Toon posts:

[VB6.0] Access lookup wizard in VB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in acces een db gemaakt. 1 veld daarvan is een lookup wizard die zijn gegevens uit een ander tabel haalt (in dit geval de genre van een boek / film).

Hoe kan ik in VB 6 zo krijgen dat wanneer ik het veld, die dus een lookup wizerd heeft, wil wijzigen, ik ook die gegevens uit de lookup wizard krijg te zien.

Ik heb het met een txtveld en met een combo box geprobeerd, maar dat werkte niet.

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Tweede tabel 'los' uitlezen en in een combobox weergeven.

ID van gekozen optie (in combobox) inserten in je eerste tabel bij een save/bewaaractie.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Topicstarter
dat houdt dus wl in dat ik een 2de datacontrol moet plaatsen die naar die tabel linkt.

Kan je alleen "ID van gekozen optie (in combobox) inserten in je eerste tabel bij een save/bewaaractie" wat uitleggen.

(ik moet bekennen dat ik nog een newbee op het gebied van VB ben)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:27

mulder

ik spuug op het trottoir

In de datasource van de ene kun je een sql statement zetten, die gebruikt maakt van de andere zijn id. Dit is feitenlijk wat de lookup wizard ook doet, een volgens mij kun je zelfs met deze wizard wat sql genereren. Deze kunnen je pasten in je datasource/code.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu opgelost om het het veld wat gebruikt maakte van een lookup wizard kaal te houden. in VB heb ik een combobox gepakt en die naar het veld verwezen. daar leest hij nu nog gewoon uit wat nog in de DB stond. in de combobox heb ik ook genre items toegevoegd, waardoor ik die nu gewoon kan kiezen.

werkt ook.
(ik kwam niet uit wat er door RobzQ & Don Facundo was gemeld. Ik denk dat ik daarvoor nog te weinig van VB afweet)

Maar ik ben eruit en daar ging het om.
thnx