[Ati] Tv Kaart stoort TV door spanning op Coax

Pagina: 1
Acties:

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb al een tijdje een ati tv kaart met doorgelust mijn tv. Nu is het zo wanneer er stroom op mijn computer staat mijn tv ontiegelijk stoort. En de ontvangst van mijn tv kaart is ook niet beter. Ik heb al geprobeerd het doorlus punt te verleggen van mijn computer tot tv tot het aankomst punt in mijn kamer. Maar lvert niets op.

Het rare is ook ik maak gebruik van een splitter zodra er spanning op mijn computer staat en ik raak die splitter aan krijg ik een schok :?. Het ligt waarschijnlijk aan de splitter want over coax hoort geen spanning te komen.
Of toch aan de tvkaart? Want daar komt de spanning erop te staan.

Ik heb maar drie twee weg splitters in huis en alle drie gaven ze spanning door.

Hoe los ik dit op. Om een dure splitter aan te schaffen gaat mij een beetje ver momenteel.

Kan ik bijvoorbeeld twee vrouwtjes op een coax zetten zodat ik het radio punt kan aftappen of zit ik dan met hetzelfde probleem.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je hebt te maken met signaal referentie, het ene signaal stoort het andere, probeer de kabels verder van elkaar te legen

suc6

• OmniNaut
Dat maakt dus niet uit want de coax loopt op dit moment precies langs mijn pckast zo 3 a 4 meter verderop naar mijn tv. Geen problemen. Pas als ik de computer betrek in de lus dan heb ik storing en spanning op de coax. Maakt niet uit hoe ver de kabels van elkaar liggen.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26
Als je computer niet of onvoldoende geaard is zullen hoogfrequent signalen van je computer de TV storen via de COAX kabel.

Aangezien jij een schok krijgt als je de splitter aanraakt lijkt het er op dat je PC inderdaad niet geaard is.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• OmniNaut
Hij is inderdaad niet geaard. Nu lukt het ook niet om het op een geaard stopcontact te zetten aangezien die bij mij op zolder niet ligt.

Maar ik heb iets gelezen over het aarden op je radiator??

Hoe doe ik dat precies?

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon een draadje leggen van je kast naar je radiator.

[topic=452588/1/250]
Pagina: 1