Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows CE/PocketPC PDA] Data uitwisselen met PC

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een tweetal PDA's liggen, een oude Windows CE bak en een redelijk moderne iPaq met Windows PPC 2002.

Ik erger mij regelmatig aan het onhandige uitwisselen van data tussen de apparaten en de PC.

- Als je een applicatie installeert, wordt er ook iets op je desktop geinstalleerd, wat ruimte inneemt op je PC. Als ik iets heb geinstalleerd, moet ik eerst naar software in configuratie-scherm, en daar het desktopgedeelte verwijderen, om mijn systeem een beetje schoon te houden

- Adressen synchroniseren gaat via MS Outlook. Mijn MSN adressen en adressen van mensen waarmee ik alleen mail komen op deze manier echter ook in mijn PDA, wat ik hoogst irritant vind. Zo heb ik een hele rij mail adressen in mijn PDA van mensen waarvan ik toevallig ooit eens een mailtje heb gekregen. Toch synchroniseer ik met MS Outlook omdat ik de adressenlijst bewerken op een desktop PC wel relaxed vind, en zo een backup achter de hand heb. Bovendien kan ik zo op beide PDA's dezelfde gegevens hebben.

ActiveSync is zo'n beetje de enige mogelijkheid om te synchroniseren. Dat programma veroorzaakt de irritante bijwerkingen die ik hierboven heb genoemd. Er zijn ook enkele commerciele paketten in omloop voor Windows. Zijn die paketten beter, en voorkomen ze de bijwerkingen die ik hier beschrijf?
Voor non-Windows systemen is er al helemaal niets om data uit te wisselen met een Windows PDA. (wat een groot nadeel is t.o.v. Palms, waarvoor wel veel meer alternatieven zijn)

Wat kan ik het beste doen tegen deze irritante bijwerkingen?

Verwijderd

een palm os handheld kopen, verder heb ik geen idee

Verwijderd

Je kunt in outlook de optie "Automatically put people I reply to in my Address Book" uitschakelen.

Bovendien kun je ook ervoor zorgen dat hij geen adressen die via msn binnenkomen opslaat.

Te eerste blijft dan je adresboek wat schoner en ten tweede heb je die problemen die je noemde niet meer.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:49
Op vrijdag 12 juli 2002 23:22 schreef pZyteX het volgende:
een palm os handheld kopen, verder heb ik geen idee
Je zal wel bedoelen dat je totaal geen idee hebt!

Topicsarter:
Je kunt ddeze vraag beter neerleggen bij eht PocketPC forum
www.pocketpc-club.nl