Systeem BUS

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Ik heb in mijn bios de systeem bus op 110Mhz gezet zodat mijn p3 700 nu 784Mhz loopt. Hoe kan ik weten of het ook goed gaat met de rest van mijn systeem behalve de p3?

Flickr

Verwijderd

Daar kom je vanzelf achter, als ie het naar een tijdje niet meer doet, was het niet goed voor de rest van je systeem. :-)

• rkrythe
kan je ook alleen je P3 overclocken?

Flickr

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50
p3 kun je alleen overklokken mbv je FSB. Verder kun je nog de geheugentimings in je bios optimaliseren, je videokaart beter koelen en overklokken, en dan heb je het wel gehad voor je p3 :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Kan aan mij liggen hoor FSB = 110 CPU = 784 :? Je FSB is dus 112mhz :) Maar euh welk type mobo ? Intel of Via ?

999

• rkrythe
kan je er nog wat mee slopen?

Flickr

• rkrythe
ja 112Mhz klopt
ik een Redfox BX-6XP2
met een 82440BX/ZX Via Apollo chippie

Flickr

Verwijderd

Gij zijt een newbie OC-er. Daarom raad ik je eerst aan is wat over oc-en te lezen. Voordat je dalijk ineens in paniek erachter komt dat je p3 700 naar de hel is. Koeling is namelijk een main issue bij het OC-en. Hoe beter de koeling hoe beter de results. Een p3-700 zou op 933mhz moeten kunnen lopen. Met goed geheugen (133mhz) en het liefst op een i815 chipset, wegens de AGP devider van BX die fucked up is.

Maar lees eerst is ff wat voordat je gaat lopen oc-en en weet wat voor hardware er in je pc hangt. En NEEH normaal gesproken kan het niet 1,2,3 stuk.

1001ste reply yeah :)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Geen problemen met mijn AGP op mijn BX monster he

Die-hard Brexiteer

• rkrythe
ik heb zo'n programma waar je de temp. kan zien. hij zit nu op 33. Koeling nodig?

Flickr

Verwijderd

Die gast heeft gelijk eerst lezen dan doen. staat een beetje lullig als je hem overklokt en vorvolgens gaat het stinken. Pipo, of wie je ook mag wezen. ga hier eens goed rondkijken op alle forums en ook BV bij tomshardware.com staan leuke dingen
Voorderest: Ik ben net 15 en heb een paar pc staan,echt geen mega machines. Maar leuke dingen om mee te spelen. hier leer je een hoop van.
Verder heb ik dan een goede met een p3600e
op 800Mhz loopt lekker op m'n abit.
voor de rest veel succes.

ps: zorg dat het niet gaat stinken

Verwijderd

Neeh dat zeg ik ook niet dat dat bij iedereen is met een BX-chipset alleen als je een oudere videokaart heb, TNT, VooDoo2, Savage4 dat soort chipsets. Dan heb je een grote kans dat ze de overgklockte AGP bus niet aankunnen en dus crashen.
100mhz FSB = 66mhz AGP
133mhz FSB = 89mhz AGP

En sommige kaarten gaan dan of niet willen werken of extreem vage errors geven. Vandaar de i815 die veel meer instel mogelijkheden heeft en evensnel/sneller is dan de ouwe BX.
Pagina: 1