Ik heb hier zo'n leuk Com21 modem van Chello,

...deze wel te verstaan.
En nou zit er aan de achterkant van dat modem zo'n klepje dat je los kunt klikken. Erachter zit een soort slede, te zien op foto's die ik laatst gemaakt heb met de webcam (brak dus):

Hierop zie je ook bovendien achterin het 'slot' wat er zit. Ik weet niet wat er eigenlijk in zo'n modem geprikt kan worden, daarom vraag ik het hier...
Ik heb wel dit gevonden:

...deze wel te verstaan.
En nou zit er aan de achterkant van dat modem zo'n klepje dat je los kunt klikken. Erachter zit een soort slede, te zien op foto's die ik laatst gemaakt heb met de webcam (brak dus):

Hierop zie je ook bovendien achterin het 'slot' wat er zit. Ik weet niet wat er eigenlijk in zo'n modem geprikt kan worden, daarom vraag ik het hier...
Ik heb wel dit gevonden:
Maar is dit nou écht alles wat je met die sleuf achterin kunt doen? Geen extra uitbreidingskaarten, niks, alleen punten waarmee een monteur waarschijnlijk kan testen of het modem nog wel ok is?Gepost door Tweakotine Woensdag 26 Januari 2000 - 09:35 Score: 1
Mocht iemand de tijd/kennis hebben met een COM21, hier een oude NG posting:
Zin om eens lekker te hacken? Als je een Com21 kabelmodem hebt kan je het volgende doen: Achterop zit een klepje waarachter 4 pennetjes zitten. Dit is een rs232 aansluiting voor een terminal. Als je een terminalprogramma gebruikt (bv: Hyperterminal) kan je allerlei leuke dingen uitlezen en instellen, bijvoorbeeld de frequentie waarop de modem werkt. Op die manier kan je een andere server pakken, als je dat zou willen. Op die aansluiting achter op de modem past precies een
voedingsconnector van een 3.5 inch drive. Voor de andere kant heb ik een oude muiskabel gebruikt. De aansluitingen zijn als volgt:
achterkant modem (achter klepje):
x x x x
rd sc td sc
rd=receive data (subd9: pen 2, subd25: pen3)
td=transmit data (subd9: pen 3, sund25: pen2)
sc=signal ground (pen 7)
gebruik Hyperterminal (oid): 9600:n-8-1, flowcontrol: none, terminal emulation: autodetect
Voordat je dingen gaat veranderen, eerst de standen opslaan. Mijn receive freq=123000 KHz, transmit freq=25500 KHz. Ik ben benieuwd naar andere waarden.
Ik heb deze info gekregen van de kabelmonteur die de modem kwam
instellen!!!!
Veel plezier ermee
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs