Ik ben nu al twee dagen aan het zoeken in met search en google, maar ik kan de oplossing niet vinden. Ik heb veel de vraag voorbij zien komen om een programma te openen vanuit een html pagina (die ik gebruik op mijn Active Desktop met AD 1.2). De oplossing hiervoor was een ieplugin installeren die een link naar een programma kan openen door de extentie .ad achter de link te zetten. (zie voorbeeld voor outlook hieronder)
<a href="file:///C:/Program%20Files/Microsoft%20Office/Office10/OUTLOOK.exe.ad">Microsoft Outlook</a></li>
Tot zo ver geen probleem. Klik ik nu op de link, dan opent outlook gewoon zonder problemen. Er wordt echte ook een leeg IE window bij geopend, omdat de link kennelijk inhoud dat IE geopend moet worden (naast outlook). Ook hiervoor was een oplossing volgens "Razor_blade". Hij stelde het volgende voor
Maak een iframe van 0x0 pixels. met de naam blaat
en doe
<a href="notepad.exe.ad" target="blaat">notepad</a>
Maar dit werkt bij mij dus niet. Hij blijft een IE window openen (zonder een html file daarbij weer te geven, overigens, enkel een leeg scherm)
Ik heb ook nog geprobeert bij "blaat" een html file in te vullen die ik dan vervolgens in het betreffende iframe zetten, maar dat mocht ook niet helpen.
Kan iemand mij op weg helpen. wat doe ik fout.
Alvast bedankt.
PS ik heb echt goed gezocht in dit forum en bij google
groetjes ernst
<a href="file:///C:/Program%20Files/Microsoft%20Office/Office10/OUTLOOK.exe.ad">Microsoft Outlook</a></li>
Tot zo ver geen probleem. Klik ik nu op de link, dan opent outlook gewoon zonder problemen. Er wordt echte ook een leeg IE window bij geopend, omdat de link kennelijk inhoud dat IE geopend moet worden (naast outlook). Ook hiervoor was een oplossing volgens "Razor_blade". Hij stelde het volgende voor
Maak een iframe van 0x0 pixels. met de naam blaat
en doe
<a href="notepad.exe.ad" target="blaat">notepad</a>
Maar dit werkt bij mij dus niet. Hij blijft een IE window openen (zonder een html file daarbij weer te geven, overigens, enkel een leeg scherm)
Ik heb ook nog geprobeert bij "blaat" een html file in te vullen die ik dan vervolgens in het betreffende iframe zetten, maar dat mocht ook niet helpen.
Kan iemand mij op weg helpen. wat doe ik fout.
Alvast bedankt.
PS ik heb echt goed gezocht in dit forum en bij google
groetjes ernst
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees