Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

prog om gpu core belasting te meten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• mxstrAEm
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-05-2014
Ik vroeg me af of er programma's bestaan om dit te meten onder XP

or, perhaps most likely, a spontaneous, completely accidental thermite reaction ;)

• Tyrian
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

quote:
Op donderdag 11 juli 2002 21:26 schreef veldmuis het volgende:
zoeken naar 'artifact tester' :?
Ik denk niet dat dit is wat de topicstarter bedoelt: Artifects zijn een teken van overbelasting: Je kunt alleen zien of de kaart overbelast wordt. (lees: te ver overgeklokt)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• mxstrAEm
Kan je met artifact tester gpu load meten in procenten? Ik dacht dat het alleen geschikt was om te kijken of er geen artifacts optreden
Ik heb er een gedownload, maar daarmee lukt het iig niet:

Artifact Tester 5.0

or, perhaps most likely, a spontaneous, completely accidental thermite reaction ;)

• mxstrAEm
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 21:29 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit is wat de topicstarter bedoelt: Artifects zijn een teken van overbelasting: Je kunt alleen zien of de kaart overbelast wordt. (lees: te ver overgeklokt)
Yep klopt, volgens mij ook, ik zoek een programma die in de systray of op je desktop een gpu load laat zien in procenten. Eventueel temp sensor detector erbij mag ook ;)

• bolleh
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:26
waarom zou je dat willen eik?

• simon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:13
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 21:40 schreef bolleh het volgende:
Kan ie patsen dat zijn GPU wel 80 graden aankan en dan nog maar op 10% load zit :P.

|>

• mxstrAEm
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 21:40 schreef bolleh het volgende:
Omdat ik render programma's en mijn rage 3d theater chipset gebruik onder XP ...

Zelfde soort vraag als waarom mensen hun cpu load willen zien? O systeem stabiliteit te bepalen en te tunen bv. :7
Als de GPU load te hoog is, ga ik overclocken

• Tyrian
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Her is handig om te kunnen zien hoe hoog de GPU belasting is als je wilt meten waar een bottleneck zit: in de CPU of GPU

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• mxstrAEm
Raar dat niemand het tot nu toe gevraagd heeft en er ook geen vraag naar is, ik snap er niets van. Met de search vond ik ook al niets :?

• Speed24
  • Registratie: augustus 1999
  • Niet online
Ik denk dat het heel moeilijk is, het is iig niet snel ff te maken door een programmeur.

De CPU load wordt gemeten aan de hand van processen, wanneer het idle process veel tijd krijgt, is de CPU load laag. Dit is ook meteen op te vragen in Windows met behulp van de API.

Zo'n systeem moet dan ook aanwezig zijn voor/op de GPU, en dat lijkt me sterk. Het lijkt met dat een GPU eerder een soort FIFO systeem hanteert, data die binnenkomt moet meteen afgehandeld worden...
Kan een frame niet snel genoeg berekend worden, dan wordt ie waarschijnlijk gedropped en is een volgende aan de beurt.
Met zo'n systeem heb je dan altijd een 100% belasting wanneer je met 3D bezig bent.

Mijn theorie houdt geen rekening met V-Sync e.d. ... hoe dat dan gaat :?
Disclaimer: Ik weet het niet zeker, ik geef alleen een reden aan waardoor ik denk dat het niet gaat

Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. Groucho Marx

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:51
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 22:03 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

Omdat ik render programma's en mijn rage 3d theater chipset gebruik onder XP ...

Zelfde soort vraag als waarom mensen hun cpu load willen zien? O systeem stabiliteit te bepalen en te tunen bv. :7
Als de GPU load te hoog is, ga ik overclocken
Render programma's.. 3D Studio of Lightwave ofzo? Die doen NIKS met je 3D kaart als je aan het renderen bent, alleen als je aan het modelen bent wordt je 3D kaart gebruikt (mits het programma goed is ingesteld natuurlijk :) )

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• mxstrAEm
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 01:17 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

Render programma's.. 3D Studio of Lightwave ofzo? Die doen NIKS met je 3D kaart als je aan het renderen bent, alleen als je aan het modelen bent wordt je 3D kaart gebruikt (mits het programma goed is ingesteld natuurlijk :) )
Geen design hoor, puur plugins die gebruikt worden om voorwerpen en omgevingen te renderen voor mediaplayer, zat bij mijn XP plus pakket ;)
Hierbij is mijn cpu belasting 3%, daaruit concludeer ik dat het toch mijn gpu is :)

• peke
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12-03 20:59
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 13:00 schreef speed24 het volgende:
Ik denk dat het heel moeilijk is, het is iig niet snel ff te maken door een programmeur.

De CPU load wordt gemeten aan de hand van processen, wanneer het idle process veel tijd krijgt, is de CPU load laag. Dit is ook meteen op te vragen in Windows met behulp van de API.

Zo'n systeem moet dan ook aanwezig zijn voor/op de GPU, en dat lijkt me sterk. Het lijkt met dat een GPU eerder een soort FIFO systeem hanteert, data die binnenkomt moet meteen afgehandeld worden...
Kan een frame niet snel genoeg berekend worden, dan wordt ie waarschijnlijk gedropped en is een volgende aan de beurt.
Met zo'n systeem heb je dan altijd een 100% belasting wanneer je met 3D bezig bent.

Mijn theorie houdt geen rekening met V-Sync e.d. ... hoe dat dan gaat :?
Disclaimer: Ik weet het niet zeker, ik geef alleen een reden aan waardoor ik denk dat het niet gaat
Volledig correct :) ,gpu load is altijd 100%, tenzij je gpu staat te w88 op de cpu, in dat geval niet uiteraard, maar je kan het niet meten voor zover ik weet.

• Hooi
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23-12-2006

Hooi

Blues is here to stay.

quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 12:48 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

Geen design hoor, puur plugins die gebruikt worden om voorwerpen en omgevingen te renderen voor mediaplayer, zat bij mijn XP plus pakket ;)
Hierbij is mijn cpu belasting 3%, daaruit concludeer ik dat het toch mijn gpu is :)
Alleen tijdens het bekijken, zodra je een filmpje of animatie genereert, wordt dat 100% door de CPU gedaan.

En renderen is gewoon Engels voor maken of veroorzaken.
(8>

"The foul stench emanating from the Limburger cheese rendered the tough sailor completely unconscious."
Dat soort zinnen dus... :P

"Our doubts are traitors and make us lose the good we oft might win by fearing to attempt."

• mxstrAEm
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 16:27 schreef Hooi het volgende:

En renderen is gewoon Engels voor maken of veroorzaken.
(8>
Ja weet ik wel, bij XP zit zo'n plugin, odd's world odyssee, ken je dat? Daar wordt de omgeving gerendered met gpu POWER ;)

Even over de rekenwijze, jullie zeggen dus dat de gpu of 100% is of 0%, waarbij frames gedropped worden, is het niet mogelijk om te kijken welke taken de cpu krijgt toegewezen vanuit de gpu bios als de gpu tekortschiet? Zo kan je toch de gpu "bezetting" bepalen? Of zit ik nu helemaal verkeerd?

• mxstrAEm
Hmm ik bedenk me net, dan krijg je dus of 100% of 0% :+
Damned, domme denkfout van moi |:(
Als het niet kan ok, ik hoor het wel als de techniek zover is :P

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True