Toon posts:

[html] iframe transparant?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een i frame maar nu zie je de achtergrond niet meer ik wil in dit iframe alleen text laden wat kan ik het beste doen

Verwijderd

Dat kan niet met een iframe voor zover ik weet. Een frame is nooit doorzichtig.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Fake het, zet de missende achtergrond ik het iframe.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Kan wel, cutter heeft laatst zo'n topic behandelt. Had iets met
code:
1
<IFRAME [..] ALLOWTRANSPARENCY="true">

te maken i.c.m. de background: transparent; in de css te maken geloof ik :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/0#0 deze dus
cutter
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/overview/inlinefloatingframes.asp
Je hebt de pagina die je in je iframe laadt ook wel de property
code:
1
<BODY  STYLE="background-color:transparent">

meegegeven.
En in je iframe:
code:
1
<iframe src="foo.htm" name="Frame1" id="Frame1" ALLOWTRANSPARENCY="true"></iframe>

foo.htm moet dus de body property krijgen die hierboven staat.
Want dit werkt bij mij namelijk wel met een achtergrondkleur en een achtergrondimg.
:)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 12:55
Prammenhanger heeft het correct, maar dit werkt geloof ik alleen in IE 5.5+, NS 6+ doet er nix mee. Das dus wel jammer, wellicht kun je beter een gewone layer nemen?

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 20:45 schreef Morrar het volgende:
NS 6+ doet er nix mee. Das dus wel jammer, wellicht kun je beter een gewone layer nemen?
NS 6 niet nee maar Mozilla vanaf 1.0 (of was het nou 1.1?) heeft ook transparante iframes, gewoon geen achtergrondkleur defineren, dit houdt in dat NS 7.0 het ook kan.

voorbeeldje

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 12:55
Hmmz, ok.... heb nog niet getest met de NS 7.0 / Mozilla 1.whatever browser... ben er erg benieuwd naar, en dit zou weer een leuk dingetje toevoegen... Ga um toch maar eens downen.

Overigens zie ik in IE 6.0 die ster uit het voorbeeld gewoon in een grijs vlakkie, volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling of wel? :)

Die transparante png's is overigens wel een ok idee, zag dat ooit op W3C toegepast. Daar hadden ze een soort semitransparante layer ermee gemaakt...

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 23:45 schreef Morrar het volgende:

Overigens zie ik in IE 6.0 die ster uit het voorbeeld gewoon in een grijs vlakkie, volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling of wel? :)
Ja dat komt door de brakke implementatie in IE, kan geen tranparantie combineren met volvlakken, als je hem zou hebben bekeken in Moz 1.0/1.1 dan ziet het er prima uit , ik kan het op geen andere manier laten zien dat transparantie nu ook in Moz kan. (liep er toevallig tegen aan, toen ik was vergeten een achtergrondkleur te defineren :) )
Die transparante png's is overigens wel een ok idee, zag dat ooit op W3C toegepast. Daar hadden ze een soort semitransparante layer ermee gemaakt...
ja PNG roeleert, hopen dat het in IE 7 volledig ondersteund wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 20:45 schreef Morrar het volgende:
Prammenhanger heeft het correct, maar dit werkt geloof ik alleen in IE 5.5+, NS 6+ doet er nix mee. Das dus wel jammer, wellicht kun je beter een gewone layer nemen?
Alvast bedankt ben er mee bezig maar ik heb al wat geprobeerd met een layer maar daar kan ik geen text in openen hiermee bedoel ik als ik in het menu op nieuws klik dat het nieuws dan in die layer komt te staan het gaat hier duz alleen over tekst
Pagina: 1