig ?Op vrijdag 12 juli 2002 07:50 schreef Packardhell het volgende:
Maar opzich is 2x 40GB in RAID 0 en een 80GB (een gedeelte van die schijf) voor frequente back-up toch wel een veilige combi??
Tja, da's meer een "valse veiligheid" als je het mij vraagt. En een RAID -0 draaien en die 80GIG in Mirror zal niet lukken, dacht ik zo. Iig ben je dan zowiezo de speed vande RAID-0 nagenoeg of geheel kwijt. Want die staan met zijn tweeen tegelijk aan de deur te kloppen bij die 80 GB.
Neh, gaat niet lukken.
Wat wil je precies backupen dan ? Sommige backupen alles, incl. games etc.etc. I s echt een beetje overkill.
Als je een kleine C aanhoud 4 a 8 GB kan je toch gewoon af en toe een Ghost/disk-image backup maken ?
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Ik kan zorgen dat met een aantal drukken op de muisknop de dingen geback-upt wordt die ik graag wil back-uppen. Dat houdt in nieuwe documenten, nieuwe muziek, nieuwe bookmarks, nieuwe e-mail etc. Dat soort dingen eventueel save-games.Op vrijdag 12 juli 2002 13:37 schreef Madrox het volgende:
[..]
frequente backup ? Wa's dat? Handmatig ?
Tja, da's meer een "valse veiligheid" als je het mij vraagt. En een RAID -0 draaien en die 80GIG in Mirror zal niet lukken, dacht ik zo. Iig ben je dan zowiezo de speed vande RAID-0 nagenoeg of geheel kwijt. Want die staan met zijn tweeen tegelijk aan de deur te kloppen bij die 80 GB.
Neh, gaat niet lukken.
Wat wil je precies backupen dan ? Sommige backupen alles, incl. games etc.etc. I s echt een beetje overkill.
Als je een kleine C aanhoud 4 a 8 GB kan je toch gewoon af en toe een Ghost/disk-image backup maken ?