[Active Desktop] programma openen zonder IE window

Pagina: 1
Acties:

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 07:50
Ik ben nu al twee dagen aan het zoeken in met search en google, maar ik kan de oplossing niet vinden. Ik heb veel de vraag voorbij zien komen om een programma te openen vanuit een html pagina (die ik gebruik op mijn Active Desktop met AD 1.2). De oplossing hiervoor was een ieplugin installeren die een link naar een programma kan openen door de extentie .ad achter de link te zetten. (zie voorbeeld voor outlook hieronder)

<a href="file:///C:/Program%20Files/Microsoft%20Office/Office10/OUTLOOK.exe.ad">Microsoft Outlook</a></li>

Tot zo ver geen probleem. Klik ik nu op de link, dan opent outlook gewoon zonder problemen. Er wordt echte ook een leeg IE window bij geopend, omdat de link kennelijk inhoud dat IE geopend moet worden (naast outlook). Ook hiervoor was een oplossing volgens "Razor_blade". Hij stelde het volgende voor

Maak een iframe van 0x0 pixels. met de naam blaat
en doe
<a href="notepad.exe.ad" target="blaat">notepad</a>

Maar dit werkt bij mij dus niet. Hij blijft een IE window openen (zonder een html file daarbij weer te geven, overigens, enkel een leeg scherm)
Ik heb ook nog geprobeert bij "blaat" een html file in te vullen die ik dan vervolgens in het betreffende iframe zetten, maar dat mocht ook niet helpen.

Kan iemand mij op weg helpen. wat doe ik fout.

Alvast bedankt.

PS ik heb echt goed gezocht in dit forum en bij google :'(

groetjes ernst

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Verwijderd

use the search... hier op GoT in /13 en volgens mij ook in SA heb ik dit al heel vaak voorbij zien komen, ivm de activeDesktop van }RB-338{ :)

edit:

/me is weer veel te aardig....

[topic=372586/1/50]
[topic=435759/1/50]
[topic=224538/1/50]
[topic=299169/1/50]

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

ik heb laatst inderdaad ook deze vraag gehad. vreemd hoor, bij mij heeft het wel altijd gewerkt...

(met exact dit : Razor_Blade's Papa_Eend's AD )

Waarom het nu niet meer werkt mag joost dus weten :{

Ik geloof dat die persoon het toen opgelost had met een stukje javascript:

blaat= window.open('c:\windows\notepad.exe.ad');
blaat.close;

zoiets geloof ik

Stop uploading passwords to Github!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Anders doe je het met javascript, en geef je het venster een naam. Zo kan je venster ook sluiten:
code:
1
2
mywin = window.open("programma.exe.ad");
mywin.close();

hth

Damned, jullie waren me voor :(

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Ehm, waarom zo omslachtig? Dit is toch veel handiger :?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<script type="text/jscript">

function startOutlook()
{
    var $shell;
    $shell = new ActiveXObject('WScript.Shell');
    $shell.run('C:/Program%20Files/Microsoft%20Office/Office10/OUTLOOK.exe');
}

</script>

<a href="#" onclick="startOutlook();return false;">Outlook</a>

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Op donderdag 11 juli 2002 22:19 schreef Triyazo het volgende:
Ehm, waarom zo omslachtig? Dit is toch veel handiger :?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

function startOutlook()
{
    var $shell;
    $shell = new ActiveXObject('WScript.Shell');
    $shell.run('C:/Program%20Files/Microsoft%20Office/Office10/OUTLOOK.exe');
}

</script>

<a href="#" onclick="startOutlook();return false;">Outlook</a>
Mjah. maar als je ivm de vele lompe vbscript virussen vbscript weggehaald hebt (zoals ik bij elke computer in me bedrijf gedaan heb) werkt dat niet ;)

• s441558
Beste FoOl.

Bedankt voor de links, maar alle topics komen niet met een daadwerkelijke oplossing voor het probleem om de IE window te sluiten. Ze verwijzen allemaal naar een ander topic, om vervolgens weer doorverwezen te worden naar weer een ander topic of ze zeggen dat dit met een of ander javascriptje kan. Ik heb geen appache server of zoiets draaien (ik weet niet eens wat het is). Maar een oplossing om daadwerkelijk de IE window te sluiten /niet open te laten gaan heb ik niet ontdekt in de topics.

