Toon posts:

[debian - preprocessor error]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
configure: error: C preprocessor "/lib/cpp" fails sanity check

Ik heb dit nu ongeveer al een week met alles wat ik wil compileren. Nou ja met "./configure" dan zeg maar.

De enige nuttige tip die ik op Google kon vinden was check alle symlinks of ze correct staan in /usr/lib /lib e.d. maar ook in /etc/alternatives. Dit heb ik stap voor stap uitgeplozen en evt. aangepast maar no-go. Diverse malen GCC / CPP van oudere / nieuwere versies geprobeerd (apt-get) en wederom no-go.

Een stukje code waarin het bijvoorbeeld fout gaat is dit.
(ik snap er zelf weinig van misschien dat iemand anders de fout ziet):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
rm -f conftest.err conftest.$ac_ext 

done # Because of `break', _AC_PREPROC_IFELSE's cleaning code was skipped. 
rm -f conftest.err conftest.$ac_ext 
if $ac_preproc_ok; then 
: 
else { { echo "$as_me:$LINENO: error: C preprocessor \"$CPP\" fails sanity check" >&5 echo "$as_me: error: C preprocessor \"$CPP\" fails sanity check" >&2;} 
{ (exit 1); exit 1; }; } 
fi

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Welke versie(s) van cpp heb je? (dpkg -l 'cpp*')

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 juli 2002 04:51 schreef deadinspace het volgende:
Welke versie(s) van cpp heb je? (dpkg -l 'cpp*')
Bedankt voor je reply. Ik ben inmiddels gisteren gemigreerd met al mn pc's naar Slackware. Dit was niet de bedoeling. Ik wilde slechts 1 pc naar Slackware en de main computer op Debian houden. Het beviel me echter zo goed met Slackware en ik was die cpp error ook flink zat dat ik meteen die machine ook heb meegenomen. Alles compileert nu weer als een tierelier.

Ik meen dat ik versie 2.95 had van cpp en gcc (op het laatst) maar ik heb alle mogelijk deinstallaties en installaties geprobeerd d.m.v apt-get. Tevens met symlinks zitten spelen (/etc/alternatives/gcc -> /lib/gcc -> /usr/bin/gcc-2.95, etc etc etc voor cpp g++ e.d.)

Nou ja het werkt nu allemaal goed (nog wel). Ik wil voortaan software altijd zelf maar gaan compileren. Eens kijken hoe dat gaat. IIG hoop ik dat er nu met Slackware minder vaak wat 'stuk' gaat. Debian werkt wel heel goed en ik begon er al flink aan te wennen maar ik had regelmatig ook wat 'stuk' voortkomend uit software installeren uit unstable / experimental e.d. (gnome2 enzo.).

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

smasr schreef:
IIG hoop ik dat er nu met Slackware minder vaak wat 'stuk' gaat. Debian werkt wel heel goed en ik begon er al flink aan te wennen maar ik had regelmatig ook wat 'stuk' voortkomend uit software installeren uit unstable / experimental e.d. (gnome2 enzo.).
offtopic:
Tjah, als je 'unstable' gebruikt kan er weleens iets stuk gaan. Dat zijn echter dezelfde dingen die op elke andere distro ook stuk gaan, simpelweg omdat de code nog niet voldoende getest is. Gnome 2 werkt op RedHat of Slackware net zo goed/slecht als op Debian.

Persoonlijk heb ik dan ook een sterke voorkeur voor 'testing'. Ik kan nog wel een maandje zonder Gnome 2. (Nee wacht, ik kan nog wel een paar jaar zonder Gnome 2, want ik gebruik nu KDE 2.2 en wacht op KDE 3 ;))

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?