Toon posts:

Ik krijg geen video naar mijn Pinnacle PCTV kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles aangesloten maar ik krijg met geen mogelijkheid videobeeld naar de pc. Ik gebruik een scart aansluiting vanaf mijn video naar de tv kaart waarvan ik alleen de gele stekker erin heb want alleen beeld hoef ik te hebben en de coax kabel heb ik nu direct van de video op de tv kaart aangesloten.

Ik gebruik het programma PCTV vision. Hoe krijg ik het nu zover dat ik video's kan kijken vanaf de pc?

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je een scart-connector met een schakelaar voor IN / OUT?
Zo niet, dan moet je die halen.
Normale scart-connectors zonder die schakelaar kunnen alleen het signaal naar de video sturen. (IN)

En anders ff met de instellingen spelen lijkt me.. of misschien een prog zoals dscaler (www.dscaler.com) of iuvcr (www.iulab.com) gebruiken.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

dan moet je dacht ik op alt-a rammen om de input te veranderen in je tv software

eerst kijken dan zeiken

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 11:44

veryip

Nikon D7000 + Glas

Heb ook zo'n TV-kaart maar krijg dus i.d.d. met zo verloopje met zo'n in/out schakelaar wel beeld enzo (geluid wordt ook niet over S-VHS & videokabeltjes verstuurd toch??

Maar als ik m'n video aanzet en vervolgens laat ik 'm naar zenders zoeken dan pakt ie het videokanaal niet automatisch... moet ik dan handmatig instellen?? en op welk kanaal dan??

Nikon D7000

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 11 juli 2002 22:59 schreef veryip het volgende:
Heb ook zo'n TV-kaart maar krijg dus i.d.d. met zo verloopje met zo'n in/out schakelaar wel beeld enzo (geluid wordt ook niet over S-VHS & videokabeltjes verstuurd toch??

Maar als ik m'n video aanzet en vervolgens laat ik 'm naar zenders zoeken dan pakt ie het videokanaal niet automatisch... moet ik dan handmatig instellen?? en op welk kanaal dan??
Op welk kanaal dat is kun je instellen op de video, bij mij is dat kanaal 38, maar je kunt het ook anders instellen als het goed is (standaard was 51 meen ik)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben er dus achter gekomen dat je je video een kanaalnummer moet geven. Ik stelde mijn video dus in op kanaal 32 en als ik de coax kabel direct van mijn videorecorder naar de tv kaart verbindt voeg ik in het programma zelf een kanaal toe (nummer 32) en dan ga ik hem scherpstellen en dan zie ik mijn videosignaal. Maar ik kan die niet vinden als ik de videorecorder tegelijk aansluit op de antenne of hoe dat ook heet waar je die signalen vandaan krijgt.

Maar ik kan ook nog steeds die scart niet aan de praat krijgen. Ik heb de scart kabel gebruikt van mijn playstation die aan beide kanten die 3 losse stekkertjes heeft, maar aan een kant zit zo'n samenvoeger van die stekkertjes. Maar ik stel dus het programma in op composite maar dan zie ik alleen een blauw scherm terwijl ik volgens een blad (computeridee) verder geen videozender dan hoef op te sporen. En ik kan het videosignaal ook niet vinden als ik het toch probeer op te sporen.

Ok om met scart tv-beeld te krijgen zal ik dus die speciale in/out scart moeten kopen maar net als die andere gast, hoe krijg ik dan videosignaal binnen?

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 11:44

veryip

Nikon D7000 + Glas

Op vrijdag 12 juli 2002 01:10 schreef CREAM het volgende:
Ja ik ben er dus achter gekomen dat je je video een kanaalnummer moet geven. Ik stelde mijn video dus in op kanaal 32 en als ik de coax kabel direct van mijn videorecorder naar de tv kaart verbindt voeg ik in het programma zelf een kanaal toe (nummer 32) en dan ga ik hem scherpstellen en dan zie ik mijn videosignaal.
En hoe ga ik dat instellen?? Heb maar een oud videorecordertje ergens op de kop getikt... natuurlijk zonder gebruiksaanwijzing oid waar ik dat eens eventjes fijn in kan gaan opzoeken...

Nikon D7000

• Paquito
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 01:10 schreef CREAM het volgende:

Ok om met scart tv-beeld te krijgen zal ik dus die speciale in/out scart moeten kopen maar net als die andere gast, hoe krijg ik dan videosignaal binnen?
Yea, je moet een IN/OUT scart kopen.
Die van de ps is alleen IN en werkt dus niet.
Verder kan je het programma alleen automatisch laten zoeken als je de tuner op de kaart gebruikt. (dus coax direct op de kaart/tuner)
Als je de video-in gebruikt dan zal je via de vcr de kanalen op moeten zoeken.

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Koop de computeridee van deze week. Hij kost maar 1 euro en er wordt veel aandacht besteed aan dit soort vragen :)

Verwijderd

Ik post het hier maar aangezien dit topic er toch over lijkt te gaan.
Ik wil zelf op mijn PSX spelen via mijn PCTV Pro, maar als ik de tulpjes aansluit (geluidstulpjes op 2tulp->jackplug converter en de gele plug in de TV-kaart) krijg ik geen beeld als ik dan composite kies, met de N64 is dat geen probleem, heb ik ook nog eens een andere kbel gekocht maar dat mocht ook niet baten.. is iemand bekend met het probleem?

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 20:13

360Degreez

Typisch weer dit...

blaat blaat :-) de videorecorder heeft op de scart-uitgang geen toewijzing voor S-Video, sommige DVD-spelers hebben dit wel, en om nou Svideo te nemen... en het dan terug te brengen naar een RF (antenne) signaal is ook zonde!, het beste is om je pleestation op de scart-ingang van de Videorecorder aan te sluiten en dan vanaf de 2e scart van je video met een gele tulp-plug naar je PCTV, als je maar 1 scart poort op je video hebt dan ben je gedoemd een antenne kabel gebruiken, maar dat kost beeldkwaliteit, vooral op een digitaal signaal van een playstation, met felle kleuren e.d.

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Pagina: 1