2 Hd's, vraagje!

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 20:44
Ik heb nu al iets van 2 jaar een IBM 20gig HD, ik ga vanaf morgen over op 80 Gig, mijn vraag...kan ik mijn oude hd er gewoon in laten zitten? ik bedoel...wordt de pc er niet langzamer van , omdat ie een ouder type gebruikt {IBM} samen met een supernieuwe ...het zou waardeloos wezen als die 20gig hd eruit moest want dan kan alles overnieuw gedaan worden, weer winxp installeren en al die vele tweaks om spelletjes goed te kunnen draaien...zou erg mooi zijn als ik dit allemaal kon voorkomen...dus mijn vraag..kan ik de IBM er gerust in laten zitten?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33

-ET-

Phone Home

ja die kan je er gewoon in laten zitten mits je de master/slave instellingen van de schijven goed hebt staan.

Verwijderd

Als je nog plek hebt 'm op de andere controller (van cd rom)aansluiten. 2 hd's op 1 controller geeft dat ze beide werken als de langzaamste van beide schijven.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ja dit kan. Check wel of je een 80 wire IDE kabeltje hebt (geloof dat 't 80 was toch :? ), om UDMA 3 en hoger aan te kunnen. Anders word je HD op UDMA2 (33MB/sec) gecapped, en dat is wat weinig.

Alleen ZEER oude drives (Pre-UDMA, die dingen die in 386jes zaten) kunnen wel eens probs geven.

Forget your fears...
...and want to know more...

• devilsnight
Nee dat is het absoluut niet, misschien hebben jullie hier wat aan, dit is de type die ik heb

IMB-DPTA-372050

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 09:02
jah en als je nou echt je windows installatie op je nieuwe 80 gig wil hebben moet je mbv een data-verhuis progje je data van je 20g naar je 80g verplaatsen + incluis instellingen (say tweaks). dan kan je als je wil je 80gig partitioneren en dan nog je 20gig erbij houden als mp3 hdd ofzo.

dan de m/s config:
* 80gig hdd master
* 20gig hdd slave

have fun ;)

edit:

ah de DTPA :D das je janus serie van IBM.. goede ervaringen mee :) lekker schijfje he :Y)

Verwijderd

Je kunt misschien met norton ghost gewoon je 20GB imagen en overzetten op je andere HD en die 20B in oude PC steken of verkopen ofzo....

EDIT:
whoops niet gerefreshd en bij deze was ik dus al te laat :p

• devilsnight
Ja niks mis mee...goed het weekend komt er aan, dus genoeg tijd hiervoor..zou top wezen als ik alles van mn 20 gig zo over kan sluizen zodat al die tweaks en rommel niet overnieuw moet...

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Valkyre

Kitesurf FTW!

Op donderdag 11 juli 2002 21:25 schreef devilsnight het volgende:
Ja niks mis mee...goed het weekend komt er aan, dus genoeg tijd hiervoor..zou top wezen als ik alles van mn 20 gig zo over kan sluizen zodat al die tweaks en rommel niet overnieuw moet...
NORTON GHOST COPY DISK TOO DISK, zelfs je windows,games,progjes neemt ie zo mee!!

iRacing Profiel

Pagina: 1