hoe sla ik mijn screenprint op als jpg-file?
plakken in paint werkt niet.
Welke andere manieren zijn er??
plakken in paint werkt niet.
Welke andere manieren zijn er??
Welk besturingssysteem gebruik je. Ik heb hier WinXp, en kan in Paint gewoon opslaan als .JPG (via het dropdownmenuutje). Maar misschien dat het verschilt per OS.Op donderdag 11 juli 2002 21:10 schreef crizzy81 het volgende:
Als ik in paint plak dan lukt t wel. Maar ik kan dan niet saven als jpg.
Ik kan wel saven als gif bestand, maar dan veranderen alle kleuren...
Hij plakt het wel, maar als ik kijk in welke extensies ik het plaatje dan op kan slaan, dan staat er alleen BMP en GIF.Op donderdag 11 juli 2002 21:11 schreef possamai het volgende:
plakken in paint moet inderdaad gewoon lukken
tenzij je probeerd een screenshot van een game of een filmpje te maken.. dan lukt het niet met printscreen
maar anders moet het lukken..
met printscreen maak je een screenshot van je gehele desktop
met alt+printscreen maak je een screenshot van het actieve window.
En vervolgens kan je die gewoon plakken in paint
En nog beter: plak het rechtstreeks in IrfanView en save het dan als JPGOp donderdag 11 juli 2002 21:13 schreef Grofur het volgende:
Met www.irfanview.com (freeware) kun je je paint bmpfiletje omzetten naar jpg...
Windows 98Op donderdag 11 juli 2002 21:13 schreef Compubiter het volgende:
[..]
Welk besturingssysteem gebruik je. Ik heb hier WinXp, en kan in Paint gewoon opslaan als .JPG (via het dropdownmenuutje). Maar misschien dat het verschilt per OS.
http://www.irfanview.com werkt momenteel niet (bij mij althans niet)Op donderdag 11 juli 2002 21:13 schreef Grofur het volgende:
Met www.irfanview.com (freeware) kun je je paint bmpfiletje omzetten naar jpg...
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Smile !!!
Verwijderd
Onder Win2k en Work2K krijg je dan een Scrap-object (Op vrijdag 12 juli 2002 08:20 schreef eelco010 een truukje
En zo is het maar net.
capture tooltje die in jpg werkt? (of uberhaupt iets anders dan bmp) ben ik helaas nog niet tegen gekomenOp donderdag 11 juli 2002 21:13 schreef overklokje het volgende:
of gebruik n capture tooltje. wel zo handiggewoon ff de search gebruiken of ff creatief zoeken in google. good luck.
Ik gebruik Snagit (http://www.techsmith.com/), die kan wel in JPG opslaan en als groot voordeel: Je kan ook scrollable area's compleet grabben. Het is echter niet gratis.Op vrijdag 12 juli 2002 08:48 schreef StraracZ het volgende:
[..]
capture tooltje die in jpg werkt? (of uberhaupt iets anders dan bmp) ben ik helaas nog niet tegen gekomen
En zo is het maar net.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq