Op het bedrijf waar ik werk, hadden we 2 nogal oude pc's staan die met z'n tweeen in netwerkje stonden. Deze pc's werden gebruikt voor snelstart (programma dat werkt met mdb databases), maar het opzoeken van een lijstje met artikelen duurde bijvoorbeeld alleen al 10 seconden oid. Veel te lang in dit geval. De database stond dus op 1 van de 2 pc's en kon via een windows netwerkje op de andere worden geopend. Nu hebben we inmiddels 2 nieuwe pc's gehaald (twijfel tussen celeron en P4, maar volgens verkoper was celeron waarschijnlijk beter), 2x dezelfde, 2x celeron 1700 met 40gb ide ata100 hd & 256mb ddr2100 geheugen.
Het was de bedoeling om zo snel mogelijk over te stappen, vandaar dat we "gewoon" 2 kant en klare pc's hebben opgehaald en niet zelf hebben samengesteld (ik was voor meer geheugen gegaan, definately, maar die stonden daar niet
).
THE POINT is: hoe verbeter ik de server prestaties (weet natuurlijk niet hoe snelstart intern werkt, maar gaat dus waarschijnlijk om simpele select queries in een ms database)? Op dit moment is de database ca. 30mb groot, maar zou in de toekomst best nog iets groter kunnen worden. Het grootste deel van die ruimte wordt ingenomen door de artikelen, en het is de bedoeling na een stuk of 5 tekens ingetikt te hebben en op enter te drukken, binnen 2 seconden alle gevonden artikelen op het scherm te hebben.
(Will 512mb extra do the trick??)
Alvast bedankt (voor de hopelijk spoedige & nuttige) reacties!
Het was de bedoeling om zo snel mogelijk over te stappen, vandaar dat we "gewoon" 2 kant en klare pc's hebben opgehaald en niet zelf hebben samengesteld (ik was voor meer geheugen gegaan, definately, maar die stonden daar niet
THE POINT is: hoe verbeter ik de server prestaties (weet natuurlijk niet hoe snelstart intern werkt, maar gaat dus waarschijnlijk om simpele select queries in een ms database)? Op dit moment is de database ca. 30mb groot, maar zou in de toekomst best nog iets groter kunnen worden. Het grootste deel van die ruimte wordt ingenomen door de artikelen, en het is de bedoeling na een stuk of 5 tekens ingetikt te hebben en op enter te drukken, binnen 2 seconden alle gevonden artikelen op het scherm te hebben.
(Will 512mb extra do the trick??)
Alvast bedankt (voor de hopelijk spoedige & nuttige) reacties!