Meer fans = hogere case temp???

Pagina: 1
Acties:

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Ik heb net de casefan van mijn voedingkast vervangen door een nieuwe (Titan) omdat de orginele teveel herrie produceerde en ik niet tevreden was over zijn warmteafvoer. Ook heb ik een zelfde exemplaar onderin mijn case geplaatst die koele lucht naar binnen blaast. Ik heb eerst alle normale ventilatie gaten dicht geplakt zodat de onderste fan alle lucht zou leveren en er dus een mooie airflow naar boven is. Echter, toen ik PC Probe opstarte en na een flink potje 3D gamen, was mijn CPU temp veel hoger dan ik eerste had! in plaats van 44°-45° was die 52°-54°!!!
Heb daarna alle ventilatie gaten open gemaakt maar dat haalt niet uit. PC Probe is niet betrouwbaar ok, maar hij gaf altijde een temp van rond de 40-45° en nu ineens 6° hoger!
Heb ook met echte thermometer casetemp gemeten, was eerst ong 35°, nu 41°! Snap er echt nix meer van :? |:(
Wat heb ik nou fout gedaan??? Ik wil gaan OC`en, maar zo gaat dat niet echt lukken...

Use the Search Luke...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:03

Epsilon

je hebt te weinig outtake :)
plaats nog een outtake fan en je zal zien dat het beter gaat.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
jep, altijd zorgen dat er meer outtake dan intake is, bij overdruk zal de temp inderdaad stijgen.
Met 1tje erbij zal de temp zichtbaar dalen. :)