Op vrijdag 12 juli 2002 00:46 schreef steve_jacks het volgende:
Ik snap serieus niet hoe een trage hdd voor meer cpu load zou zorgen...
Is ook niet helemaal waar

Wel is het zo dat sommige HD's meer rekenwerk vragen. Dat gaat niet om het laden van de player of de DivX, maar om het (uh) in beweging houden van je schijfje. Zet bijvoorbeeld DMA maar eens uit, blam, processorbelasting naar 40, 50, 70? procent. Op dezelfde manier is je proc harder aan het werk voor een UATA-66-schijf dan voor een 133-exemplaar. Het gaat niet zozeer om rekenkracht, als wel om het feit dat de CPU "aandachtstijd" voor je HD gebruikt.
Dit is allemaal CPU-power die niet ten goede komt aan de divx-decoder. Zeker weten? Ja, zeker weten: ik draai de meeste divxjes nl. prima en zonder schokken af op mijn pII-
266 - met een SCSI-schijf
...en voor het geval je het niet wist, die heeft op die machine zo'n beetje een maximale processorbelasting van 2% 
Op vrijdag 12 juli 2002 01:17 schreef CREAM het volgende:
Wat ook zeker helpt met windows 98 is dat je je pc als netwerkcomputer moet instellen. Rechtermuisknop op deze computer-eigenschappen en dan de rechter tab volgens mij.
My Computer > Properties > (rechter tab==) Performance > File System > Hard Disk > Typical Role of this computer: Network Server.
Kan idd. helpen. Check it out. En vertalen doe je zelf maar ff