Toon posts:

Plextor PX-W8220T brandt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mn Plextor PX-W8220T SCSI brander doet het na herinstallatie van Win XP Prof niet meer. Daarvoor werktie ie perfect, ook onder Win XP Prof. Nero, Easy CD Creator, CDRWin, geen wil er branden, er komt een melding : "Calibration Error" :(

Iemand een idee hoe ik dit moet gaan aanpakken ?

Systeem :

MSI K7T266a Pro 2.0
AMD Athlon XP1600+
256 MB DDR PC266 Samsung
Adaptec 2904 SCSI PCI controller
Plextor PX-T40 SCSI
Plextor PX-W8220T SCSI
IBM 80GB
2 * Maxtor 40GB
blah
blah...

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In de search zie ik steeds een "Power Calibration Error" voorbij komen en dan hebben ze het vooral over cd-rw's. Met welke cd-roms heb jij problemen?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.... ik heb nu geprobeerd met Aritas, en die heb ik eigenlijk niet eerder gehad.. zou t dat zijn ?

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ja, bijna 100% zeker dat dat het probleem is. Het is een typische media fout, en Arita's zijn niet altijd even goed. Kijk eens hier voor nieuwe CD-R's en neem misschien wat duurdere of de HiSpace unbranded, of DataTrack als je zeer goeie CD-R's wilt voor een zeer lage prijs...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

Topicstarter
Sjit, andere cdr's geprobeerd, stuk of 4 merken, geven allemaal hetzelfde resultaat : Calibration Error.

Is er soms software om een laser opnieuw te calibreren o.i.d. ?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op vrijdag 12 juli 2002 16:01 schreef Bartke het volgende:
Sjit, andere cdr's geprobeerd, stuk of 4 merken, geven allemaal hetzelfde resultaat : Calibration Error.

Is er soms software om een laser opnieuw te calibreren o.i.d. ?
probeer de lens schoon te maken... anders moet je toch ff garantie inschakelen, je kon trouwens ook ff [search=calibration error]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

in nero zit ook ergens een optie om te kalibreren

en zijn je scsi drivers goed geinstalleerd?

dus niet die standaard win xp drivers, maar echt van je scsi fabrikant zelf originele drivers

edit:

kijk ook eens op windowsupdate, als ik me niet vergis was er een patch voor brandproblemen, misschien is dat het!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 16:14

Wekkel

De downloadkoning

Type CR-R zal wel weinig uitmaken. Ik heb precies dezelfde brander en die brandt echt alle el cheapo rommel zonder problemen.

• Snikker
  • Niet online
Het is echt een typische media error, als je betere media hebt geprobeerd, zou ik toch eens Plextor support proberen en kijken wat zij zeggen over dit voorval. Plextor heeft over het algemeen een zeer correcte en snelle support afdeling, als die kapot is en je hebt nog geen garantie zul je snel een nieuwe weer hebben....

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Pagina: 1