Beste Triyazo

ik heb het script in mijn site gezet, alleen hij laat de script als gewone tekst zien. Ik ben niet zo bekend met javascript. Moet ik nog meer code in mijn html pagina zetten om het geheel aan de gang te krijgen???.

De overige tips zal ik zo ook eens proberen. Alvast bedankt voor de tips. Ik zal laten weten of de overige tips uitkomst hebben geboden

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dat is Vb-script, en zoals Papa Eend (voorheen: Razor_Blade, idd de maker van de dll) al zei, dat kan je uitzetten/niet aan hebben gezet. Javascript is dus stukken beter, want dat staat vaak wel aan.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• s441558
Ik heb de javascript oplossingen geprobeerd en heb de volgende code geplaatst:

<script type="text/jscript">
mywin = window.open("file:///C:/Program%20Files/Microsoft%20Office/Office10/OUTLOOK.exe.ad");
mywin.close();
</script>

Het IE window wordt nu daadwerkelijk niet geopend :) , alleen ik zie nu in mijn html bestand de javascript code gewoon staan. (in IE dus). Doe ik nu weer iets verkeerd. Mijn kennis van javascript is niet echt groot (zeg maar 0). Kunnen jullie mij hiermee nog even helpen. Mijn dank ik zeer groot.

• s441558
Een ander probleem is dat het openen van outlook nu wel vanuit het html bestand zelf lukt, maar als ik hem in de Active Desktop (ADv1.2) zet, en vanuit mijn desktop op de link klik, dan opent outlook niet en komt er een leeg scherm in mijn iframe op mijn desktop. enig idee hoe dit dan kan. (ik heb het script gebruikt in mijn laatste post.)

Alvast bedankt

edit:
Het werkt toch niet. ik had het target van de "oude" link naar outlook op ""same window" gezet en dacht dat dat de link was, maar dat is dus niet zo. Ik heb mijn stukje javascript dus nog helemaal niet werkend. Mijn IE ziet het gewoon als tekst. Wat doe ik fout.

Verwijderd

Ik denk dat je beter even wat basic scripting en HTML door kunt nemen want zo kom je er niet uit...

Verwijderd

Papa Eend schreef:
[..] vbscript weggehaald [..] werkt dat niet ;)
Prammenhanger schreef:
Dat is Vb-script...
Ehm, waarom denkt iedereen dat mijn stuk code vbscript is :? Is toch echt jscript, of wordt dat ook niet uitgevoerd als vbscript er uit is? ;(

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:56
ik ben ook bezig geweest met wat testen, en zo heb ik het nu
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<html>
<head>
<title>Active Desktop</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<script language="JavaScript" type="text/jscript">

function powerdvd()
{
mywin = window.open("file:///d:/Programs/powerdvd/powerdvd.exe.ad");
mywin.close();
}
</script>
<a href="#" onclick="powerdvd();return false;">[img]"
file:///C|/html/powerdvd.gif"[/img]</a> 
</body>
</html>

dit werkt goed, maar er wordt nog steedt een ie vester geopent,die dan weer direct sluit.

die zie je dan nog net ff voorbij springen voordat het programma gestart is.

best wel irritant eigenlijk, maar niks aan te doen waarschijnlijk.

edit : ff de layout wat minder verneukt

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

j
Op donderdag 11 juli 2002 23:32 schreef Triyazo het volgende:

Ehm, waarom denkt iedereen dat mijn stuk code vbscript is :? Is toch echt jscript, of wordt dat ook niet uitgevoerd als vbscript er uit is? ;(
code:
1
new ActiveXObject('WScript.Shell');

WScript staat voor Windows Script == Windows Scripting Host == de 'backbone' van VBscripts

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
een simpele oplossing is een hidden iframe (1x1 pixeltjes) in je AD te gooien en elke link een target mee te geven naar dat frame.. Als het goed is opent hij dan nog wel een pagina, maar in je iframe welke je niet ziet :)

edit: oeps :), dit werkt niet bij je :X

• s441558
Thanx the12be,

Het is gelukt. :) Het is inderdaad jammer dat er een windowtje geopend moet worden om het daarna weer te sluiten. Maar het werkt zo prima. Je ziet het windowtje amper voorbij springen. Duizend maal dank.

Pagina: 1