Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...
www.fanbus.com daar staan alle schema's. En ik raad je aan als je n00b bent lees eerst de faq.Op donderdag 11 juli 2002 19:57 schreef MichielioZ het volgende:
Weet iemand of er ook 80mm casefans met zo'n "switch" zoals bij de Thermaltake Volcano 7+ zijn ??
Misschien zijn ze ook los te koop ?
Ik kan ook nergens een "howto" vinden om switches te maken (frontpanel) om mijn casefans van 12v naar 7v te schakelen...
Die Volcano switch lijkt me nog beter, aangezien ik die dan ook op m'n 80mm CPU fan kan zetten...
Hopelijk kan iemand hier deze (op dit vlak) newbie helpen.
Je kan er ook bijvoorbeeld een Zalman Fanmate tussen zetten.
ok here's the deal.. ik doe dit maar 1x.
je hebt 1 molex nodig voor je fans... daar kan je zoveel op aansluiten als je wil..
Je neemt 1 molex, deze wordt op de voeding aangesloten. Uit de molex moeten minimaal 3 draden komen: 1 gele(12v), 1 rode(7v) en een zwarte (dat is de min).
je zorgt dat je drie drietraps schakelaars hebt. Van daar uit maak je vanaf elke pin een draadje. Je pakt dan de draden van de bovenste pinnen van de schakelaars. Deze soldeer je vast aan de gele draad van de molex. En de onderste maak je aan de rode kabel vast. Dan maak je voor de drie fans ook een molex om de fan-molex op te kunnen zetten.op deze molex maak je de draad vast die in het midden van de schakelaar vast zit. Deze maak je vast tegenover de gele draad van de fan-molex. En dan maak je 1 zwarte draad aan de molex van de fanbus. Dus dan heb je 3 molexen van de fanbus. Aan alledrie maak je in 1 van de middenste pinnen 1 zwarte draad vast. de drie draden van de molexen soldeer je dan aan de draad van de hoofdmolex.
TIP! Alle verbinding met plakband/krimkous afwerken ! sit is tegen kortsluiting
dan moet het werken...als je vragen hebt kan je me mailen
catch22, rood is 5volt 
je moet dus altijd de gele schakelen met de rode of zwarte (geel is altijd +)
Op die tekening staat 'zwarte vlakken zijn stekkers'. Volgens mij zijn die zwarte vlakken schakelaars
Verwijderd
Zalman Fan-Ma1te1 : Fan RPM Controller 5,00
bestell er daar een paar van die heb ik er ook in doet perfect en lekker stil zeg
www.comptechworld.nl kan je ze kopen
bestell er daar een paar van die heb ik er ook in doet perfect en lekker stil zeg
www.comptechworld.nl kan je ze kopen
Verwijderd
een regelbare weerstand ertussen steken dan kun je meteen traploos regelen 
kan je in een electronica winkeltje kopen.
hehe dan kom ik er net achter dan mijn fanbus dus 0/5/12 is en niet 0/7/12Op donderdag 11 juli 2002 23:00 schreef _Dennizz_ het volgende:
catch22, rood is 5volt
Alleen zijn die potentiometers heel duur en moet je gaan rekenen voor de goede waarde.Op donderdag 11 juli 2002 23:21 schreef toffenboy het volgende:
een regelbare weerstand ertussen steken dan kun je meteen traploos regelen
Op bit tech staat een geod artikel (a simple rheobus you can't overload)
Is alleen ff down.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Dat hoop ik wel ja want het schema hier is niet een 7/12 fanbus schema....Op donderdag 11 juli 2002 20:24 schreef Catch22 het volgende:
[afbeelding]
ok here's the deal.. ik doe dit maar 1x.
edit: shit, dubbel nuja...
Anything goes !!
Er is een veel makkelijkere oplossing. Enermax casefan met Adjustable fan speed. <hr color="red"><font color="red">Modbreak: Net iets te veel spam!</font>
[ Voor 0% gewijzigd door AcouSE op 14-10-2002 15:36 ]
Lekker nutteloze schop, met net iets te veel spam...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()