Ik ben van plan mijn huidige mobo+cpu te vervangen voor een abit kg7 met een amd 1700XP erop. maar de ATX voeding van mijn kast (een p3-500) is maar 230watt. is dit sterk genoeg???
heel matigjes..maar het ligt eraan wat je er verder in hebt zitten
als dat een pci videokaartje is, een klein 5400rpm schijfje en een fdd dan kan het wel, heb je er 3 7200 rpm schijven inzitten, een dikke videokaart en een snelle fikker dan kan je het vergeten.
edit:

nej dus
als dat een pci videokaartje is, een klein 5400rpm schijfje en een fdd dan kan het wel, heb je er 3 7200 rpm schijven inzitten, een dikke videokaart en een snelle fikker dan kan je het vergeten.
yesch lekker onderbouwdOp donderdag 11 juli 2002 21:54 schreef Jalla het volgende:
nee denk het niet
edit:
wieOp donderdag 11 juli 2002 21:55 schreef Jalla het volgende:
/offtopic veldmuis vriend van ziemon?
nej dus
een 5400rpm schijf, een GeForce 4mx 440 en een 16xDVD+4xWriter.. Bij de regenboog (www.regenboog.nl) hebben ze een 300watt kast voor 39. halen dus????
Hangt ervan af welk merk voeding je daar hebt. Is het een Target of wat voor vaag geval het ook mag zijn: lozen dat kreng.
Ikzelf durf nog wel een XP 2100+ met een ECS K7S5A in een bomvolle PC met een Astec 200W voeding te stoppen, wil er bijna wel om wedden dat ie dat gaat trekken
* _JGC_ heeft systemen draaien met een 75W voeding uit een Compaq, waarbij datzelfde systeem niet wou draaien met een 230W van Target
Ikzelf durf nog wel een XP 2100+ met een ECS K7S5A in een bomvolle PC met een Astec 200W voeding te stoppen, wil er bijna wel om wedden dat ie dat gaat trekken
* _JGC_ heeft systemen draaien met een 75W voeding uit een Compaq, waarbij datzelfde systeem niet wou draaien met een 230W van Target
Verwijderd
Je moet echt niet gaan bezuinigen op een voeding , als je een dure pc koopt dan wil je niet dat de voeding de zwakste schakel is aangezien die de juiste voltages moet regelen dus dat is belangrijk voor een goede werking , een Enermax , Antec etc voeding is daarom wel aan te raden..
Verwijderd
Gewoon proberen.
Als je een vrij normale config hebt zal het waarschijnlijk wel lukken.
Is de kwaliteit van de psu maar matig en heb je d'r ook nog een zwik fans in hangen ed dan zou je wel es met instabiliteit te maken kunnen krijgen.
Evengoed is een goede 230w psu beter dan een hele hoop cheap ass 300w psu's.
Gewoon proberen dus en met een tool als MBM kijken of je binnen de specs blijft.
Als je een voeding koopt zou ik meteen een paar eurokes extra uitgeven voor een echt fatsoenlijke.
Als je een vrij normale config hebt zal het waarschijnlijk wel lukken.
Is de kwaliteit van de psu maar matig en heb je d'r ook nog een zwik fans in hangen ed dan zou je wel es met instabiliteit te maken kunnen krijgen.
Evengoed is een goede 230w psu beter dan een hele hoop cheap ass 300w psu's.
Gewoon proberen dus en met een tool als MBM kijken of je binnen de specs blijft.
Als je een voeding koopt zou ik meteen een paar eurokes extra uitgeven voor een echt fatsoenlijke.
Verwijderd
ik heb mijn voeding opgeblazen met deze specs... toen was ik wel aan het overclocken met een Vcore van 2,1V. Nu kan het zijn dat de voeding gewoon bagger was of dat hij echt overbelast was. Daarom heb ik nu een 550W !! Weet ik zeker dat ik genoeg heb
koop nieuwe kast...
keb AMD XP 1800
+ dikke video kaart
+ dikke geluidskaart en brander en de hele shit...
mijn 350 watt trekt het maar net...
maar als ik mijn CCFL aanzet krijg ik een FREEZE van 2 a 4 sec
en ik heb er 2 CCFL in 
koop sterkere voeding of andere kast met sterkere voeding ( aangezien losse voedingen ook best duur zijn )
hint:
verkoop je complete systeem
aan je zus ofzo
koop alles nieuw
keb AMD XP 1800
+ dikke video kaart
+ dikke geluidskaart en brander en de hele shit...
mijn 350 watt trekt het maar net...
maar als ik mijn CCFL aanzet krijg ik een FREEZE van 2 a 4 sec
koop sterkere voeding of andere kast met sterkere voeding ( aangezien losse voedingen ook best duur zijn )
hint:
verkoop je complete systeem
AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11
Verwijderd
dan zou je geen g4 ti6400 op die 230 watt doen 
maar hij red het niet nee dat is wel jammer dan maar een betere voeding of een andere kast MET voeding
maar hij red het niet nee dat is wel jammer dan maar een betere voeding of een andere kast MET voeding
Verwijderd
Op donderdag 11 juli 2002 21:59 schreef MentalMadnezz het volgende:
een 5400rpm schijf, een GeForce 4mx 440 en een 16xDVD+4xWriter.. Bij de regenboog ([url="http://www.regenboog.[b]net[/b]"]www.regenboog.nl[/url]) hebben ze een 300watt kast voor 39. halen dus????
ik enk niet dat hij het gaat trekken, AMD heeft nou eenmaal veel Watt nodig....En als je er dan ook nog eens allemaal dingen in gaat hangen....
|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!
Pagina: 1