RAID 0 2x 40GB + 80GB

Pagina: 1
Acties:

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik wil graag 2x 40GB RAID 0 hebben, maar er een 80GB gewoon op een ATA controller erbij voor de nodige back-up ruimte. RAID 5 is te duur!
Kan dit??

Powered by KPN

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

ja

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:48

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Misschien handiger als je dan 2x 80gig neemt en die in raid 1 zet.
Zo hoef je zelf niet je data te kopieren als backup.

• Packardhell
Ja maar ik heb hier al een 40GB liggen en 2x 80GB in RAID 1 is met schrijven langzamer dan RAID 0. En ik hoef niet van alles een back-up. Met taakplanning en back-up van Windows XP kom ik al een heel eind.

Powered by KPN

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op donderdag 11 juli 2002 22:12 schreef Vae Victis het volgende:
Misschien handiger als je dan 2x 80gig neemt en die in raid 1 zet.
Zo hoef je zelf niet je data te kopieren als backup.
Je bedoelt dat je 1 disk in mirror zet en de ander gewoon in JBOD. Hij moet dus iig 2 arrays maken ;)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Packardhell
Maar opzich is 2x 40GB in RAID 0 en een 80GB (een gedeelte van die schijf) voor frequente back-up toch wel een veilige combi??

Powered by KPN

Verwijderd

als je windows NT familie gebruikt kun je ook een software raid 5 pakken. Dan hoef je er maar een 40GB schijf bij te jensen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op vrijdag 12 juli 2002 07:54 schreef www.hadecom.nl het volgende:
als je windows NT familie gebruikt kun je ook een software raid 5 pakken. Dan hoef je er maar een 40GB schijf bij te jensen.
Alleen als je NT4 draait.. Win2K en XP kunnen geen software raid-5 gebruiken als systemdisk..

(Maar simpel op te lossen door een apparte partitie voor het os te houden, de rest voor een raid-5)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op vrijdag 12 juli 2002 07:50 schreef Packardhell het volgende:
Maar opzich is 2x 40GB in RAID 0 en een 80GB (een gedeelte van die schijf) voor frequente back-up toch wel een veilige combi??
frequente backup ? Wa's dat? Handmatig ?
Tja, da's meer een "valse veiligheid" als je het mij vraagt. En een RAID -0 draaien en die 80GIG in Mirror zal niet lukken, dacht ik zo. Iig ben je dan zowiezo de speed vande RAID-0 nagenoeg of geheel kwijt. Want die staan met zijn tweeen tegelijk aan de deur te kloppen bij die 80 GB.

Neh, gaat niet lukken.

Wat wil je precies backupen dan ? Sommige backupen alles, incl. games etc.etc. I s echt een beetje overkill.
Als je een kleine C aanhoud 4 a 8 GB kan je toch gewoon af en toe een Ghost/disk-image backup maken ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Packardhell
Op vrijdag 12 juli 2002 13:37 schreef Madrox het volgende:

[..]

frequente backup ? Wa's dat? Handmatig ?
Tja, da's meer een "valse veiligheid" als je het mij vraagt. En een RAID -0 draaien en die 80GIG in Mirror zal niet lukken, dacht ik zo. Iig ben je dan zowiezo de speed vande RAID-0 nagenoeg of geheel kwijt. Want die staan met zijn tweeen tegelijk aan de deur te kloppen bij die 80 GB.

Neh, gaat niet lukken.

Wat wil je precies backupen dan ? Sommige backupen alles, incl. games etc.etc. I s echt een beetje overkill.
Als je een kleine C aanhoud 4 a 8 GB kan je toch gewoon af en toe een Ghost/disk-image backup maken ?
Ik kan zorgen dat met een aantal drukken op de muisknop de dingen geback-upt wordt die ik graag wil back-uppen. Dat houdt in nieuwe documenten, nieuwe muziek, nieuwe bookmarks, nieuwe e-mail etc. Dat soort dingen eventueel save-games.